Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@04:00:30 GMT

تاکید اژه‌ای بر رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۳۱۳۳۵

رئیس قوه قضاییه رسیدگی سریعتر به پرونده‌ها را از اصلی‌ترین خواسته مردم عنوان کرد که همه قضات و کارکنان باید به این اصل توجه کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری ایلام اظهار داشت: مردم با مشکلات معیشتی، اشتغال، مسائل فرهنگی، اجتماعی و قضایی متعددی روبرو هستند و همه مدیران در هر سطحی وظیفه دارند در جهت گره گشایی از مشکلات مردم تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همه مدیران باید فرصت خدمت به مردم را مغتنم بشمارند چرا که این نعمت در صورت اجرای آن نزد خداوند متعال از اجر بسیاری برخوردار است.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: ایران اسلامی سرشار از سرمایه‌های خدادادی و نیروی انسانی کارآمد است و شایسته نیست مردم با این مشکلات روبرو باشند.

محسنی اژه‌ای بر لزوم برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای حل مشکلات جاری کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به حضور خود طی چهار دهه گذشته در دستگاه قضایی اضافه کرد: میزان دریافتی کارکنان قضایی در مقابل خدمات صورت گرفته متناسب نیست، ولی امانت سنگین قضاوت و احقاق حقوق عامه ایجاب می‌کند این مشکلات معیشتی، اداری و تجهیزاتی را تحمل کنیم تا مردم از خدمات بیشتری برخوردار شوند.

رئیس قوه قضاییه رسیدگی سریعتر به پرونده‌ها را از اصلی‌ترین خواسته مردم عنوان کرد که همه قضات و کارکنان باید به این اصل توجه کنند.

اژه‌ای پرهیز از صدور حکم حبس و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس تا حد امکان را در بررسی پروند‌ها خواستار شد.

وی با اشاره به پرونده‌های قصاص گفت: قضات از ظرفیت مردم و افراد صاحب نفوذ و صاحب کلام برای حل و فصل مسایل و جلب رضایت بهره بگیرید.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه روز پنجشنبه در راس هیاتی از معاونان این قوه از طریق فرودگاه شهدا وارد ایلام شد و مورد استقبال نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار ایلام قرار گرفت.
این نخستین سفر استانی حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای پس از انتصاب به ریاست قوه قضاییه است و وی را در این سفر یک روزه جمعی از معاونان دستگاه قضا از جمله دادستانی کشور و رییس دیوان عدالت اداری همراهی می‌کنند.

در این سفر مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی استان ایلام و نتیجه ارزیابی تیم‌های کارشناسی که از هفته‌های گذشته برای بررسی آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی در این استان حضور یافته‌اند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دیدار با قضات، کارکنان و مسئولان قضایی و حضور در جلسه شورای اداری از برنامه‌های رییس قوه قضاییه در سفر به استان ایلام خواهد بود. برچسب ها: رئیس قوه قضائیه ، حجت الاسلام محسنی اژه ای ، ایلام ، سفر استانی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام محسنی اژه ای ایلام سفر استانی پرونده ها محسنی اژه ای حجت الاسلام قوه قضاییه رئیس قوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار عتباتی با اشاره به مشکلات مرتبط با پرونده‌های قضایی گفت:همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در خصوص برخی پرونده‌های قضایی موثر در حصول نتایج بهتر خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین کمک به حل مشکل یکی از واحد‌های تولیدی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با حل مشکلات این واحد تولیدی اشتغالزایی چشم گیری بالغ بر ۱۰۰۰نفر در استان اتفاق می‌افتد که نیازمند همراهی و همکاری موثر دو مجموعه می‌باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی پورشادلو دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور که اخیرا به این سمت منصوب شده است نیز به همکاری‌های دوجانبه تاکید و باز شدن گره از مشکلات مردم خصوصا پرونده‌های کثیرالشاکی را یکی از امور مهم ارزیابی کرد و همکاری‌های دوجانبه را در این خصوص کارگشا و نتیجه بخش عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان 
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • پرونده قضایی ۸ مهر زاهدان در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد