Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@15:22:20 GMT

فرسودگی ۸۰ درصد وسایل نقلیه عمومی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۳۱۷۲۷

فرسودگی ۸۰ درصد وسایل نقلیه عمومی در کشور

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی بیش از ۸۰ درصد وسایل حمل و نقل عمومی در کشور را فرسوده اعلام کرد.

به گزارش برنا؛ سید کمال هادیانفر، پس از بازدید از ناوگان حمل و نقل عمومی در آزادراه تهران - قم  با حضور در جمع خبرنگاران گفت: جابجایی مسافران با اتوبوس همچنان بیشترین سهم در ناوگان حمل و نقل عمومی و سفرهای بین شهرها را دارد و به همین دلیل نیز یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های ما ایمنی و امنیت جابجایی مسافران توسط اتوبوس ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه بیش از ۱۵هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی مسافران بین شهری فعالیت می‌کنند، درباره سهم اتوبوس‌ها از تصادفات جاده‌ای در کشور گفت: ما آمار تصادفات سه ماهه نخست سال جاری را بررسی کردیم که نشان دهنده آن بود که سهم اتوبوس ها در تصادفات در مقایسه با ۳۶ میلیون وسیله نقلیه ای که در جاده های کشور تردد می‌کنند  کمتر از یک درصد است که این موضوع نشان دهنده حرفه ای بودن رانندگان این ناوگان است.

 هادیانفر درباره علل وقوع تصادفات گفت:  ۸۲ درصد علل تصادفاتی که رخ می‌دهد مربوط به چهار عامل تخطی از سرعت مطمئنه، سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو  درحین رانندگی و خستگی و خواب آلودگی است.

رییس پلیس راهور ناجا بر ضرورت استفاده از کمربند ایمنی برای مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی در جاده‌ها نیز تاکید کرد و گفت: بستن کمربند ایمنی جزو مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود و در حوادث اخیر ما دیدیم، سرنشینانی که از کمربند ایمنی استفاده کرده بودند کمترین آسیب ممکن را در تصادف دیدند.

 هادیانفر درپاسخ به پرسشی پیرامون فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور نیز گفت: بیش از ۸۰ درصد از وسایل نقلیه عمومی در سن فرسودگی قرار دارند که متاسفانه در ۱۰ سال گذشته نیز نوسازی صورت نگرفته است در حالی که قانون هوای پاک، دولت را موظف به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کرده است. انتظار می رود دولت آینده به موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اهمیت داده و تأمین قطعات مرغوب و ارزان را در اولویت قرار دهد.

 رییس پلیس راهور ناجا در خصوص حمل بار توسط اتوبوسها گفت: طبق پروتکل های بهداشتی اعلام شده اتوبوس‌ها باید از  ۶۰ درصد ظرفیت خود استفاده کنند و دولت برای جبران ضرر وارد شده، باید یک کمک هزینه ای را در نظر می گرفت که برخی رانندگان برای جبران هزینه ها سعی نکنند از جابجایی کالا و بار بهره ببرند. در هرصورت پلیس برای اجرای صحیح قانون و جلوگیری از حوادث احتمالی موظف به اعمال قانون برای متخلفین است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حمل و نقل عمومی مسافران اتوبوس ناوگان حمل و نقل وسیله نقلیه جاده خستگی و خواب آلودگی پلیس راهور حمل و نقل تصادف وسایل نقلیه قانون دولت فرسودگی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی وسایل نقلیه عمومی ناوگان حمل و نقل عمومی حمل و نقل عمومی اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۱۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد

ایرج دست نشان  مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه متوسط تردد بین استانی روزانه در فروردین‌ماه بیش از یک میلیون و ۵۹۹ هزار تردد بود، گفت: تردد بین استانی روزانه در این ماه نسبت به ماه مشابه پارسال خود ۲۳ در صد کاهش یافته  و بیشترین تردد در ورود و خروج به استان هم در روز جمعه ۳۱ فروردین و به میزان بیش از ۱۲۷ هزار تردد ثبت شده است.

وی‌ با بیان اینکه بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد ثبت شده، اضافه کرد: بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه‌های پلاک‌خوان در بازه فروردین‌ماه، در روز شنبه ۴ فروردین و معادل ۲۴ درصد کل وسایل‌نقلیه مشاهده شده که آمار‌ها از کاهش یک درصدی سهم وسایل‌نقلیه غیربومی در استان در مقایسه با مدت مشابه خبر می‌دهند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در ماه قبل از مجموع بیش از ۱۰ میلیون و ۵۱۲ هزار تردد ثبت شده در استان، ۴۹ هزار و ۱۰۵ مورد انواع تخلفات ثبت شد که تخلف بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت، تجاوز از سرعت‌مجاز در این بازه ۴۸ و ۳۷۰ مرتبه تکرار شد که نیازمند توجه ویژه و برخورد جدی از سمت نهاد‌ها و مسئولان ذیربط است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • چالوس یک طرفه شد
  • ثبت بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • ۲۱ میلیون تردد در جاده های استان تهران ثبت شد
  • خودروهای برقی خطرناکند؟
  • خودروهای برقی به سرنشینان دیگر خودروها آسیب می‌رسانند
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود