Web Analytics Made Easy - Statcounter

واتس اپ قابلیت همگام سازی یک حساب کاربری در چند دستگاه را به طور آزمایشی ارائه کرده است. در این طرح کاربر بدون نیاز به موبایل می تواند یک حساب کاربری را در ۴ دستگاه باز کند.

هرچند کاربران واتس اپ می‌توانند در چند پلتفرم از این سرویس پیام رسان استفاده کنند، اما همچنان باید به یک موبایل متصل باشند. دلیل اصلی این روند نیز شیوه رمزگذاری سر به سر در واتس اپ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اکنون به نظر می‌رسد این روند درحال تغییر است و کاربران برای استفاده از واتس اپ در وب، سیستم عامل مک، ویندوز یا پرتال نیازی به موبایل ندارند.

واتس اپ روز گذشته از کاربرانش دعوت کرده تا نسخه آزمایشی چند دستگاهی (multi device) را استفاده کنند. کاربران می‌توانند از این سرویس روی موبایل و ۴ دستگاه دیگر (که موبایل نیستند) استفاده کنند.

این پیام رسان قابلیت جدید استفاده از چند دستگاه را برای عده کوچکی از کاربران به طور آزمایشی ارائه کرده است. واتس اپ تصمیم دارد با کمک این گروه از کاربران قابلیت «چند دستگاهی» را ارتقا دهد و پیش از عرضه وسیع، چند ویژگی دیگر نیز به آن اضافه کند.

هر چند بسیاری از کاربران از واتس اپ خواسته بودند از قابلیت استفاده چند دستگاهی پشتیبانی کند، اما مدتی طول کشید تا این شبکه اجتماعی آن را عرضه کند. برای این منظور واتس اپ سیستمی را ساخته که مجهز به رمزگذاری سر به سر است و همزمان به افراد اجازه می‌دهد اطلاعاتی مانند شماره تماس، آرشیو و پیام‌های نشان گذاری شده را در چند دستگاه همگام سازی کنند.

تا به حال اپ موبایل واتس اپ گزینه مورد نیاز برای دسترسی به آن در دستگاه‌های دیگر نیز بود.

اما با استفاده از قابلیت چند دستگاهی، هر دستگاه یک کلید هویت مخصوص به خود را خواهد داشت. در حال حاضر کاربران از یک کلید هویت واحد برای کنترل پیام‌های رمزگذاری شده استفاده می‌کنند.

واتس اپ سیستم‌هایی را توسعه داده که اجازه نمی‌دهد افراد دیگر دستگاه‌هایی به حساب کاربر بیفزایند و به محتوای پیام رسان او دسترسی یابند. همچنین سیستم این اپ تعداد دفعات احراز هویت فرد در دستگاه‌های مختلف را به حداقل می‌رساند.

به این ترتیب کاربر می‌تواند بر دستگاه‌هایی مختلفی که حساب کاربری وی را دارند، نظارت داشته باشد.

در کنار این موارد رمزگذاری سر به سر برای تماس‌های ویدئویی و صوتی به قابلیت چند دستگاهی نیز افزوده شده است./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: چند دستگاهی حساب کاربری چند دستگاه واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سرقت میلیاردی از فروشگاه موبایل‌فروشی در تهران

روایت یک فروشنده از سرقت چند میلیاردی از فروشگاه موبایل فروشی در مرکز شهرقدس استان تهران را که در فضای مجازی پربازدید شده است را، ببینید./viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چهار معیار سلامتی مهم در ساعت‌های هوشمند
  • سنگ چاقو تیز کنی که برای قصاب ۸۰۰ میلیون ریال آب خورد!
  • آلارم آیفون ممکن است شما را از خواب بیدار نکند
  • فیلتر کوچکی که دوربین موبایل را گران می‌کند
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • قابلیت‌های جدید و جذاب استوری اینستاگرام
  • فیلم سرقت میلیاردی از فروشگاه موبایل‌فروشی در تهران
  • دریافت متن آهنگ‌ها در اسپاتیفای پولی می‌شود
  • مجازات واتس‌اپ برای کاربران خاطی!
  • یکی از قابلیت‌های اسپاتیفای بی‌سروصدا پولی شد