Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ سیدعلی میر احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره فلسفه حجاب، تاکید کرد: اگر در عصر جاهلیت، جسمانیت زن را زنده به گور می‌کردند امروز در عصر دیجیتال هویت، اعتبار، ارزش و جنسیت زن را زنده به گور می‌کنند و این از نمونه اقدامات نرم دشمن است که مهمترین رکن خانواده یعنی زن را هدف گرفته تا نقش مادری زنان کمرنگ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب صنعتی فرانسه در سال ۱۷۸۹ میلادی، تحولی در صنعت حادث شد یعنی استفاده ماشین به جای نیروی انسانی و بدین گونه مدیریت مکانیزه شکل گرفت، افزود: در اینجا شاهد دوره‌ای از دگرگونی‌های اجتماعی_ سیاسی در تاریخ فرانسه و اروپا هستیم که صحنه گردان‌های بازار شکست خورده و از هم پاشیده اروپا برای آنکه رقابت در فروش تولیدات خود ایجاد کنند این بار نیز سراغ زنان رفتند تا از آنها به عنوان مدل و یا یک ابزار برای جلب توجه مشتریان در ورودی مغازه‌ها یا داخل ویترین فروش مغازه در کنار کالاهای فروشگاه استفاده کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه در تعالیم اسلامی حجاب یعنی زن والاست نه کالا، بیان کرد: حجاب به معنای آزاد بودن از زندانی به نام نظر دیگران؛ اگر در عصر جاهلیت جسمانیت زن را زنده به گور می‌کردند امروز در عصر دیجیتال هویت، اعتبار، ارزش و جنسیت زن را زنده به گور می‌کنند تا جایی که هوای نفس شیطانی، هوسرانی، چشم چرانی، ولنگاری، گناه و معصیت، خیانت زن و شوهر به یکدیگر و نهایتاً فروپاشی کانون خانواده را رقم بزنند چرا که آنان به نقش زن در مدیریت خانواده و تربیت درست فرزندان و هدایت آنها به اجتماع پی برده‌اند.

میر احمدی با بیان اینکه در حقیقت مهمترین رکن و عنصر اصلی اجتماع را هدف گرفته‌اند، گفت: پر واضح است زنان ضعیف‌النفس، گرفتار خطوات شیاطین ناشی از نداشتن باور عمیق که طعمه شیطان می‌شوند که دچار بی هویتی و نیاز به جلب توجه دیگران دارند، هدف و آماج حملات نرم دشمن قرار می‌گیرند تا در حقیقت آنها را از هستی ساقط کنند.

وی تاکید داشت: زنان در غرب جایگاهی ندارند که پدیده همجنس بازی و ازدواج مرد با مرد رایج شده که این تفکر محصول بدحجابی، بی بندوباری و بی هویتی زنان در غرب است.

وی با بیان اینکه حجاب یعنی من زاییده عصر جاهلیت نیستم و حجاب یعنی نماد هویت انسانی، تاکید داشت: حجاب یعنی احترام به حرمت‌های الهی، یعنی هنر پوشاندن، نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر است و همچنین حجاب یعنی تقدس زن یعنی مراقبت از تقوا، یعنی اعتماد به نفس و مبارزه با نفس شیطانی و در آخر حجاب یعنی خون بهای شهیدان همانطور که شهید مطهری می‌نویسد: «آنان که زیبایی اندیشه دارند، زیبایی تن را به نمایش نمی‌گذارند» هرگاه یک منزل یا مغازه پر از جواهرات باشد و برای ما ارزشمند باشد پرواضح است که به آن حفاظ می‌زنیم و حصار می‌کشیم از نظر سارقان و افراد شرور در امان بماند لذا باید گفت در حقیقت ارزش گوهر درونی به صدف آن و حجاب فاطمی (س) است.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه فلسفه قیام سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بر مبنای دو چیز بود، نخست اقامه نماز اول وقت و سپس احیای امر به معروف و نهی از منکر، لذا رسالت دینی که بر دوش همگان است اینکه آیا امر به معروف را از خودمان و از فرزندانمان شروع کرده‌ایم؟ آیا در اقامه نماز و بیدار کردن فرزندان از خواب غفلت در ادای فریضه الهی نماز اول وقت آمر به معروف هستیم؟

کد خبر 5258542

منبع: مهر

کلیدواژه: حجاب و عفاف بدحجابی نیروی انتظامی سمنان ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه واکسن کرونا ایلام حجاب و عفاف شیوع کرونا اردبیل گرگان اراک سیستان و بلوچستان عکس استانها مجلس شورای اسلامی زن را زنده به گور حجاب یعنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟

اهداف و آرمان‌های جوامع مختلف نسبت به یکدیگر متفاوت است. به‌عنوان مثال جوامع غربی به دنبال حذف معنویت هستند و برای‌شان ترویج اخلاق بندگی مهم نیست و روشن است که در چنین جوامعی، همه عوامل دست در دست هم می‌دهند تا آن جامعه به هدف خود برسد. اما در جوامع اسلامی مثل ایران، الهی شدن و ترویج اخلاق بندگی و عبودیت خدای متعال مطرح است و بخش‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و همچنین رفتار‌های اجتماعی باید زمینه‌ساز تعالی جامعه دینی و افراد باشند.

حجاب یکی از آن عوامل و رفتار‌هایی است که نقش مهمی در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی ایفا می‌کند. در واقع وقتی قرار است در محتوای یک جامعه عفت و پاکدامنی مطرح باشد آن وقت مسأله پوشش یک زن مسلمان مفهوم عمیقی به خود می‌گیرد و تبدیل به قانون می‌شود که طبق فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، حجاب یک حکم شرعی و قانونی است و عمل به آن بر همگان، مسلم و واجب است.

 دین اسلام، پوشش را یکی از بهترین عوامل حفاظت زنان و حفظ سلامت اجتماعی می‌داند و در واقع حجاب، لباس مشارکت اجتماعی و آزادی زنان در جامعه است و، چون زن بدحجاب، هرگز نمی‌تواند جلوی نگاه‌های آلوده و هوس‌انگیز مردان را بگیرد، اسلام از زنان خواسته که با رعایت پوشش اسلامی ازچشم‌چرانی مردان جلوگیری وازحقوق فردی و اجتماعی‌شان محافظت کنند. امین کشوری، کارشناس عفاف و حجاب  می‌گوید: «حجابی که اسلام راجع به آن حرف می‌زند و در آیات قرآن به آن اشاره شده است به مصلحت مردم وهمین خانواده‌هاست. همان دختران جوانی که می‌خواهند همسران‌شان راحفظ کنندو پسرانی که می‌خواهند زن محبوب‌شان راازدست ندهند، بدون حفظ حجاب ورعایت حدوحدود آن این خواسته‌های‌شان‌عملی نمی‌شود.»

تضاد آموزه‌های غربی با ارزش‌های اسلامی

درجوامع غربی برای این‌که از زن، موجودی به وجود بیاورند که موردنظر خودشان و اهداف سودجویانه‌شان باشد، نیازدائم به مد دارند تا با درست کردن آن، چشم‌ها، دل‌ها و ذهن‌ها را به همین جذابیت‌های ظاهری و کوته‌بینانه مشغول کنند. اما فردی که به این ظواهر وسوسه‌انگیز مشغول شودمجالی برای رسیدن به ارزش‌های واقعی واخلاقی خواهدداشت؟ امین کشوری می‌گوید: «آموزه‌های غربی به زنان می‌آموزد که همه ارزش‌های آنها در «تن» خلاصه شده و اگر توانست اندام، ظرافت‌ها و زیبایی‌هایش را به بهترین شکل ممکن برای افراد جامعه به نمایش بگذارد، می‌تواند ایفای نقش کند. اما این نگاه، مقابل ارزش‌های دینی و اسلامی است. اسلام می‌گوید: نقش اصلی زن در جایگاه همسری و مادری است و با حفظ این موقعیت‌ها و رعایت حجاب که برایش امنیت می‌آورد می‌تواند در عرصه اجتماع ظاهر شود و به فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی یا حتی اقتصادی نیز بپردازد». البته اسلام هرگز نخواسته مرد از زن بهره‌کشی اقتصادی کند، بلکه سخت با آن مبارزه می‌کند و ازنظر اسلامی، استقلال اقتصادی زن، امری مسلم و متعلق به خود اوست. 

بالا رفتن سطح استاندارد‌های جنسی 

درجوامع غربی، دردسترس بودن زنان بی‌حجاب ورفتار‌های غیرطبیعی آنان سبب شده که مردان به تدریج ازآن‌ها رویگردان و حتی متنفر شوند. در واقع دیدن سطح بالایی از بی بندوباری و جذابیت‌های زنان برای مردان به عادت تبدیل شده، چون مردان روزانه با تعداد زیادی از زنان بی حجاب رو‌به‌رو می‌شوند و این تقاضای روحی، روانی و جنسی آنها را بالامی‌برد وطالب سطح جدید، متنوع و بی‌بندوبارتر ازوضعیت موجودشان می‌شوند. این موضوع باعث شده تا مردان برای ارضای غریزه جنسی خود به همجنسان خود روی آورند. سردی و بی‌مهری مردان نیز سبب شده تا زنان نیزبه همجنسان خودروی آورندکه همجنس بازی یکی ازمشکلاتی است که تمدن غرب با آن دست و پنجه نرم می‌کند، اما در اسلام همه نیاز‌ها و تامین آنها باید در مسیر تعالی و سعادتمندی انسان باشد نه این که همه فکر وذکر افرادبرای تامین نیاز‌های جنسی که به صورت عطش جنسی درآمده، صرف شود. به گفته کشوری، آزادی‌های جنسی نامشروع، موجب شده پیمان اخلاقی و زناشویی همسران و به عبارتی بنیان خانواده از بین برود و سبب به وجود آمدن پیامد‌های ناگواری مانند سقط جنین، بچه‌های نامشروع، خشونت و تجاوز به زنان، خروج از مرز اعتدال در پرداختن به نیاز‌های جنسی و... شود. کم شدن و سیر نزولی جمعیت نیز یکی دیگر ازمعضلات چنین جوامعی است و هنگامی اتفاق می‌افتد که نسل موجود به دلایل تمایل نداشتن به تشکیل خانواده و فرزنداوری و ترویج روابط نامشروع جنسی و... تمایلی به تولید نسل جدید نداشته باشد. در این‌گونه جوامع تعداد سالمندان و سالخوردگان نسبت به درصد کودکان و نوجوانان بیشتر می‌شود.

منبع: جام‌جم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • حکمت عفاف و حجاب در ادیان آسمانی
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • آب قنات؛ مهریه زنان طرشتی | ۵ قنات باغ‌های روستا را سیراب می‌کرد
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟