Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام سبزی در حاشیه افتتاح کمربندی شهر ساوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با افتتاح این ۲۰ کیلومتر بار ترافیکی که هر روز در مسیر شهرصنعتی وجود داشت و باعث تصادفات نیز می‌شد روان خواهد شد و کمک شایانی در این زمینه خواهد کرد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و نامه‌نگاری‌ها در طول سال گذشته خوشبختانه ۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح اختصاص یافت که توانستیم بخشی از بدهی‌های پیمانکار را پرداخت کنیم تا امروز شاهد افتتاح این طرح ملی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس با بیان اینکه ساوه و زرندیه در مسیر ترانزیتی قرار داشته و نیازمند توجه ویژه است بیان کرد: جا دارد دولت آینده هم توجه خاصی به این دو شهرستان داشته باشد چراکه ما در این دو شهر جاده‌هایی داریم که به جاده مرگ معروف هستند. هرچند اتوبان از کنار ساوه و زرندیه می‌گذرد اما برخی جاده‌ها مثل جاده قدیم ساوه - همدان و ساوه - تهران خطرناک هستند و شاهد تصادفات رانندگی و نارضایتی مردم هستیم.

سبزی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تکمیل جاده روستایی بیات و همچنین غرق‌آباد به نوبران گفت: باند قدیمی جاده شهرصنعتی مأمونیه از سمت اتوبان آسفالت شده و عملیات باند دوم هم با اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی از چند روز آینده آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: باند دوم زاویه تا مأمونیه نیز با مشخص شدن پیمانکار عملیاتش به‌زودی آغاز خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با اشاره به اینکه در بحث راه‌های روستایی مجلس ۵۳ میلیارد تومان برای استان مرکزی در این خصوص پیش‌بینی کرده است گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان در بحث آب و ۳۴۰ میلیارد تومان نیز در بحث محرومیت‌زدایی به استان تعلق گرفته که ۹۷ میلیارد تومان آن برای شهرهای ساوه و زرندیه خواهد بود.

سبزی خاطرنشان کرد: در بحث راه‌ها نیز تلاش می‌شود پروژه‌های حال حاضر به اتمام برسد تا باعث رضایتمندی مردم شود ضمن اینکه یک مسیر ۲ کیلومتر از سمت بیمارستان شهید چمران ساوه به سمت ورودی اول شهر صنعتی نیز از مطالبات به حق مردم برای کاهش بار ترافیک است که امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن مصوب و اجرایی شود.

استاندار مرکزی نیز با بیان اینکه افتتاح این کمربندی خواسته به حق و چندین ساله مردم ساوه است گفت: امیدواریم با افتتاح این پروژه شاهد اثرگذاری آن در روان‌سازی ترافیک شهر ساوه باشیم.

سید علی آقازاده افزود: با راه‌اندازی این مسیر خودروهای سنگین، تریلی و کامیون‌هایی که به شهر ساوه می‌آمدند و ایجاد آلودگی صوتی و هوا را داشتند و باعث ایجاد ترافیک سنگین می‌شدند به این سمت هدایت می‌کنیم همچنین خودروهایی که از تهران عازم شهرها و استان‌های غربی مثل همدان بودند را با ایجاد دسترسی مناسب، به مسیر ایمن انتقال می‌دهیم.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران این پروژه گفت: از همه مسئولان که در این خصوص همکاری داشتند قدردانی می‌کنیم خصوصاً پیمانکار پروژه که علیرغم وجود مشکلات مالی امروز این طرح خوب را به مردم ساوه تقدیم کرد.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: آب استان مرکزی مجلس ساوه میلیارد تومان ساوه و زرندیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۲۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان

فرماندار اردستان گفت: جاری شدن سیل، موجب ۵۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف این شهرستان شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید محمدهادی احمدی طبا فرماندار اردستان گفت: بارندگی‌های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، موجب ۵۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان شد.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده هنوز میزان خسارت وارده به طور کامل و دقیق مشخص نشده، اما برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که در حوزه راه‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، در بخش کشاورزی ۷۰ میلیارد ریال و در بخش ساختمانی ۵۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان اردستان وارد شده است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: براساس اعلام اداره هواشناسی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری شهرستان به ۱۴۷ میلیمتر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۱۳ میلیمتر، ۲۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد افزایش داشته است.

احمدی طبا زواره با بیان اینکه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان مقرر شد تمامی دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند افزود: با پیش‌بینی‌هایی که از چند روز قبل انجام شده بود در حوزه شهری مشکل چندانی وجود نداشت و در حوزه راه‌های اصلی و جاده ترانزیت مورد خاصی وجود نداشت، ولی در جاده‌های روستایی هنوز ۲ مسیر دچار آبگرفتگی است که تلاش می‌شود با کمک نیرو‌های خدمات رسان تا پایان امروز این مشکل برطرف شود.

احمدی طبا زواره گفت: با همکاری مدیرکل مدیریت بحران استانداری و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان، ماشین آلات راه سازی مورد نیاز به شهرستان اعزام شدند و به کمک مسوولان محلی شتافتند که از همه آن‌ها تقدیر می‌شود.

وی افزود: دستگاه‌های مسوول باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به جبران خسارت‌های سیل اخیر اقدام کنند، همچنین با توجه به پیش‌بینی‌اداره هواشناسی که از روز سه شنبه در منطقه بارندگی خواهیم داشت روز دوشنبه نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان را برگزار خواهیم کرد و اداره‌ها در آماده باش خواهند بود.

فرماندار اردستان گفت: برای نخستبن بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری و در سیل اخیر نیز از ماشین‌آلات بخش خصوصی و معادن شهرستان استفاده شد.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی