Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سیده زهره برقعی در نشست تخصصی «عفاف و حجاب و تبلیغ» که از سوی معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام در سالن جلسات مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد، 

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه عفاف و حجاب مقدمه بسیاری از ارزش‌ها است، تصریح کرد: اگر عفاف و جاب در جامعه شکل حقیقی خود را داشته باشد، ارزش‌های دیگر نیز در جامعه حفظ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برقعی یادآور شد: بحث کرامت زن در اسلام، امنیت اجتماعی زنان و بحث‌های مختلف مبتنی بر این ارزش است، از جمله حفظ کیان خانواده‌ها با موضوع عفاف و حجاب مرتبط است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم، طهارت روحی و روانی را برای این ارزش بیان می‌کند، گفت: در جوامع غربی کلینیک‌های روانشناسی بیشتر از کلینیک‌های دیگر است، حال آنکه اگر جامعه ای عفاف و حجاب را رعایت کند، زنان و مردان جامعه به طهارت روحی و روانی خواهند رسید.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود، بیان داشت: انقلاب اسلامی، مبارزه با شخص و یا خاندان نبود، بلکه انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی و مبارزه با تمدن فرهنگی غرب بود و ما با تمدن فرهنگی غرب مبارزه کردیم.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی فرهنگ غرب را شکست داد و امروز این انقلاب به کشورهای دیگر صادر شده است، اما دشمن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، بیکار نبوده و تمام قوای خود را به کار می‌برد و با انقلاب اسلامی و فرهنگ اسلامی مبارزه می‌کند.

برقعی در ادامه، نقش زنان در مسائل فرهنگی را مهم دانست و عنوان کرد: حضرت امام فرمودند که مرد از دامن زن به معراج می‌رسد، این یک واقعیت است و حضرت امام یک راهبرد به ما می‌دهند که اگر می‌خواهید مردان سالم باشند باید برای زنان جامعه، کار فرهنگی انجام داد.

وی تصریح کرد: مفهوم حجاب جایگاه ویژه ای در ارائه الگوی زن مسلمان دارد، اما دشمن موضوع عفاف و حجاب را که مهم‌ترین، اصلی‌ترین و اساسی‌ترین مفهوم برای الگوی زن مسلمان است، مورد هجمه قرار داده است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه حجاب یک پرچم و نماد برای زن مسلمان است، یادآور شد: هر فردی که بانوی محجبه ای را می‌بیند، او را به عنوان یک بانوی مسلمان می‌شناسد، اما دشمن این مسئله را مورد هجمه قرار داده و متأسفانه پیشرفت‌هایی هم در این عرصه داشته است.

وی با اشاره به واژه «شبیخون فرهنگی» در بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، تأکید کرد: امروز عده ای برای مبارزه با شبیخون فرهنگی در صف مقدم قرار گرفتند، اما این فعالیت‌ها به بدنه جامعه نفوذ نکرده است و ما باید تلاش کنیم که این فعالیت‌ها به بدنه اجتماع و بخش توده مردم وارد شود.

برقعی در ادامه خاطرنشان کرد: روزی برخی معتقد بودند که حجاب یک موضوع فردی است، اما امروز این بحث جایگاهی ندارد و ما معتقدیم که حجاب در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و حتی نظامی نقش دارد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی خط مشی ما را در حوزه حجاب مشخص کردند و ما باید راهکارهایی که داریم پیاده کنیم، گفت: حجاب یک آموزه دینی و فرهنگی است و حوزه‌های علمیه می‌توانند در نهادینه کردن این موضوع در جامعه نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام به ارائه راهکارهایی برای فرهنگسازی حجاب در جامعه پرداخت و افزود: مهم ترین کار در این عرصه، هویت بخشی به زن مسلمان است، ما باید به زنان جامعه الگو معرفی کنیم و به بانوان جامعه هویت و شخصیت بدهیم تا از نظر روحی تقویت شوند.

برقعی با بیان اینکه ما باید هویت اسلامی زنان مسلمان و الگودهی به آنان را جدی بگیریم، تصریح کرد: ما باید بانوانی را که الگو هستند، به جامعه معرفی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حجاب جزو هویت ما است، عنوان کرد: برای این که این هویت‌دهی و الگودهی انجام شود باید راهکارهایی داشته باشیم، از جمله اینکه  ما باید سطح دینداری جامعه را تقویت کنیم، چنانچه اگر خانم‌های جامعه متدین شوند، تا حدی حجاب خود را رعایت می‌کنند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بر لزوم آگاهی و شناخت بانوان نسبت به مقوله عفاف و حجاب تأکید کرد و یادآور شد: بسیاری از دختران ما حتی نمی دانند آیه درباره حجاب وجود دارد، بنابراین ما باید موضوع عفاف و حجاب را برای افراد جامعه تبیین کنیم.

برقعی همچنین به اصلاح الگوی جامعه پذیری اشاره کرد و گفت: دختری که ارتقای علمی خود را در کنکور نشان داد و از دبیرستان وارد دانشگاه شد، باید بداند که از نظر فرهنگی هم باید ارتقا پیدا کند و ارتقای خود را در مسائل فرهنگی نشان دهد.

 وی با بیان اینکه حجاب یک امر فطری است، گفت: ما نباید در حوزه عفاف و حجاب انفعالی کار کنیم، بلکه باید به صورت فعال وارد شویم؛ ما باید درباره قوانین بی حجابی در غرب و آسیب‌هایی که دارد، پژوهش داشته باشیم و در این خصوص به مردم آگاهی دهیم.

انتهای پیام/78027

منبع: فارس

کلیدواژه: حجاب عفاف زن جامعه مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام انقلاب اسلامی عفاف و حجاب زن مسلمان حجاب یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۲۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند

رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد: حجاب یک تکلیف شرعی و قانونی است و در جامعه اسلامی و به‌خصوص در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتظار این است که حتی کسانی که مسلمان نیستند و یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند، زیرا قانون در کشور برای همه لازم الاتباع است.

به گزارش ایرنا، رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با صیانت جامعه و حجاب، گفت: قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی این دیوان اظهار داشت: اکنون بحث حجاب و صیانت از آن یکی از موضوعاتی است که در جامعه مطرح است و برخی که داعیه آشنایی با مفاهیم دینی و احکام الهی را دارند، سخنانی در این رابطه بر زبان جاری می‌کنند که موجب شگفت و تأسف است.

وی با تاکید بر اینکه علامت سوال گذاشتن روی مساله ضرورت حجاب برای بانوان غیرقابل توجیه است، افزود: برخی عنوان می‌کنند که آیا در اسلام بحث حجاب ضروری و واجب است! در حالی که امر حجاب یکی از ضروریات دین و در آیات شریفه قرآن برای همه زنان مسلمان یک تکلیف شرعی است.

منتظری ادامه داد: در روایات و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) در باب موضوع حجاب مطالب بی شماری بیان شده و این مساله به قدری مورد تاکید است که در شب معراج پیامبر اسلام (ص) نیز بر مساله حجاب اشاره شده است.

وی یادآور شد: در ادیان آسمانی نیز حجاب بر زنان امری لازم و ضروری بوده است، اصولا ویژگی و ساختار وجودی که خداوند در بانوان قرار داده است؛ اقتضا می‌کند که زن مصون از تعرض باشد و این امر از طریق حجاب محقق می‌شود.

رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد: حجاب یک تکلیف شرعی و قانونی است و در جامعه اسلامی و به‌خصوص در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتظار این است که حتی کسانی که مسلمان نیستند و یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند، زیرا قانون در کشور برای همه لازم الاتباع است.

منتظری خاطرنشان کرد: مساله حجاب در نظام جمهوری اسلامی ایران، تنها یک امر عقیدتی و دینی نیست و یک امر قانونی است، تمام شهروندان چه معتقد به مبانی دینی باشند و چه نباشند باید به قانون عمل کنند.

وی با بیان اینکه امروز کیان خانواده در دنیای غرب درحال اضمحلال است، گفت: تجربه نشان داده که بی‌بند و باری و روابط بدون قید و شرط، چه بر سر جوامع بشری آورده است، دست اجانب به دنبال برداشتن امر مهم حجاب، عفاف، حیا و شرم در جامعه اسلامی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن روی این مساله مدیریت و برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس دیوان عالی کشور اضافه کرد: مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند، این مردم با تقدیم ۳۰۰ هزار شهید انتظار حاکمیت احکام اسلام و اجرای دستورات اسلام را در جامعه دارند؛ بنابراین همه دلسوران نظام و دلبستگان اسلام باید بر مساله حجاب توجه لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اجرای قانون توسط همه دستگاه‌های حاکمیتی و با توجه به وظایف و مسئولیت‌های نیروی انتظامی در تامین امنیت جامعه در کشور، بر پشتیبانی و حمایت قاطع از آنان خصوصا در مساله حجاب گفت: تامین امنیت اخلاقی جامعه ضروری است که در این زمینه ضمن اینکه باید جلوی برخی تخلفات و تندروی‌ها گرفته شود، باید با برنامه ریزی و تدبیر عمل شود و قطعاً همراهی و همکاری مردم نیز در اجرای قانون تاثیرگذار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • وزیر کشور: عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی ماست