Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ‌ اراک؛ شیوع کرونا نه‌تنها فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی را تحت شعاع قرار داده، بلکه در حوزه ورزش نیز آسیب‌ها و خسارت‌هایی را به دنبال داشت و تا حدودی موجب دوری شهروندان از ورزش و سالن‌های ورزشی شد.

هرچند در ابتدای شیوع کرونا با تعطیلی سالن‌ها و فضاهای ورزشی، مردم از ورزش محروم ماندند، اما در این بین برخی رشته‌های ورزشی با اجرای طرح‌های ابتکاری و بهره‌گیری از فضای مجازی سعی کردند ورزش را به خانه‌ها برده و ارتباط خود را با ورزشکاران قطع نکنند که از جمله این رشته‌ها، رشته تنیس روی میز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حوزه ورزش بانوان هیأت تنیس روی میز استان مرکزی طی ماه‌های اخیر اقدامات خوبی در راستای توسعه این رشته در استان انجام داده، به طوری که این اقدامات موجب گسترش این رشته در بین علاقه‌مندان شده است.

مسؤولان هیأت تنیس روی میز با بهره‌گیری از حرکات علمی با وجود شیوع ویروس کرونا هیچ‌گاه اجازه تعطیلی این رشته را نداده و با استفاده از فضای مجازی کلاس‌ها و مسابقات مختلف ورزشی را برگزار کرد، به طوری که در طول شیوع کرونا کلاس‌های بین‌المللی توسط مسؤولان این رشته برگزار و با استقبال خوب تنیس‌بازان نیز همراه شد.

لاله پوریامنش نایب‌رئیس بانوان هیأت تنیس روی میز استان مرکزی از جمله داوران و مربیان بین‌المللی رشته تنیس روی میز است.

وی پس از سال‌ها فعالیت در این رشته تنیس روی میز به عنوان ورزشکار، موفق به اخذ درجه مربیگری و داوری شده و هم‌اکنون به عنوان یکی از مربیان و داوران بین‌المللی این رشته شناخته می‌شود.

پوریامنش دانشجوی دکترای تربیت‌بدنی با گرایش حرکات اصلاحی و آسیب‌شناسی ورزشی است که به‌خوبی علم و تخصص و تجربه را درهم‌آمیخته و آن را در حوزه آموزش به کار گرفته است.

نایب‌رئیس بانوان هیأت تنیس روی میز استان مرکزی به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: در سال ۲۰۱۶ یک دوره کلاس داوری بین‌المللی در تهران برگزار شد که در این کلاس ۹۱ نفر شرکت‌کننده بودند که در نهایت ۴ نفر قبول شدند که من هم یکی از آنها بودم.

لاله پوریامنش بیان می‌کند: قبل از اینکه به عنوان نایب‌رئیس هیئت انتخاب شوم، با هیئت همکاری خوبی داشتم و در برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی فعالانه همکاری می‌کردم، زمانی هم که نایب‌رئیس شدم اقدام به مسابقات در تمام رده‌های سنی کردم، به‌ویژه در رده‌های سنی که مسابقه در آن برگزار نشده بود.

وی ادامه می‌دهد: کلاس‌های آموزشی به‌صورت تئوری و کارآموزی را به‌صورت هفتگی برای مربیان آقا و خانم برگزار کردیم و تا آنجایی که توان داشتیم سعی کردیم وقت بگذاریم، با توجه به شیوع کرونا که سالن‌ها تعطیل شد از ورزشکارانی که عضو تیم‌های جوانان و نوجوانان بودند، درخواست کردیم تمرینات خود را به صورت خصوصی زیر نظر مربیان خصوصی در منزل انجام دهند، هیئت هم با آنها در ارتباط بود و از طریق فضای مجازی اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار می‌داد.

 

نایب‌رئیس بانوان هیأت تنیس روی میز استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه رشته تنیس روی میز ورزشی نیست که بتوان در خانه فعالیت خاصی را انجام داد، سال گذشته پویشی را با عنوان «ماسک می‌زنم» راه‌اندازی کردیم و طی آن از ورزشکاران و مربیان سراسر استان خواستیم تا کلیپی از فعالیت‌های ورزشی خود تهیه کنند و برای ما بفرستند که با استقبال خوبی مواجه شد.

پوریامنش ادامه داد: همچنین به منظور آشنایی ورزشکاران با آخرین قوانین و مقررات کلاس‌هایی را به صورت آنلاین برگزار کردیم که تمام افراد می‌توانستند در آن شرکت کنند، از سوی فدراسیون هم یک دوره مسابقه به صورت مجازی برگزار شد که به صورت جدول‌نویسی بود که آن جدول را طراحی کردند و در سطح استان مرکزی نشر دادیم و از طریق فدراسیون هم در سراسر کشور انتشار داده شد که در نهایت ۸ نفر انتخاب شدند که از سوی فدراسیون و هیئت هدایایی به آنها اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌ای بعد از فروکش کردن کرونا سالن‌های ورزشی بازگشایی شد، اما هیچ خانمی حاضر نشد به عنوان مربی در تمرینات بانوان شرکت کند، با وجود مشغله کاری که داشتم در تمرینات شرکت کردم تا خللی در امر تمرین ورزشکاران به وجود نیاید.

نائب رئیس هیأت تنیس روی میز استان مرکزی گفت: تقویم ۱۴۰۰ فدراسیون تا چند هفته پیش هنوز تدوین نشده بود، فدراسیون مسابقات را بسته به شرایط برگزار می‌کرد، اما هیأت ورزشکارانی را که قصد شرکت در مسابقات داشتند را آماده نگه می‌داشت، قرار است یک اردوی استعدادیابی برای نونهالان برگزار شود، همچنین یک دوره کلاس بازآموزی به صورت مجازی با حضور یکی از اساتید بزرگ مربیگری کشور برای مربیان استان در دستور کار قرار دارد.

 

پوریامنش با اشاره به برگزاری کلاس وبینار داوری بین‌المللی اظهار کرد: در سال ۲۰۱۷ مسابقاتی برگزار شد که دو داور از روسیه در آن حضور داشتند، بعد از آن مسابقات ارتباط ما با آن داوران تداوم یافت و بارها در مورد قوانین و مقررات جدیدی که اعلام می‌شود بحث و تبادل نظر داشتیم، شیوع کرونا برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های بازآموزی برای داوران را به تعطیلی کشاند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک دوره کلاس بازآموزی از طریق وبینار جهانی بین دو کشور ایران و روسیه برگزار کنیم که پس از اخذ مجوز آن از فدراسیون و مشخص شدن سرفصل‌های کلاس را برگزار و سعی کردیم علم داوران را به روز نگه داریم.

وی افزود: نایب‌رئیس فدراسیون به همراه هفت نفر از داوران روسیه و ۱۰ نفر از داوران استان مرکزی در این کلاس حضور داشتند.

نایب‌رئیس بانوان هیأت تنیس روی میز استان مرکزی با اشاره به حمایت‌های ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: خوشبختانه معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان حمایت‌های خوبی هم در بعد مالی و هم در بعد معنوی از فعالیت تنیس روی میز استان داشته که جا دارد از این حمایت‌ها تشکر کنم چراکه بدون حمایت اداره ورزش و جوانان استان هیچ اقدامی نمی‌توان انجام داد.

وی در خصوص اعزام به داوری مسابقات اظهار کرد: در سال ۲۰۱۷ به مسابقات قزاقستان که برترین ورزشکار برتر دنیا در آن مسابقات حضور داشتند، اعزام شدند، در اردیبهشت‌ماه سال ۲۰۲۰ قرار بود به مسابقات انتخابی المپیک در کشور تایلند اعزام شوم که مسابقات به دلیل کرونا لغو شد، اخیراً هم به مسابقات انتخابی پارالمپیک که در کشور اسلوانی برگزار شد، اعزام شدم.

نائب رئیس هیأت تنیس روی میز استان مرکزی بیان کرد: در رقابت‌های انتخابی پارالمپیک توکیو به عنوان تنها داور ایرانی در کشور اسلوونی حضور داشتم که یکی از قضاوت‌های آن دیدار برای ورزشکار رژیم صهیونیستی بود که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از قضاوت رقابت بین ورزشکار رژیم صهیونیستی با ورزشکار کشور اردن اجتناب کردم.

پوریامنش گفت: در استان سه داور بین‌المللی فعال هستند که آقای میرزاخانی در سال ۲۰۱۷ به مسابقات کاپ آسیا به کشور هندوستان اعزام شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هیأت تنیس روی میز استان مرکزی فضای مجازی ورزشی ورزش استان مرکزی حرکات اصلاحی رشته تنیس روی میز بین المللی شیوع کرونا برگزار شد سالن ها یک دوره کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر تنیس روی میز پیشکسوتان کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دومین دوره مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان کشور در استان مازندران و شهرستان تنکابن برگزار شد.


این مسابقات به مناسبت چهل و سومین سالگرد شهادت امیر سرلشکرخلبان شهید علی اکبر شیرودی و کنگره ۱۰ هزار و چهارصد شهید استان مازندران در شهرستان تنکابن برگزار شد.

مسابقات پیشکسوتان کشور با حضور ورزشکاران سراسر کشور به همت هیات تنیس روی میز شهرستان تنکابن برگزار شد.

در پایان این مسابقات بابک نوروزی از مازندران به مقام قهرمانی دست یافت و بیگلری از اذربایجان شرقی نائب قهرمان شد. کاظم جنگی و عباد غفارنیا نیز مشترکا مقام سوم را از آن خود کردند.

در پایان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به نفرات برتر حکم و جوایز اهدا شد.

دیگر خبرها

  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی
  • محمد اسماعیلی در مرحله نیمه نهایی حذف شد
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • شمشیرباز اسلحه فلوره دختران حذف شد
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • برگزاری اردوی تیم تنیس روی میز دختران جوان
  • معرفی نفرات برتر تنیس روی میز پیشکسوتان کشور
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت