Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، آمار مبتلایان به کرونا دیروز (چهارشنبه) برای اولین بار از ابتدای سال جاری دوباره از مرز ۴۰ هزار نفر گذشت. «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس می‌گوید که اوضاع کرونا به مرحله‌ای رسیده که پاسخ آسان و تاریخ مشخصی برای رفع محدودیت‌ها وجود ندارد. او معتقد است که اگر تصمیم‌گیری درباره رفع محدودیت‌ها به زمستان موکول شود، سردی هوا و بازگشایی مدارس مزید بر علت شده و کار به سال آینده موکول می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس راهبرد دولت انگلیس، عمده محدودیت‌های کرونایی از دوشنبه آینده (۲۸ تیرماه) برداشته خواهد شد و رعایت اصول بهداشتی به عهده افراد گذاشته می‌شود. به این ترتیب محدودیت‌های دولتی درباره رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک صورت در فضاهای عمومی و ضرورت دورکاری رفع شده و فعالیت تمام فروشگاه‌ها و شرکت‌هایی که در این مدت تعطیل بودند، از سر گرفته می‌شود.

«ایگن وایلد» مدیر یک باشگاه شبانه در شمال لندن که از فروردین پارسال کار و کاسبی را تعطیل کرده به خبرگزاری «رویترز» گفته است: در مقطعی باید برای حرکت به سمت جلو راهی را پیدا می‌کردیم. بعید می‌دانم می‌توانستیم به این وضعیت ادامه دهیم و از بحران مالی جلوگیری کنیم.

وی قصد دارد تا از دوشنبه آینده که محدودیت‌ها برداشته می‌شود، بلافاصله کار خود را از سربگیرد. اما تجربه در سایر کشورهای اروپایی نشان داده که دولت‌ها به فاصله کمی پس از تسهیل محدودیت‌های کرونایی، با افزایش تصاعدی آمار بیماران مواجه شده و محدودیت‌ها را دوباره اعمال کرده‌اند. در هلند دولت فقط دو هفته توانست رفع محدودیت‌ها را مدیریت کند و برای جلوگیری از بروز فاجعه، مجبور به عقب‌نشینی شد.

نخست وزیر انگلیس ادعا کرده است که با رفع محدودیت‌ها از هفته آینده، افزایش آمار بیماران و مرگ‌ومیر امری غیر قابل اجتناب خواهد بود. او با این حال معتقد است که بسته نگه‌داشتن اقتصاد آسیب و خسارت جدی‌تری به کشور می‌زند و در مقابل می‌توان با تزریق واکسن اوضاع را مدیریت کرد.

دیروز مرکز آمار ملی انگلیس گزارش داد که نرخ تورم در این کشور برای دومین ماه پیاپی از پیش‌بینی بانک مرکزی تجاوز کرده است. بر اساس این گزارش، شاخص نرخ مشتری (CPI) از ۲.۱ درصد در ماه «مه» به ۲.۵ درصد در ماه ژوئن رسیده که بالاترین میزان تورم در این کشور طی نزدیک به سه سال گذشته است. بانک مرکزی انگلیس نرخ تورم را برای امسال ۲ درصد پیش‌بینی کرده بود.

اوضاع اقتصادی انگلیس بر اثر شیوع ویروس کرونا و خروج لندن از «اتحادیه اروپا»، تعریف چندانی ندارد. با اینکه همه کشورهای اروپایی در بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا به سر می‌برند، اما آمار و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که انگلیس از هر نظر در بدترین وضعیت به نسبت تمام کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) قرار دارد.

پیشتر دفتر آمار ملی انگلیس گزارش داده بود که اقتصاد این کشور در سال گذشته میلادی با ۹.۹ درصد کاهش بیشترین خسارت سالانه در نزدیک به سه قرن گذشته را بر اثر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا تجربه کرده است.

ویروس دلتا معادلات خروج از محدودیت‌ها را به هم ریخت

بسیاری از دانشمندان در انگلیس معتقدند که شیوع گونه جهش‌یافته ویروس کرونا (دلتا) که از قدرت انتشار بالاتری برخوردار است، محاسبات چهار ماه پیش دولت را برای خروج از محدودیت‌های کرونایی به هم زده است.

«کریستینال پگل» استاد دانشگاه «ایمپریال» در این ارتباط گفتد: شیوع موج جدید کرونا غیرقابل اجتناب نیست ... بلکه زمانی غیر قابل اجتناب می‌شود که هیچ کاری در قبال آن انجام نشود. وی افزود: ویروس کرونای نوع «دلتا» معادله را به هم زده است و اعتماد به واکسیناسیون را برای پایین نگه‌داشتن آمار سخت کرده است.

انگلیس به لحاظ آمار جان‌باختگان کرونایی در ردیف هفتمین کشور جهان قرار دارد. تاکنون دو سوم جمعیت بزرگسال این کشور دو نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌ و این وضعیت به نخست وزیر انگلیس اطمینان داده که پس از چهار هفته تاخیر، محدودیت‌هایی را که «بر زندگی روزانه مردم حاکم بوده» بردارد.

«ساجد جاوید» وزیر بهداشت انگلیس پیش‌بینی کرده که در عرض یک ماه آینده شمار مبتلایان به کرونا به ۱۰۰ هزار نفر در روز می‌رسد. در همین پیوند یک هزار دانشمند انگلیسی طوماری را امضاء کرده و ضمن محکومیت تصمیم دولت، خروج از محدودیت‌های کرونایی را اقدامی غیر علمی و غیر اخلاقی دانسته‌اند. آن‌ها می‌گویند که هرچند ابتلا کرونا منجر به افزایش آمار مرگ‌و میر نخواهد شد، اما در بسیاری از مردم باعث عوارض طولانی می‌شود.

بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری «کووید 19» از عوارضی مانند سرگیجه، خستگی، تپش قلب، بی حسی و یا ضعف حافظه شکایت می‌کنند. برخی هم از یادآوری یا ادای کلمات شکایت می‌کنند. هنوز توصیف یکسانی از این عوارض وجود ندارد و مسائل زیادی مربوط به آن هست که ناشناخته مانده است.

                  بیشتر بخوانید: بیش از یک میلیون انگلیسی از عوارض «کووید طولانی» رنج می‌برند

«استفن گریفین» استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه لیدز در این مورد گفت: اینکه دولت اجازه دهد ویروس در کشور جولان دهد، یک اشتباه خطرناک است. بعید می‌دانم ایمنی ناشی از واکسن‌ در سطحی باشد که اجازه دهد، این تحول بدون خطر رخ دهد.

 برخی کارشناسان در انگلیس معتقدند که مردم در محاسبات دولت فراموش شده‌اند. «لوک پیترز» یک نویسنده انگلیسی که از بیماری ریه رنج می‌برد، می‌گوید: به رغم اینکه بسیاری بی‌صبرانه مشتاق ۲۹ جولای (۲۸ تیر) یا همان «روز آزادی» هستند، اما برای بسیاری از افراد نظیر من روز اضطراب است. من قادر نخواهم بود در اماکن شلوغ شرکت کنم.

اما «گراهام مدلی» یکی از مشاوران پزشکی دولت گفت که اضطراب مردم عامل خوبی است که از وخیم‌ شدن اوضاع جلوگیری می‌کند. تحقیقات صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که دو سوم مردم معتقدند که برخی از محدودیت‌ها باید همچنان اعمال شود. در همین پیوند شهردار لندن گفته که پوشیدن ماسک در وسایل نقلیه عمومی همچنان اجباری خواهد بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن بوریس جانسون انگلستان محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن بوریس جانسون ویروس کرونا واکسن بوریس جانسون انگلستان محدودیت های کرونا محدودیت های کرونایی محدودیت های کرونا رفع محدودیت ها محدودیت ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بیشتر مردم امیدوارند که عزیزانشان از آنها به نیکی یاد کنند و طبیعی است که گهگاه نگران فراموش شدنشان باشند. اما برای برخی، ترس از فراموش شدن یا نادیده گرفته شدن را می توان به عنوان یک فوبیا در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: تله فوبیا یا اضطراب تلفن چیست؟

آتازاگورافوبیا ترس غیرعادی از به یاد ماندن است. همچنین می تواند شامل ترس از فراموش کردن کسی یا چیزی باشد. اگر ترس شما شامل فراموش شدن توسط یک فرد یا گروه اجتماعی خاص باشد، ممکن است بخشی از یک نوع فوبیای اجتماعی در نظر گرفته شود.

این مقاله به ویژگی‌های ترس از فراموشی و همچنین علل، علائم و گزینه‌های درمانی این فوبیا می‌پردازد.

تعریف ترس از فراموش شدن

آتازاگورافوبیا ترس شدید یا غیرمنطقی از فراموش شدن یا فراموش کردن کسی یا چیزی است؛ همچنین ممکن است شامل ترس از نادیده گرفته شدن یا جایگزین شدن باشد.

در برخی موارد، این وضعیت را می توان بخشی از فوبیای اجتماعی در نظر گرفت. تخمین زده می شود که ۱۵ میلیون آمریکایی با یک فوبیای اجتماعی زندگی می کنند. فوبیای اجتماعی زمانی است که ترس غیرمنطقی از قضاوت یا طرد شدن در یک موقعیت اجتماعی خاص دارید.

افراد مبتلا به آتازاگورافوبیا ممکن است اضطراب، استرس، یا وحشت ناتوان کننده ای را تجربه کنند که فقط به این فکر می کنند که فراموش می شوند. شما همچنین ممکن است علائم فیزیکی اضطراب مانند حالت تهوع، ضربان قلب سریع یا حتی یک حمله پانیک تمام عیار را هنگام مواجهه با ترس خود تجربه کنید.

ترس از فراموش شدن نیز ممکن است با نگرانی های خاص در مورد از دست دادن حافظه، مانند ترس از ابتلا به بیماری آلزایمر یا زوال عقل مرتبط باشد. این ترس ممکن است در حین مراقبت از فردی با این وضعیت ایجاد شود.


علائم آتازاگورافوبیا چیست؟

مانند بسیاری از فوبیاها، ترس از فراموشی می تواند با علائم روحی و جسمی همراه باشد. افراد مبتلا به آتازاگورافوبیا اگر واقعاً در یک موقعیت اجتماعی فراموش شوند یا نادیده گرفته شوند، یا زمانی که با فکر فراموش شدن یا فراموش کردن کسی یا چیزی مواجه شوند، ممکن است علائمی خاص را تجربه کنند.

علائم آتازاگورافوبیا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

ترس و اضطراب بیمارگونه زمانی که نادیده گرفته می شوند یا فراموش می شوند یا درک می کنند که ممکن است فراموش شوند.

دلهره و اضطراب شدید فقط به فکر فراموش شدن

اضطراب شدیدی که با خطر واقعی فراموش شدن تناسب ندارد

تجربه احساس فاجعه یا عذاب قریب الوقوع در مواجهه با موقعیتی که نگرانی از دست دادن حافظه یا فراموش نشدن را برمی انگیزد.

حالت تهوع یا ناراحتی شکمی

مشکل در خوابیدن

اجتناب از موقعیت‌های اجتماعی که در آن‌ها احتمال فراموشی یا نادیده گرفته شدن وجود دارد

درد ناشی از تنش در نواحی خاصی از بدن

وحشت زدگی

علل آتازاگورافوبیا چیست؟

فوبیا باعث واکنش استرس فرد می شود که به عنوان پاسخ جنگ یا گریز نیز شناخته می شود. دلایل متعددی وجود دارد که این پاسخ استرس ممکن است با ترس از فراموش شدن ایجاد شود، از جمله:

ژنتیک: ژن‌های خاصی که توسط والدین بیولوژیکی منتقل می‌شوند نقش مهمی در فوبیا و سایر اختلالات اضطرابی دارند.

تجربه یادگیری مشاهده شده: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر از همین موضوع می ترسد، ممکن است فرد یاد گرفته باشد که از فراموش شدن بترسد.

تجربه یادگیری مستقیم: سابقه تروما یا تجربه آسیب زا مانند فراموش شدن، پشت سر گذاشتن یا رها شدن یا از دست دادن والدین یا مراقب می تواند به ترس از فراموش شدن کمک کند.

تجربه یادگیری اطلاعاتی: قرار گرفتن در معرض افرادی که حافظه خود را از دست می دهند، مانند مراقبت از فرد مبتلا به زوال عقل یا آلزایمر، ممکن است منجر به ایجاد ترس از فراموشی شود.

آتازاگورافوبیا چگونه تشخیص داده می شود؟

برای تشخیص آتازاگورافوبیا، یک متخصص سلامت روان به ویرایش پنجم « راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی » (DSM-۵)، کتابچه راهنمای رسمی انجمن روان‌پزشکی آمریکا مراجعه می‌کند.

DSM-۵ آتازاگورافوبیا را به عنوان یک وضعیت سلامت روان نمی شناسد، اما این وضعیت ممکن است به عنوان یک فوبیا خاص واجد شرایط باشد.

این راهنما از معیارهای تشخیصی زیر برای تشخیص فوبیای خاص استفاده می کند:

ترس پایدار است و بیش از شش ماه ادامه دارد.

از ترس به طور فعال اجتناب می شود و تقریباً همیشه باعث اضطراب فوری می شود.

ترس با خطر واقعی موقعیت تناسبی ندارد.

ترس باعث اختلال قابل توجهی در زمینه های اساسی عملکرد، از جمله عملکرد اجتماعی و شغلی می شود.

آتازاگورافوبیا چگونه درمان می شود؟

گزینه های درمانی مختلفی وجود دارد که می تواند به بیمارانی که فوبیا دارند کمک کند. یک متخصص مراقبت های روان یک برنامه درمانی بر اساس علائمی که ارائه می دهید ایجاد می کند.

برخی از گزینه های درمانی مورد استفاده برای رفع ترس از فراموشی ممکن است عبارتند از:

درمان شناختی رفتاری (CBT): این یک نوع گفتگو درمانی است که شامل تغییر افکار و رفتارهای فرد می شود. این به افراد کمک می کند تا یاد بگیرند که الگوهای تفکر ناسازگار (مشکل ساز) و رفتارهای مرتبط با فوبیای خاص خود را بهتر شناسایی و تغییر دهند. CBT یک درمان خط اول برای اختلالات اضطرابی در نظر گرفته می شود.

مواجهه درمانی: این درمان برای سال ها درمان اولیه برای فوبیا بوده است. به طور کلی شامل قرار دادن تدریجی یک فرد در معرض فوبیا به روشی ایمن برای کاهش اجتناب و کاهش ترس در طول زمان است.

میانجیگری ذهن آگاهی: این یک نوع تمرین مراقبه است که بر حضور کامل در لحظه فعلی تمرکز دارد. می تواند به شما در مدیریت سطوح اضطراب و ترس کمک کند.

دارو: گاهی اوقات از داروها برای کاهش علائم اضطراب که بخشی از فوبیا هستند، یا اگر همزمان علائم افسردگی یا یک اختلال اضطرابی اضافی وجود داشته باشد، استفاده می شود. داروها ممکن است شامل داروهای ضد اضطراب یا ضد افسردگی باشند.

خلاصه

ترس از فراموش شدن را آتازاگورافوبیا می نامند؛ وقتی فردی به این وضعیت مبتلا می شود، ترس شدیدی از فراموش شدن یا به یاد نیاوردن کسی یا چیزی وجود دارد. گزینه های درمانی مانند تکنیک های ذهن آگاهی، درمان شناختی رفتاری و دارو وجود دارد. کار با یک متخصص مراقبت های روان دارای مجوز می تواند به شما در مدیریت این وضعیت کمک کند.

منبع: سلامت نیوز

انتهای پیام/

کد خبر: 1228756 برچسب‌ها روان شناسی

دیگر خبرها

  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه ای خود رسید
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • روایت خسروپناه از آمار وضعیت دانش‌آموزان مدارس دولتی در میان داوطلبان برتر کنکور
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • بازداشت ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا به روایت آمار
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی