Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@16:29:48 GMT

تاثیر گذاری ۹۳ درصدی واکسن سینواک بر دلتا ویروس

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۳۲۴۵۲

تاثیر گذاری ۹۳ درصدی واکسن سینواک بر دلتا ویروس

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن سینواک خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج فاز سوم آزمایش بالینی واکسن سینواک چین که در دانشگاه استانبول انجام شده است نشان می‌دهد که میزان تأثیرگذاری این واکسن پس از تزریق دو دوز ۸۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد خواهد بود. بیش از ۱۰ هزار فرد بین ۱۸ تا ۵۹ سال در این آزمایش بالینی شرکت کرده بودند، این مطالعه چندین ماه طول کشیده است.

عوارض جانبی رایج واکسن سینواک درد در محل تزریق و خستگی است. تا کنون هیچ فردی پس از دریافت این واکسن علائم جدی را تجربه نکرده است و جان خود را از دست نداده است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن سینواک ایمن و مؤثر است.

علاوه بر این ۱۲۸ هزار کادر درمان که واکسن سینواک را دریافت کردند، بین ماه ژانویه تا مارس مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان تأثیر گذاری این واکسن بر پیشگیری از بروز بیماری ۹۴ درصد است و تقریباً ۹۶ درصد خطر بستری شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهد. محققان معتقدند که واکسن سینواک از افراد در برابر گونه اصلی ویروس کرونا به میزان قابل توجهی محافظت می‌کند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر واکسن سینواک بر گونه دلتا ویروس کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند و پنج هزار فرد که این واکسن را دریافت کردند را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۴ هزار و ۶۵۰ نفر از این افراد به گونه دلتا ویروس کرونا آلوده نشدند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که میزان تأثیرگذاری واکسن سینواک بر گونه دلتا ویروس کرونا ۹۳ درصد است.

کد خبر 507449

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ابتلا به کرونا پیشگیری از کرونا کووید ۱۹ واکسن کرونا واکسن سینوواک کرونا دلتا علائم اولیه کرونای دلتا چیست شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسن سینواک ویروس کرونا دلتا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۲۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه از افزایش ۱۸ درصدی تولید این مجتمع در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: تولید این شرکت فروردین امسال با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۵ هزار تن رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی ارومیه، اکبر اسمعیلی در آیین بزرگداشت روز کار و کارگر و تجلیل از کارگران نمونه این شرکت با اشاره به روند رو به رشد پتروشیمی ارومیه در سال ۱۴۰۲ به‌ویژه در بخش تولید، فروش و درآمد بیان کرد: شرکت پتروشیمی ارومیه پارسال ۱۸ درصد افزایش تولید داشت.  

وی افزود: آمارهای تولید فروردین ۱۴۰۲ نشان می‌دهد روند رو به رشد پتروشیمی ارومیه همچنان حفظ شده است، به‌طوری‌ که فروردین امسال تولید این شرکت با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال به ۱۵ هزار تن رسید.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ارومیه با تأکید بر اینکه حرکت عظیم رشد و توسعه پتروشیمی ارومیه آغاز شده است و در ماه‌های آینده، واحد تکمیلی سولفات آمونیوم که در حال احداث است، به بهره‌برداری می‌رسد و تولید این محصول افزایش می‌یابد، گفت: پروژه پلی‌آلومینیوم کلراید نیمه دوم تیر امسال وارد چرخه تولید می‌شود و از اواسط مرداد به تولید محصول می‌رسد.

اسمعیلی با گرامیداشت روز کار و کارگر تصریح کرد: نام‌گذاری شعار سال با محوریت «تولید» از سوی مقام معظم رهبری در یک دهه گذشته نشان از اهمیت تولید در رشد اقتصادی و رفاه اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه راه نجات کشور تولید است، یادآور شد: پتروشیمی ارومیه با بهره‌گیری از نیروی جوان و تجربه پیشکسوتان، افزایشی خیره‌کننده در تولید داشته است و این نشان می‌دهد مجموعه همکاران این شرکت ظرفیت، جدیت و آمادگی لازم را برای ادامه این مسیر دارند.

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • برای بازگشت سه امتیاز شمس آذر مذاکرات متعددی انجام شده است
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • بررسی دیدارهای سرخابی ها در هفته بیست وپنجم لیگ برتر فوتبال
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت