Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای اجرای پروژه بلندپروازانه ولیعهد سعودی هزاران کارگر مهاجر بدون اجرای استانداردهای بین‌المللی توسط کارفرمایان خود مورد شکنجه و آزار قرار می‌گیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الواقع السعودی، ده‌ها هزار کارگر مهاجر که در حال ساخت پروژه نئوم ولیعهد سعودی هستند مورد آزار و شکنجه قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش «سی ان ان»، آمریکا ده‌ها هزار کارگر به دنبال فرار از رنج و شکنجه‌ای که علیه آن‌ها برای کار در پروژه نئوم اعمال می‌شوند، هستند.

عربستان سعودی کارنامه سیاهی در خصوص رفتار با کارگران مهاجر دارد. این کارگران که عمدتاً از جنوب آسیا هستند و اغلب هزینه‌های زیادی برای استخدام می‌پردازند که این امر آن‌هار مجبور می‌کند تا وام بگیرند‌ و قبل از اولین روز کار، خود را در بدهی می بینند که تا چند سال اول کار خود باید این بدهی را بپردازند.

کارفرمایان تحت سیستم حمایت مالی استثنایی معروف به «کافالا»، غالباً گذرنامه کارگران مهاجر را برای جلوگیری از تصمیمات کارگران درخصوص تغییر شغل یا حتی ترک کشور ، توقیف می‌کنند.

آزار و اذیت ده‌ها هزار کارگر در پروژه نئوم

دولت سعودی در برابر فشارهای بین‌المللی برای جلوگیری از سوء استفاده‌ها علیه کارگران مهاجر، به طور دوره‌ای اصلاحات کارگری را انجام می داد که آخرین آنها در مارس 2021 بود.

کمپین تازه بازداشت دانشگاهیان در عربستانایندیپندنت: انگلیس از آغاز جنگ یمن 20 میلیارد پوند سلاح به عربستان فروخته استعربستان| خشم شهروندان سعودی از برگزاری جشن‌های نامتعارف در میان محدودیت مناسک حج

بر اساس بیانیه‌ای که توسط وزارت منابع انسانی و توسعه اجتماعی صادر شده است، هدف این طرح «تقویت روابط قراردادی بین کارگران و کارفرمایان» و ایجاد یک بازار کار «جذاب» است که آن را در یک سطح برابر با بازارهای بین‌المللی مشابه قرار دهد.

اما این اصلاحات بسیار محدود بود و شرایط اصلی را یعنی سوء استفاده کارفرمایان از کارگران را مورد بررسی قرار نداد و از همه مهمتر عربستان در اجرای دقیق اصلاحات خود ناکام مانده است. در واقع کارگران با شرایط بسیار خطرناک و توقیف گذرنامه‌ها و همچنین دستمزد بسیار به فعالیتشان ادامه می‌دهند.

چنین سوء استفاده‌هایی علیه کارگران مهاجر بیداد می‌کند، بسیاری از آنها خود را در دام بدهی گرفتار می‌کنند که قادر به ترک کشور نیستند و در شرایطی مانند بردگی مدرن زندگی می‌کنند.

شرکت‌های چند ملیتی در پروژه نئوم باید مطابق با اسناد، استانداردها و دستورالعمل‌های پذیرفته شده بین‌المللی حقوق بشر، سیاست‌ها رفتار و روش‌های مکتوبی را برای محافظت از دهها هزار کارگر استخدام شده یا قراردادی اتخاذ کنند.همچنین باید هزینه‌ها را برای استخدام کارگران کاهش دهند و از رعایت حقوق کارگران اطمینان حاصل کنند.

همچنین این کارگران باید بر اساس استانداردهای بین‌المللی حق تغییر شغل و شرایط زندگی و کار ایمن داشته باشند.

مقامات آل سعود طی ماه‌های گذشته عامدانه مجموعه‌ای از محدودیت‌های سیستماتیک در حق کارگران مهاجر در عربستان سعودی را اعمال کردند.

در واقع، ساخت و ساز پروژه نئوم در ژانویه 2019 آغاز شد، اما از آن زمان در باتلاق تأخیرها گرفتار شده و دو تاریخ مختلف برای تکمیل این پروژه - 2025 و 2030- اعلام شده است که به نظر می‌رسد به طور فزاینده‌ای این پروژه غیرممکن باشد.

ماه گذشته شبکه خبری الجزیره به تصاویری ماهواره‌ای دست یافته است که نشان می‌دهد پروژه نئوم ولیعهد سعودی طبق برنامه پیش نرفته و هیچ پیشرفت قابل توجهی نداشته است و این موضوع بیانگر این است که پروژه نئوم سرابی بیش نیست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگران مهاجر هزار کارگر پروژه نئوم بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم

کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کرده‌اند که شهامت و جسارت یک مرد جوان سعودی را در نجات ۴ تن دیگر که در سیل وادی الجعبه در این کشور گرفتار شده بودند، نشان می‌دهد.

به گزارش فرارو، یک مرد جوان که گفته می‌شود عایض الاکلبی نام دارد، با راندن یک لودر و نفوذ به سیلاب وادی الجعبه در شهر بیشه عربستان موفق به نجات این ۴ مرد جوان گرفتار شده است.

در ویدئوی منتشر شده از این اتفاق، یک لودر در وسط آب‌های شدید سیلاب ظاهر می‌شود، سپس دو نفر دیگر توانستند ۴ جوان را که در سیل گیر کرده بودند، نجات دهند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی عملیات نجات را که آن را قهرمانانه توصیف کردند، ستودند و به این ویدیو واکنش نشان دادند و از اقدام این شهروند سعودی تمجید کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد