Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه‌ها در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی مانند «ساخت خوابگاه‌های ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفری در دانشگاه شهیدبهشتی»، «ارتقای روزافزون سطح علمی استادان دانشگاه آزاد/ جزو صد دانشگاه برتر جهان هستیم»، «۵۰ درصد جمعیت دانشجویی کشور را زنان تشکیل می‌دهند»، «کاهش ۵۰ درصدی شهریه ترم تابستان دانشگاه پیام نور»، «تاسیس دادوری در پردیس فنی دانشگاه تهران برای اولین بار در ایران»، «مصوبه ممنوعیت پذیرش دانشجوی ارشد از رشته های غیرمرتبط لغو شد»، «وزیر علوم خواستار تسریع در واکسیناسیون جامعه آموزش عالی شد»، «ممنوعیت پذیرش دانشجوی ارشد از رشته‌های غیرمرتبط عاقلانه نیست» همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت خوابگاه‌های ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفری در دانشگاه شهیدبهشتی

علیرضا فارسی، معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، اظهار کرد: باهمکاری بنیاد حامیان دانشگاه شهید بهشتی و معاونت دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی و براساس تفاهم نامه مدیریت ارتباط با صنعت وزارت عتف امکان جذب ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه شهید بهشتی در این طرح فراهم شد که در واقع کار برای دانشجوییان و دانش آموختگان به حساب می‌آید.

او افزود: دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در تمامی رشته‌ها و مقاطع که علاقمند به فعالیت در زمینه‌های شغلی دورکار هستند، می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند و این همکاری منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی رایگان و دوره کارورزی ۱۵ روزه و قبولی در آزمون است و این همکاری فاقد محدودیت زمانی است و حق الزحمه بر منبای ساعت همکاری بین ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال الی ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال در هرماه است که یک زمینه مناسب برای فعالیت دانشجویان است.

فارسی تصریح کرد: دانشجویان و دانش آموختگان به مدت ۶ تا ۶۰ ساعت آموزش رایگان به صورت برخط (در صورت نیاز حضوری) و دوره کارآموزی ۱۵ روزه…بهره مند می‌شوند.

فارسی گفت: دانشجویان می‌توانند در این زمینه به صورت دورکاری از توانایی‌های خود استفاده کنند و به اینصورت تا حدودی نیاز‌های اولیه را برطرف کنند و با کار و کارآفرینی آشنا شوند. هم اکنون در حال ثبت نام متقاضیان هستیم که مهلت آن تا پایان تیر ۱۴۰۰ تمدید شده است و سپس غربالگری و انتخاب نفرات مورد نظر اتفاق خواهد افتاد که این امر ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه شهیدبهشتی است.

معاون دانشجویی دانشگاه شهیدبهشتی ادامه داد: از آن جایی که ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی به خصوص واحد دختران دانشگاه شهیدبهشتی محدود بود؛ بنابراین مقرر شد تا با کمک بنیاد حامیان به ساخت خوابگاه‌های ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفره اقدام کنیم که در این زمینه کلنگ ساخت خوابگاه با حضور دکتر نوبخت معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان برنامه بودجه، دکتر نظرپور معاون محترم مالی اداری وزارت علوم، دکتر نصیری قیداری رییس محترم دانشگاه و نماینده بنیاد حامیان دانشگاه آقایان دکتر مقیمی و مهندس دژاگاه زده شد.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: یکی از خیران دانشگاه شهیدبهشتی در حال تهیه لپ تاپ برای تعدادی از دانشجویان نیازمند است تا بتوانند در این زمینه نیاز برخی دانشجویان را مرتفع کنند.

فارسی اضافه کرد: از آن جایی که نابرابری آموزش و عدم عدالت آموزشی در شرایط بیماری همه گیر جهانی کرونا بیشتر از گذشته مشهود شده است، این امر باعث شرکت نکردن دانشجویان در کلاس‌های آموزش مجازی می‌شود؛ بنابراین دانشگاه شهیدبهشتی در حال شناسایی افراد مستحق مقاطع مختلف تحصیلی است که درجهت رفع نیاز برخی از ان‌ها از طریق تهیه لپ تاپ و وسایل کمک آموزشی با کمک خیرین محترم اقدام کند.

ارتقای روزافزون سطح علمی استادان دانشگاه آزاد/ جزو صد دانشگاه برتر جهان هستیم

عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی،  درباره اقدامات انجام شده در حوزه معاونت علوم انسانی اظهار کرد:   در تعالی علوم انسانی روزآمدی، بومی‌سازی و تکنیک‌سازی علوم انسانی مطرح شد و برای استادان هم طراحی شد. همچنین دوره‌های توانمندسازی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی برای صد‌ها هزار نفر از اساتید برگزار شد و هیئت‌های اندیشه‌ورزی را در استان‌ها راه‌اندازی کردیم تا به تعالی علوم انسانی بپردازیم، همچنین کرسی‌های نقد و نظریه‌پردازی و توسعه ترویجی را در دانشگاه آزاد راه‌اندازی کردیم که تمامی این موارد در زمان طهرانچی به سرانجام رسید و به این صورت استادان توانستند بحث علمی ارائه دهند.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در گذشته‌ها دانشگاه آزاد اسلامی با ۲۵ هزار عضو هیئت علمی تنها یک ممیزه داشت، اما همزمان با ریاست طهرانچی دو ممیزه به آن اضافه شد و دو هفته یک بار جلسات مرتبط با آن برگزار می‌شود و سمت استادان همواره در حال ارتقاست.

خسروپناه تاکید کرد: استادان در پیوند حکمت و علوم انسانی فعالیت‌های جدی را مانند همایش علوم انسانی و حکمت اسلامی به صورت تخصصی شروع کردند و به صورت تخصصی از آن استقبال می‌کنند و همین تلاش‌های علمی در دوران مدیریت ولایتی، رهبر و طهرانچی رشد خوبی پیدا کرد و دانشگاه آزاد اسلامی جزو صد دانشگاه برتر جهان شناخته شده است که این موضوع جایگاه ارزنده دانشگاه آزاد اسلامی را در جهان نشان می‌دهد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سال گذشته دانشگاه آزاد رتبه یک ایران را کسب کرد، تاکید کرد: عده‌ای به صورت غیراخلاقی و غیرمنطقی شروع به تحقیر و قدرناشناسی کردن از دانشگاه آزاد می‌کنند، اما شخصیتی مانند طهرانچی و رهبر از مجاهدان ایران اسلامی هستند و شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

۵۰ درصد جمعیت دانشجویی کشور را زنان تشکیل می‌دهند

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: زنان بزرگی به عنوان اسوه در ادبیات قبل و بعد از اسلام معرفی شده اند از این رو زنان به عنوان نمونه‌ای از کشورداری، دانشمندی و دانشوری، پاکدامنی، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بودند و می‌توان گفت که در هر عرصه نمونه‌های مناسبی از زنان داشتیم.

غلامی تصریح کرد: بعد از قرن ۴ و ۵ نمونه‌ای از این زنان کاهش یافت اما پس از اسلام جایگاه برای حضور زنان در محیط‌های مختلف به ویژه کرسی‌های دانشگاهی را شاهد هستیم از سوی دیگر تربیت شاگرد و دانشجو و تولید علم در میان زنان چشمگیر بوده است.

وزیر علوم گفت: نمونه‌های معدودی در این جشنواره‌ها معرفی می‌شوند. این جایزه جامعه هدف محدودتری را شامل می‌شود. اما جا دارد که تعداد بیشتری در جشنواره باشند.

او افزود: بیش از ۵۰ درصد دانشجویان دختر و ۳۰ درصد اعضای هیات علمی خانم ها هستند که به عنوان نخبه‌های جامعه درخشیده اند.

غلامی ادامه داد: ۵۹ و نیم درصد داوطلبان کنکور امسال دختران و ۴۰ درصد پسران بودند. فضا در جامعه و خانواده‌ها برای تحصیلات عالیه افراد فراهم بوده و این امر بسیار ارزشمند است.

او اضافه کرد: این جشنواره بخش کوچکی از کار‌های بزرگی است که برای توسعه موفقیت‌های بانوان اندیشمند انجام می‌شود. باید همه تلاشمان را به کار گیریم و این موضوع جزو افتخاراتمان باشد.

غلامی در پایان یادآوری کرد: بیش از ۵۰ درصد دانشجویان و ۳۰ درصد استادان را خانم‌ها تشکیل داده اند. نخبگان بسیاری از دختران در دانشگاه‌ها درخشیده اند.

کاهش ۵۰ درصدی شهریه ترم تابستان دانشگاه پیام نور

امیرحسین بهروز، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت: انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه پیام نور از ۱۶ تیر آغاز شده و تا ۲۳ تیر ادامه خواهد داشت.

او افزود: دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند برای انتخاب واحد باید مطابق برنامه زمان بندی شده از طریق سامانه جامع آموزشی گلستان اقدام کنند.

بهروز ادامه داد: دانشجویان سایر دانشگاه‌ها که متقاضی گذراندن ترم تابستان در دانشگاه پیام نور هستند نیز تا ۲۰ تیر فرصت دارند از طریق مراکز و واحدهای مجری ثبت نام کنند.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور تاریخ برگزاری کلاس‌ها را از ۲۴ تیر لغایت ۲۴ مرداد اعلام و تصریح کرد: دروس دارای نمره میان ترم است و ارائه آن (به استثنای درس حفظ جز سی قرآن کریم) به شیوه خود خوان مجاز نیست.

بهروز تاکید کرد: حذف و اضافه دروس در دوره تابستان امکانپذیر نیست. این دروس به صورت الکترونیکی و در سطح منطقه (صرفاً بر روی سامانه‌های آموزش الکترونیکی مورد تأیید منطقه) ارائه می‌شود.

او سقف تعداد واحد قابل انتخاب برای هر دانشجو (با رعایت حداکثر یک عنوان درس معارف اسلامی) برای دانشجویان مقطع کارشناسی را ۸ واحد بیان کرد و افزود: آن دسته از دانشجویان مقطع کارشناسی که با حداکثر ۸ واحد درسی (با رعایت مقررات اخذ حداکثر یک درس معارف اسلامی) دانش‌آموخته می‌شوند، در صورت عدم ارائه دروس در دانشگاه می‌توانند دروس مورد نظر را در سایر دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مهمان اخذ و بگذرانند.

مدیرکل روابط عمومی همچنین به نحوه ارزشیابی‌های نظری دوره تابستان گفت: تمامی ارزشیابی‌ها از تاریخ ۲۶ مرداد لغایت ۴ شهریور طبق تقویم امتحانات، به صورت غیرمتمرکز و غیرحضوری برگزار می‌شود.

او افزود: شهریه ثابت دانشجویان در ترم تابستان تمام الکترونیک دانشگاه پیام نور ۵۰ درصد کاهش دارد و دانشجویان می‌توانند با کاهش شهریه ۵۰ درصدی شهریه ثبت نام کرده و ارتقا تحصیلی خود را پیگیری کنند.

تاسیس دادوری در پردیس فنی دانشگاه تهران برای اولین بار در ایران

ناصر سلطانی رئیس پردیس دانشکده های فنی در جلسه مشترک رییس و مدیران حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه تهران با هیات رییسه پردیس دانشکده‌های فنی این دانشگاه گفت: دانشکده‌های فنی با توجه به تعداد بالای دانشجویان، مسایل بزرگتری هم دارند که موانع و مشکلات بودجه‌ای از جمله عمده‌ترین مانع برای بهبود شرایط است.

وی با اشاره به اینکه اکنون به دلیل مضیقه‌های بودجه‌ای بسیاری از فعالیت‌ها با بهترین کیفیت یا دامنه وسعت انجام نمی‌شود، تصریح کرد: تلاش برای بهبود بودجه این بخش مهم است و درخواست می‌کنیم که دانشگاه تهران اهتمام بیشتری در تخصیص کامل بودجه واحد‌ها داشته باشد.

استاد دانشکده مهندسی مکانیک پردیس دانشکده‌های فنی تهران با تاکید بر اینکه باید نگرش‌های دانشجویان را به روز کنیم، تاکید کرد: سامانه‌سپاری، رعایت عدالت واقعی و نه تساوی در تخصیص یارانه غذا و ... به دانشجویان اموری با اهمیت است.

رییس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران افزود: اگر چه کرونا آسیب‌های زیادی داشته، اما فرصت بسیار خوبی به دست داده است که سیاست‌های دانشگاه در حوزه‌های دانشجویی تغییر و بهبود یابد و با شرایط منطبق شود. شاید اکنون دانشجویان این تغییرات را راحت‌تر بپذیرند و دانشگاه گام مهمی در زمینه تغییر رویکرد‌های جاری دانشجویان بردارد.

سلطانی با اشاره به تاسیس دادوری در پردیس فنی دانشگاه تهران به عنوان یک تجربه جهانی که اولین بار در ایران انجام می‌شود، گفت: تاسیس این دفتر گامی مهم در بهبود بهداشت روانی دانشجویان، استادان و کارکنان است. توسعه این مدل در دانشگاه بسیار اثربخش می‌باشد با توجه به تجربه خوب دانشکده فنی در این زمینه آمادگی داریم این مدل را در اختیار حوزه دانشجویی دانشگاه بگذاریم.

مصوبه ممنوعیت پذیرش دانشجوی ارشد از رشته های غیرمرتبط لغو شد

محمدرضا آهنچیان مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی با ارسال نامه‌ای به معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در توضیح مصوبه تغییرات احتمالی آزمون کارشناسی ارشد در رشته‌های مرتبط، اعلام کرد: تصمیم‌گیری درباره تغییر در رشته‌های مرتبط برای داوطلبان ورود به دوره کارشناسی ارشد، به انجام مطالعات و بررسی‌های بیشتر موکول شده است.

در بخشی از نامه آهنچیان آمده است؛ بر اساس مصوبه هفدهمین جلسه «شورای سنجش و پذیرش دانشجو»، آزمون کارشناسی ارشد به روال سال‌های گذشته انجام می‌شود و تصمیم‌گیری درباره تغییر در رشته‌های مرتبط برای داوطلبان ورود به دوره کارشناسی ارشد، به انجام مطالعات و بررسی‌های بیشتر، موکول شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی توضیح داده است که این دفتر مرجع تصمیم‌گیری درباره آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها نیست و تصمیمات مقتضی در خصوص اجرای مصوبه «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی» پس از انجام بررسی‌های کارشناسی در سطح کارگروه‌های تخصصی و طرح و تصویب در شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی اتخاذ خواهد شد.

همچنین در این نامه از مدبران دفتر برنامه ریزی دانشگاه‌ها درخواست شده است که نقطه نظرات دانشگاه‌ها برای ارتقای کیفیت آموزش و توانمندی داوطلبان پذیرفته شده در دوره‌های تحصیلات تکمیلی به این دفتر اعلام شود.

وزیر علوم خواستار تسریع در واکسیناسیون جامعه آموزش عالی شد

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال نامه‌ای به سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار تسریع در روند واکسیناسیون جامعه آموزش عالی کشور به منظور از سرگیری آموزش و پژوهش حضوری از مهر سال جاری شد.

در نامه وزیر علوم آمده است:

پیرو جلسات مشترک معاونان آموزشی هر دو وزارت و ضرورت تمهید مقدمات آموزش حضوری، واکسیناسیون دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان در اولویت قرار گرفت و با این هدف ستادی به نام "ستاد از سرگیری آموزش حضوری" در حوزۀ ستاد وزارت عتف تشکیل شده است که برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم در این خصوص را در دستور کار دارد.

 غلامی تاکید کرده است: با توجه به به ضرورت اجرای آموزش و پژوهش حضوری در نیمسال اول ۱۴۰۱-۱۴۰۰، موضوع اولویت واکسیناسیون جامعۀ آموزش عالی کشور در ستاد ملی کرونا مطرح شود و در اولویت تصویب و اجرا قرار گیرد.

ممنوعیت پذیرش دانشجوی ارشد از رشته‌های غیرمرتبط عاقلانه نیست

سیاوش خرسندی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره مصوبه ممنوعیت پذیرش دانشجوی ارشد از رشته‌های غیرمرتبط اظهار کرد: مصوبه ممنوعیت پذیرش دانشجوی ارشد از رشته‌های غیرمرتبط اقدام مناسبی نیست؛ چرا که باعث می‌شود تا برخی استعداد‌هایی که در حوزه‌های مختلف طی سال‌های گذشته بعد از تغییر رشته شکوفا شده اند، دیگر چنین اتفاقی را در جامعه پدیدار نکنند.

او افزود: تغییر رشته از کارشناسی به ارشد باعث می‌شود تا فعالیت‌های موثری بین رشته‌ها اتفاق بیوفتد؛ بنابراین مصوبه ممنوعیت پذیرش دانشجوی ارشد از رشته‌های غیرمرتبط حرکت درستی نخواهد بود.

خرسندی تصریح کرد: مشکلاتی که باعث تصمیم گیری در خصوص این مصوبه شده جزو مشکلات اجرایی بوده که قابل رفع است و وقتی که بعد از تغییر رشته دانشجویان در کلاس‌های جبرانی شرکت می‌کنند باعث می‌شود تا آن‌ها اطلاعات خود را در در دو حوزه تکمیل کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: دانشجویانی که تغییر رشته داده اند باعث شده تا آن‌ها بتوانند فعالیت‌های ارزنده تری را انجام دهند و به اینصورت ارتباط میان دو رشته‌ها را برقرار کنند.

خرسندی تاکید کرد: تعداد افرادی که اقدام به تغییر رشته می‌کنند مطابق یافته‌های وزارت علوم بیش از ۵ درصد نبوده است و مصوبه گذراندن برای این آمار حرکت معقولی نیست؛ چرا که معضل جدی برای اجرایی کردن این مصوبه وجود ندارد و باید وزارت علوم تغییر رشته از کارشناسی به ارشد را همچنان ادامه دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با توجه به تجربه‌ها و سابقه‌هایی که کسب کرده ام، افراد در زمینه مصوبه ممنوعیت پذیرش دانشجوی ارشد از رشته‌های غیرمرتبط با بدنه علمی کشور مشورت کافی نکرده اند و این امر باعث شده تا تصمیم به اجرایی کردن آن بگیرند؛ بنابراین خواهشمندم که آن‌ها بررسی‌های کارشناسانه بیشتری در این زمینه داشته باشند.

خشنود گفت: مصوبه ممنوعیت پذیرش دانشجوی ارشد از رشته‌های غیرمرتبط اگر اجرایی شود صد درصد می‌تواند روی سرنوشت جمع کثیری از فارغ التحصیلان تاثیر منفی بگذارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: در حال حاضر امکان تغییر رشته از کارشناسی به ارشد باعث شده تا آن‌ها بعد از دوران کارشناسی زمینه‌های مورد علاقه خود را بهتر شناسایی کنند و بعد از ورود به گرایش‌هایی که به آن‌ها علاقه بیشتری دارند باعث می‌شود تا انگیزه بیشتری برای فعالیت در جامعه داشته باشند.

خشنود افزود: وقتی انگیزه افراد افزایش یابد باعث می‌شود تا گرایش به کار هم متناسب با آن رشد داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه ها وزارت علوم خوابگاه های دانشجویی مصوبه ممنوعیت پذیرش دانشجوی ارشد از رشته های غیرمرتبط عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر واکسیناسیون جامعه آموزش عالی دانشجویی دانشگاه شهید پردیس دانشکده های فنی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه شهیدبهشتی فنی دانشگاه تهران دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد باعث می شود حوزه دانشگاهی علوم انسانی تصمیم گیری ساخت خوابگاه برنامه ریزی ترم تابستان دانشگاه ها وزارت علوم تغییر رشته وزیر علوم فعالیت ها ثبت نام ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ عین اللهی در حاشیه بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی افزود:­ با توجه به نیاز‌هایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید. وی ادامه داد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه امسال دیده شده است. عین‌اللهی به دستاورد‌های دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشور‌های پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را داراست. وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه ما نه تنها همه خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم بلکه در سال گذشته قریب به ۱.۵ میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند. وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی ما از ابتدای انقلاب تاکنون از ده دانشگاه علوم پزشکی به ۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: اکنون ۲۴۰ هزار دانشجو، ۲۲ هزار عضو هیات علمی و ۸۴۰ مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است. عین اللهی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان داده و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم. وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران + اسامی دانشگاه‌ها
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • تحصیل رایگان دانشجوی معترض آمریکایی در ایران؛ این دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند/ اسامی
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال