Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، قدرت الله نوروزی روز پنجشنبه در نشست عمران و آبادانی در کنگره " استان اصفهان و توسعه ملی " که از طریق فضای مجازی برگزار شد، افزود: قطار شهری، مسیرهای دوچرخه سواری و اتوبوس های تندرو نمونه ای از طرح های عمرانی و زیرساختی در اصفهان است که با هدف حل معضلات ترافیکی و آلودگی هوا اجرا شد.

وی اظهار داشت: طرح هایی در اولویت شهرداری اصفهان است که به زندگی مردم در این شهر اطمینان دهد و تاب آوری شهر را در بخش های مختلف افزایش دهد از جمله توسعه فضای سبز، احداث سالن بین المللی، توسعه ناوگان اتوبوسرانی، توجه ویژه به محور گردشگری چهارباغ و جلفا و توسعه مسیرهای دوچرخه سواری که به ۷۷۷ کیلومتر خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی با اشاره به فعالیت خط یک قطار شهری اصفهان، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی خط دوم قطار شهری اصفهان نیز در مدیریت فعلی شهرداری اصفهان آغاز شد و حلقه ترافیکی (رینگ) چهارم به طول ۸۰ کیلومتر با ۳۹ پل و تقاطع غیر همسطح ایجاد شد که حرکت بزرگی به سمت آرامش شهر، کاهش مصرف سوخت، تصادفات و زمان سفر است.

وی به برنامه راهبردی ۱۴۰۵ شهرداری اصفهان نیز اشاره و اضافه کرد: مهمترین ویژگی این برنامه این است که با مشارکت آحاد مردم تدوین شد تا شهر به صورت هدفمند در خدمت شهروندان قرار گیرد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه این شهر رو به رشد و در حال توسعه متوازن است، گفت: طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری اصفهان منحصر به عمرانی نبود بلکه در زمینه‌های فرهنگی و ارتباطات بین المللی نیز اقدامات زیادی انجام شده است.

نوروزی به شهردار آینده اصفهان توصیه کرد که نگاهش به شهرداری، سیاسی نباشد و افزود: اتهام‌های غیر منصفانه ای در این زمینه به ما وارد شد درحالی که برنامه‌های چشم انداز اصفهان را معیار حرکت خود قرار دادیم.

وی تاکید کرد: شهردار آینده اصفهان لازم است با برنامه انسان محور و حیات محور و بر اساس معیارهای بین المللی و به رسمیت شناخته شده حرکت کند و برنامه ۱۴۰۵ را به عنوان چراغ راه در نظر داشته باشد.

شهردار اصفهان درباره رودخانه زاینده رود گفت: زاینده رود همواره در اولویت شهرداری اصفهان بود و درباره اهمیت و خطراتی که آن را تهدید می کند ۲ بار به رهبر انقلاب اسلامی نامه نوشتم و تاکید دارم که مساله زاینده رود باید با اراده ملی حل شود.

رییس کمیسیون معماری، عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست با اشاره به طرح جامع اصفهان، گفت: این طرح کار جدیدی است که با همکاری نخبگان و دانشگاهیان تدوین شد و الگوی توسعه شهری است.

شیرین طغیانی با بیان اینکه مرحله اول این طرح اجرا شده و در حال پیگیری مرحله دوم آن هستیم، افزود: بر اساس این طرح چشم انداز شهر اصفهان، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در افق ۱۴۱۰ ، شهری سرزنده، بانشاط، با محیط زیستی سالم و پاک، اقتصادی پر رونق و خلاق و مردمانی اخلاق مدار و شهره به مهمان نوازی که حافظ میراث فرهنگی اصیل شهر هستند، است.

نخستین کنگره "استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو" روز سه‌شنبه ۲۲ تیر در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد و به مدت سه روز تا ٢۴ تیر برگزار شد.

۳۲ نشست تخصصی در محورهای تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سلامت، صنعت و فناوری، گردشگری، توسعه علمی، مدیریت و اقتصاد، هنر، معماری و شهرسازی، رسانه، کشاورزی، آب، محیط زیست، جوانان و ورزش در این رویداد برگزار شد.

برچسب‌ها توسعه ایران شهرداری اصفهان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران شهرداری اصفهان اصفهان توسعه ایران شهرداری اصفهان اصفهان شهرداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم

رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: مسیر منتهی به چهارراه بابا قاسم به سمت میدان قدس به دلیل ترکیدگی لوله آب تا اطلاع ثانونی مسدود است.


سرهنگ احمد رضا هیرمند افزود: براین اساس هم اکنون در مسیر جنوب به شمال خیابان میدان قدس به سمت چهارراه بابا قاسم محدودیت ترافیکی اعمال شده است.


او  از رانندگان خواست برای تردد ار مسیر‌های جایگزین استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳