Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه چین اعلام کرد پکن برای بررسی دلیل اصلی انفجار اتوبوس در پاکستان که منجر به کشته شدن ۹ کارگر چینی شد، یک تیم تحقیقاتی به اسلام آباد می‌فرستد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد یک تیم تحقیقاتی را به منظور کمک برای به نتیجه رسیدن دلیل اصلی انفجار اتوبوس که منجر به کشته شدن ۱۳ نفر از جمله ۹ کارگر چینی شد، به پاکستان می‌فرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: چین در این تحقیقات همکاری نزدیک با پاکستان خواهد داشت.

وزیر خارجه چین این انفجار را یک بمب گذاری خوانده بود اما پاکستان نقص مکانیکی که باعث نشت گاز شده بود را علت اصلی حادثه دانست.

وانگ‌یی، دیپلمات ارشد چینی با شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان ملاقات کرد و از مقامات این کشور خواست که درباره این انفجار تحقیق کنند.

چین به پاکستان درباره اینکه این انفجار بمب گذاری و یا یک حمله تروریستی بوده باشد، هشدار داد.

کارگران چینی کشته شده در این اتوبوس در پروژه برق آبی داسو، بخشی از کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) و یک طرح سرمایه گذاری ۶۵ میلیارد دلاری با هدف اتصال غرب چین به بندر گوادر جنوب پاکستان استخدام شدند.

سخنگوی وزارت خارجه چین از اسلام آباد خواست امنیت شهروندان چینی و موسسات و پروژه‌های چینی را در این کشور تضمین کند.

او در ادامه گفت: امنیت کارمندان چینی که در پروژه‌های ساختمانی در پاکستان کار می‌کنند مدت هاست که برای پکن نگران کننده شده است. همچنین چین در سال‌های اخیر میلیاردها دلار در کشوری که با آن ارتباط نزدیک دارد سرمایه گذاری کرده است.

انفجار روز چهارشنبه باعث سقوط اتوبوس به دره‌ای در استان خیبرپختونخوا در شمال غربی پاکستان شد، جایی که چندین سال است مهندسان چینی در پروژه‌های برق آبی کار می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان وزارت امور خارجه چین پاکستان شاه محمود قریشی وزارت خارجه چین چین ژائو لیجیان خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار منزل مسکونی در قوچان/ یک نفر فوت شد

به گزارش قدس خراسان، حسن همتی‌فر، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در تشریح این حادثه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک واحد منزل مسکونی در خیابان شهید واقفی شهر قوچان در پی بروز حادثه انفجاری تخریب شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان با بیان اینکه در نخستین لحظات بروز این حادثه نیروهای آتش‌نشانی در صحنه حاضر شده و آتش حاصل از انفجار را مهار کردند، افزود: نیروهای خدماتی در حال حاضر در حال آواربرداری از محل حادثه هستند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، گفت: متأسفانه در پی بروز این حادثه یک نفر ساکن منزل مسکونی فوت کرده است.

دیگر خبرها

  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • ۵ علت خرید اتوبوس شهری از چین | تفاوت اتوبوس داخلی با چینی چقدر است؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • حادثه انفجار یک منزل مسکونی در قوچان 
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان/ یک نفر فوت شد