Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:26:16 GMT

مدرس حوزه و دانشگاه: غدیر خم هویت شیعه است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۳۳۴۲۵

مدرس حوزه و دانشگاه: غدیر خم هویت شیعه است

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی روز پنجشنبه در سیزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور در مجتمع یاوران مهدی قم، با اشاره به اینکه غدیر باید برای همگان معرفی شود، اضافه کرد: اگر غدیر انکار شود و نتوانیم حقانیت آن را اثبات کنیم در حقیقت امامت و مهدویت انکار می‌شود؛ داستان غدیر برای خودمان قطعی و حتمی است و ما به عنوان یک هیأتی باید بتوانیم چند دلیل برای حقانیت آن بیان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام برای همه‌چیز حتی نوع لباس پوشیدن سخن گفتند، محال است نسبت به جانشینی خود موضع‌گیری نداشته باشند، گفت: برخی می‌گفتند که پیامبر در مورد جانشین خود سخنی نگفته است درحالی‌که با زدن چنین حرفی در حقیقت به پیامبر توهین شده است.

وی ادامه داد: برخی مدعی شدند که رسول خدا خبرگانی را تعیین کرد تا جانشین را مشخص کنند درحالی که این فرضیه به هیچ وجه قابل اثبات نیست و در اسناد تاریخی هیچ اشاره‌ای به شورا نشده است.

رفیعی با اشاره به اینکه غدیر اعلام امامت نیست بلکه اعلام رسمیت امامت علی(ع) است، عنوان کرد: نخستین بار جانشینی پیامبر در خانه پیامبر در یوم الدار ۲۰ سال قبل از غدیر مطرح شده است.

وی با بیان اینکه در هیأت‌ها باید عالمانه سخنرانی و مداحی کرد، اظهار کرد: امروز دنیای فضای مجازی است و به راحتی هر سخنی در هر زمان و مکانی قابلیت انتشار دارد به همین علت افرادی که تربیون دارند باید بیشتر مراقب سخنان خود باشند.

رفیعی با تاکید بر اینکه بدون داشتن علم غدیر نمی‌توان برای غدیر کار کرد، گفت: هیأتی‌ها باید کتب مرتبط به غدیر را بخوانند و از آن دفاع کنند تا بتوانند غدیر را برای مردم ترویج کنند.

وی از دلایل سکوت امیرالمومنین (ع) بعد از وفات پیامبر یاد کرد و افزود: یهود به شدت بعد از پیامبر ترویج یافته و خطر آن زیاد شده بود، تفکر اجتهاد در میان اهل سنت بر نص مقدم شده بود، منافقان بسیاری در مدینه بودند و بسیاری از امام علی(ع) کینه به دل داشتند و نمی‌گذاشتند که ایشان در رأس باشند.

رفیعی یادآور شد: در مورد فتح مکه و تغییر قبله در قرآن آیاتی داریم که می‌گوید نعمت بر مسلمانان تمام شد اما در مورد روز غدیر داریم که نعمت تمام و کامل شد.

وی فریادها و اعتراض‌های حضرت زهرا(س) نسبت به غصب خلافت را دیگر نشانه حقانیت غدیر دانست و گفت: اگر جانشینان پیامبر در خلافت به حق بودند دختر پیامبر هیچگاه این همه صدمه و لطمه نمی‌دیدند.

سیزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور و سومین همایش بانوان فعال در عرصه هیأت، امروز به همت جامعه ایمانی مشعر در شهر مقدس قم آغاز شد و فردا به کار خود پایان می دهد.

برچسب‌ها شیعه عید سعید غدیرخم قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیعه عید سعید غدیرخم قم شیعه عید سعید غدیرخم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.   معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.   وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.   خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.   به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.   معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود