Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش قیمت شکر در شرایطی از سوی مسئولان اعلام شد که این کالا در یک سال گذشته به طور متوسط بیش از ۸۰ درصد گران شده است و تا ۱۸ هزار تومان هم قیمت خورده است. به گزارش پول نیوز، به نقل از منیبان، زمزمه افزایش قیمت شکر در مدت اخیر مطرح بود تا اینکه اخیرا اتحادیه بنکداران مواد غذایی از افزایش ۱۰ درصدی قیمت این کالا در یک ماه اخیر خبر داد و در اظهاراتش اعلام کرد که شکر از ابتدای امسال طی دو مرحله تا ۹۰ درصد افزلیش قیمت داشته اشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما به بهانه گرانی این کالا مروری بر وضعیت افزایش قیمت آن در آمار رسمی مرکز امار ایران و همچنین وضعیت واردات در گزارش گمرک ایران قابل تامل است.

این در حالی است که هر کیلوگرم شکر در خرداد ماه سال گذشته به طور متوسط ۷۹۰۰ قیمت خورده که این رقم در اردیبهشت امسال به حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است، در خرداد سال جاری نیز تا بیش از ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان به طور متوسط فروش رفته، اما قیمت حدود ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومانی هم برای آن ثبت شده است.

براساس این گزارش قیمت شکر نسبت به اردیبهشت امسال ۵.۲ و در مقایسه با خرداد پارسال ۸۰.۲ درصد افزایش دارد.

اما تغییرات قیمت این کالا از  پارسال تاکنون نشان می‌دهد که  در تیر ماه هر کیلو  به طور متوسط ۸۵۰۰، مرداد ۹۰۰۰، شهریور ۹۱۰۰، مهر ۹۲۰۰، آبان ۹۴۰۰، آذر ۹۴۰۰، دی ۹۷۰۰، بهمن ۱۱ هزار و ۵۰۰، اسفند ۱۲ هزار و ۴۰۰، و در سال جاری فروردین ۱۳ هزار و ۱۰۰، اردیبهشت ۱۳ هزار و ۵۰۰ و خرداد بیش از ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان فروش رفته است.

اما وضعیت واردات شکر نیز از این حکایت دارد که این کالا تا ۱۳ تیر ماه از مجموع ۶.۳ میلیون تن کالای اساسی موجود در گمرک و آنچه که پای اسکله و منتظر در لنگرگاه است، نزدیک به ۲۲۰ هزار تن به شکر اختصاص دارد؛ به طوری که بالغ بر ۱۰۵ هزار تن شکر در بنادر دپو شده و حدود ۱۱۵ هزار تن در شناور‌ها موجود بوده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: شکر افزایش قیمت افزایش قیمت شکر در بازار دپو شکر بازار اقتصاد طور متوسط افزایش قیمت قیمت شکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۳۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد