Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛   در اوایل سال ۲۰۲۱، از آنجا که سرمایه‌گذاران انتظار قیمت ۱۰۰هزار دلاری برای بیت‌کوین و ۵هزار دلاری برای اتریوم داشتند، این دو رمزارز در کانون توجه قرار گرفتند. با این حال، اکنون اتریوم و بیت‌کوین ۴۰درصد پایین‌تر از بالاترین قیمت خود قرار دارند و روند نزولی اجازه نمی‌دهد که شاهد قیمت‌های باورنکردنی این رمزارزها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش اخیر CoinMetrics، عملکرد بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها را در سه ماهه دوم مورد بررسی قرار داده و تحلیلگران دریافتند که حتی با روند اصلاحی قابل توجه بازار در تاریخ ۱۹می، بسیاری از دارایی‌ها این سه ماه را در محدوده سبز به پایان رساندند و دوج‌کوین با دستاورد ۳۹۲درصدی در صدر قرار گرفت.

قدرت شبکه اتریوم

یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در سه ماهه دوم افزایش قیمت اتریوم از هزار و ۹۷۱دلار در تاریخ ۱آوریل به بالاترین حد خود یعنی ۴هزار و ۳۶۲دلار در تاریخ ۱۱می بود که ۱۳.۲درصد رشد نشان داد.

کوین متریکس CoinMetrics تاکید کرد که قیمت اتریوم به دلیل افزایش مجدد سود خرده‌فروشی که تا حدی ناشی از رشد سریع توکن‌های غیر قابل تعویض بود، بهره‌مند شد.

پایان مثبت اتر، زمانی که با افت قابل توجه بیت‌کوین مقایسه می‌شود، همچنین باعث افزایش توجه به این آلت‌کوین برتر شد.

سود آلت‌کوین‌ها باعث کاهش سلطه بیت‌کوین شد

همانطور که پیش از این ذکر شد، بهترین عملکرد در سه ماهه دوم به دوج‌کوین تعلق گرفت که این فصل را با ۳۹۲درصد رشد به پایان رساند. بر اساس این گزارش، حساب‌هایی که حداقل ۱دوج‌کوین را در اختیار دارند، از ۳.۰۹میلیون در تاریخ ۱آوریل به ۳.۷میلیون در تاریخ ۳۰ژوئن افزایش یافت. افزایش حساب‌های دوج‌کوین در ماه ژوئن نیز ادامه پیدا کرد، در حالی که حساب‌های جدید اتر در پایان ماه می‌ثابت ماند.

در نتیجه رشد آلت‌کوین‌ها، تسلط بیت‌کوین در تاریخ ۳۰ژوئن به ۴۵درصد کاهش یافت که پایین‌ترین سطح آن از جولای ۲۰۱۸ بود.

کوین متریکسCoinMetrics اشاره کرد که تنزل مقام بیت‌کوین عمدتا به دلیل سختگیری شدید چین در خصوص استخراج رمزارزها بود که در نتیجه منجر به کاهش ۵۰درصدی نرخ هش در سه ماهه دوم به پایین‌ترین حد از سال ۲۰۱۹ شد.

این کاهش احتمالا موقتی است و با شروع مجدد کار ماینرها در مناطق جدید، نرخ هش باید سرانجام بهبود یابد، اما کوین متریکس CoinMetrics هشدار داد که این موضوع یک شبه اتفاق نخواهد افتاد و باید امکانات کافی در دسترس باشد.

پربیننده ترین رکود تابستانی رمزارزها / بازار رمزارزها در انتظار رشد چشمگیر بررسی وضعیت بازار رمزارزها / تورم بیش از حد انتظار آمریکا عامل سقوط بازار دوج‌ کوین به ۱۰ دلار می‌ رسد؟ چراغ سبز بانک مرکزی اروپا برای تولد یوروی دیجیتال احتمال سختگیری آمریکا روی ارزهای دیجیتالی؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز دیجیتال سه ماهه دوم بیت کوین آلت کوین دوج کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار

به گزارش خبرنگار مهر پیتر برَنت، تریدر حرفه‌ای و باسابقه معتقد است که بیت‌کوین (BTC) ممکن است در زمان رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی (ATH) خود یعنی ۷۳۸۳۵ دلار، به اوج خود رسیده باشد. با این حال، برَنت گفت، این احتمال وجود دارد که رمزارز مذکور اکنون به محدوده ۳۰ هزار دلار یا حتی پایین‌تر سقوط کند. نکته جالب توجه آن است که برَنت معتقد است چنین کاهش قیمتی می‌تواند از دیدگاه بلندمدتی «بهترین گزینه» باشد.

پیتر برَنت، در پُست وبلاگ اخیر خود پیشنهاد می‌کند که بیت‌کوین ممکن است درحال‌حاضر به اوج خود در چرخه صعودی قیمت رسیده باشد.

وی گفت که اعتقاد دارد قیمت BTC به محدوده ۳۰ هزار دلار یا حتی به پایین‌ترین سطح قیمت در سال (۲۰۲۱) بازگردد.

برَنت این عقب‌نشینی مورد انتظار قیمت بیت‌کوین را به پدیده‌ای به‌نام «پوسیدگی‌نمایی» (الگوی تاریخی بازده نزولی در چرخه‌های صعودی) نسبت می‌دهد که معتقد است بر این دارایی دیجیتال که به‌تازگی به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۷۳۸۳۵ دلار رسیده است، تأثیر خواهد گذاشت.

کد خبر 6092016 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • شایعه‌ای جذاب در مورد یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تاریخ
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار