Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@17:41:06 GMT

سفر دو روزه رسمی «عمران خان» به «تاشکند»

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۳۳۵۹۳

سفر دو روزه رسمی «عمران خان» به «تاشکند»

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان بنابه دعوت «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان امروز پنجشنبه طی سفر دو روزه رسمی وارد شهر «تاشکند» پایتخت ازبکستان شد.

«عبدالله عارف اف» نخست وزیر ازبکستان و دیگر مقامات رسمی در فرودگاه بین المللی از نخست وزیر پاکستان استقبال کردند.  

بر اساس برنامه سفر، در شهر «تاشکند» گفت و گوهای ازبکستان و پاکستان در سطح عالی انجام و در چارچوب آن برنامه ریزی می‌شود چگونگی و چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برنامه ریزی شده نخست وزیر پاکستان روز 16 جولای در نشست بین‌المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: به هم پیوستگی منطقه‌ای، تهدیدات و امکانات» شرکت کند.

گفتنی است، روز 14 آوریل سال جاری میلادی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «عمران خان» نخست وزیر پاکستان از طریق ویدئو کنفرانس گفت و گو کردند.

طرفین در این گفت و گوی ویدئویی مسائل روز شراکت همه جانبه ازبکستان و پاکستان از جمله توسعه دیالوگ موثر سیاسی، همکاری‌های عملی در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، حمل و نقلی- ترانزیتی و فرهنگی را بررسی کردند.  

پاکستان استقلال این کشور‌ را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 می سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: عمران خان نخست وزیر پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران

«کیلم دو تامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، درباره ارزیابی کشور ایران، اظهار داشت: از همان ابتدای ورود به ایران، از پیشرفت‌های کشور شما شگفت‌زده شدیم.     «دو تامبلا» تصریح کرد: در رسانه‌های خارجی، همان‌طور که می‌دانید، ایران را با تبلیغات منفی، معرفی می‌کنند.  نخست‌وزیر بورکینافاسو گفت: وقتی وارد ایران شدیم، دیدیم که یک کشور بزرگ و پیشرفته است.

دیگر خبرها

  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • ادعای کامرون درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!