Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند معاون سپاه زنجان: حجاب و عفاف فقط مختص بانوان نیست / کوثری: مجلس باید بر دولت رئیسی نظارت کند نه در پشت پرده زدوبند! / علت انفجار شب گذشته در غرب تهران اعلام شد و... را می‌خوانید.

آیت‌الله صافی گلپایگانی: اعتماد به طالبان اشتباهی جبران ناشدنی است
آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در واکنش به وقایع اخیر کشور افغانستان در بیانیه‌ای ضمن هشدار به دولت ها و مجامع بین المللی تاکید کرد: اعتماد به طالبان با سابقه شرارت و آدمکشی، اشتباهی بزرگ و غیر قابل جبران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: این روزها جهان شاهد حوادث بسیار وحشتناک و تاسف‌آوری است که وجدان بشریت و فطرت پاک انسان‌ها، شرمنده از این جنایات است. آیا می‌شود گروهی خود را انسان بنامند، اما نسبت به‌ هم‌نوع خود این همه جنایات مرتکب شوند؟!

این بیانیه حاکی است: خشونت و درنده‌خویی‌ تروریست‌ها از یک طرف و سکوت جهانیان و دولت‌ها و مجامع باصطلاح حامی حقوق بشر، از سوی دیگر، موجب تعجّب و شرمندگی است! بیانیه می‌افزاید: اعتماد به‌ گروهی که سابقه شرارت و قتل و آدمکشی آنان بر همه جهانیان روشن است، اشتباه بزرگ و غیر قابل جبران است! آیت الله صافی در بخش دیگری از بیانیه خود تصریح کرده است: اینجانب بنا بر وظیفه دینی و انسانی خود، به‌ همه دولت‌ها و مراکز بین المللی به‌ ویژه سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران، هشدار می‌دهم که نسبت به‌ این وحشی‌گری‌ها و شهادت تعداد زیادی از مظلومین در افغانستان و آواره‌ گشتن هزاران نفر از مردم، اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کودک، واکنش جدی نشان دهند تا جلوی تجاوزها گرفته شود، به‌ یقین، سکوت امروز آنها موجب پشیمانی و ندامت در آینده است.


کوچک‌زاده: زنان ورزشکار الگوی دختران قمه‌کش هستند
«مهدی کوچک‌زاده» نماینده سابق و جنجالی مجلس شورای اسلامی به ماجرای درگیری دختران در اصفهان واکنشی کنایه‌آمیز نشان داد. او با انتشار تصاویری از چند بانوی ورزشکار نوشت: دختری که این الگوها برایش ساخته شوند، چرا قمه کشی نکند؟

نگرانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از جمعیت استادان مجرد زن
محمد صالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار کرد: متولیان امر در حوزه عفاف و حجاب و موضع گیری های گاه و بیگاه آن‌ها شرایط را به اینجا رسانده است.دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: در شرایط فعلی جامعه، حجاب شاید اولویت نباشد، اما فوریت است و از طرف مسئولان باید به طور جدی به آن توجه شود. هاشمی گلپایگانی گفت: وقتی آمار حجاب و رعایت عفاف کاهش پیدا کند، آمار ازدواج و تمایل به فرزندآوری با کاهش شدید روبرو می‌شود و به جای آن نگهداری از حیواناتی چون سگ جایگزین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فوریت شورای شهر تهران در تصویب ورود سگ‌ها به پارک‌ها، نشان از نادیده گرفتن و کمرنگ شدن واقعیت‌های جامعه توسط افرادی با تفکراتی این چنینی است. دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: ۶۰ درصد از اساتید زن که در دانشگاه تدریس می‌کنند، مجرد هستند و تمایلی به ازدواج و تشکیل خانواده ندارند و بالتبع طرز تفکر این افراد بر دانشجویان پسر و دختر تاثیرگذار خواهد بود.

معاون سپاه زنجان: حجاب و عفاف فقط مختص بانوان نیست
معاون سپاه استان زنجان، با تاکید بر اینکه موضوع حجاب فقط مختص بانوان نیست، گفت: دستگاه‌های فرهنگی در موضوع حجاب و عفاف بیشتر پای کار بیایند. عباس بابایی در ویژه برنامه حجاب و عفاف که به همت بسیج جامعه زنان برگزار شد، اظهار داشت: برنامه حجاب و عفاف نباید محدود به یک هفته در سال باشد. انتظار ما این است که دستگاه‌های متولی در سال در این موضوع مهم فعالیت داشته باشند. وی با بیان اینکه حجاب و عفاف فقط مختص بانوان نیست و در ویژه برنامه‌ها نباید فقط به بانوان اشاره کرد، گفت: در دین اسلام حجاب و عفاف هم به آقایان و هم به بانوان اشاره شده است؛ در جامعه اسلامی نیاز است که آقایان در کنار بانوان مراقب پوشش خود باشند.

رییس سازمان تبلیغات: محرم امسال اجازه تعطیلی هیچ هیات و روضه‌ای را نمی دهیم
رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سال گذشته به خاطر دلایل بهداشتی بعضی هیات‌های مذهبی تعطیل شد اما امسال اجازه تعطیلی هیچ هیاتی را نخواهیم داد و جلوی ممانعت برگزاری آیین های دینی به ویژه روضه های خانگی نیز خواهیم ایستاد. حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، روز پنجشنبه در سیزدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور و سومین همایش بانوان فعال در عرصه هیات ها در قم افزود: ما موالیان اهل بیت (ع) و علاقه مندان به معارف الهی افرادی مسئولیت پذیر هستیم و اجازه نمی دهیم احکام و معارف روی زمین بماند. رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تعظیم شعائر حسینی(ع) تعظیم شعائر الله است و در هیچ ظرف مکانی و زمانی مانند دو ماه محرم و صفر نمی شود شعائر حسینی را گرامی داشت. قمی ادامه داد: ما بچه های هیات تکلیف گریز نیستیم و با مسئولیت پذیری که داریم اجازه نخواهیم داد دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص شعائر دینی بر زمین بماند. به گفته رییس سازمان تبلیغات اسلامی ،هیات، روضه خانگی و ایستگاه های صلواتی که سال گذشته تعطیل شد، امسال با شکوه بیشتری باید برگزار شوند.

ریاست جمهوری: پرداخت پاداش بازنشستگی ۷۰۰ میلیونی به روحانی کذب است
روابط عمومی ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه ای در واکنش به انتشار ناقص یک مکاتبه اداری پیرامون پرونده بازنشستگی رئیس جمهور اسلامی ایران، سند منتشر شده را فاقد صحت و برداشت و تفاسیر درمورد آن را نادرست و بعضا مغرضانه عنوان کرد. متن اطلاعیه روابط عمومی ریاست جمهوری به این شرح است: در پی انتشار ناقص یک مکاتبه اداری پیرامون پرونده بازنشستگی رئیس‌جمهور اسلامی ایران و ارائه و برداشت‌های نادرست و تفاسیر بعضا مغرضانه، نکات زیر به استحضار افکار عمومی می‌رسد. سند مالی منتشر شده بر خلاف آنچه ادعا شده، مربوط به پاداش بازنشستگی رئیس‌جمهور نیست بلکه مربوط به انتقال پرونده ایشان از صندوق تامین اجتماعی به صندوق بازنشستگی کشوری است.

لازم به ذکر است که کلیه بیمه شدگان می‌توانند با رعایت ضوابط آئیین نامه نحوه تغییر صندوق و نقل و انتقال حق بیمه و سوابق بیمه‌ای بین صندوق های بیمه‌ای، نسبت به تغییر صندوق بیمه‌ای خود اقدام کنند.روشن است که نه تنها رقم ادعایی ۷۰۰ میلیون تومان که اساسا پرداخت پاداش بازنشستگی به رئیس‌جمهور محترم طی سند مالی منتشر شده، فاقد صحت است و از رسانه‌هایی که به انتشار و بسط این شایعه در فضای عمومی کشور پرداختند، انتظار می‌رود، هر چه سریعتر این اشتباه را تصحیح کنند.

همتی با کنایه جواب جهانگیری را داد
عبدالناصر همتی، رییس کل سابق بانک مرکزی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در مطلبی به اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور پاسخ داد. همتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود در پاسخ‌ به صحبت‌های معاون اول رئیس جمهور نوشت: معاون رئیس جمهور روز گذشته در سخنانی در بانک مرکزی علت کنار گذاشتن اینجانب از ریاست بانک مرکزی را به خاطر آنچه که اشتغال بنده به کار دیگر بود، اعلام و گفتند: امروز حجم ذخایر اسکناس ارزی اسکناس و طلای بانک مرکزی در تاریخ بی‌سابقه است. " هر چند بنای پاسخگویی را نداشتم، ولی برای ثبت در حافظه تاریخی مردم و اصلاح امور در آینده مجبور به توضیحاتی در خصوص این بخش از اظهارات جناب آقای جهانگیری هستم: 
۱) اینجانب در ایام انتخابات به کار دیگری مشغول نشدم، بلکه همانند رئیس محترم قوه قضائیه در رقابت انتخاباتی شرکت کردم و برای مدتی کمتر از یک ماه و براساس ماده ۱۹ قانون پولی و بانکی کشور تمام اختیارات رئیس کل را طی حکمی به قائم مقام تفویض کردم و فلذا هیچ مشکلی در اداره بانک نبود. مانند سال ۹۶ که جنابعالی معاون اول بودید و در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردید، مگر اینکه به نظر شما مسئولیت بانک مرکزی مهم‌تر از معاونت اولی باشد که امری جداست.  
۲) بنده قصد ورود به دلایل برکناری رئیس کل بانک مرکزی ندارم اما بایستی منوط به تحقق شرایط مقرر در مصوبه سال ۱۳۹۳ مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت می‌گرفت که متاسفانه این اقدام بدون طی شدن فرآیند قانونی آن در دولت، صورت گرفت. سنگ بنای استقلال بانک مرکزی، بسته شدن دست دولت در برکناری رئیس کل است که این مصوبه معطوف به آن است اما در مورد اخیر مغفول ماند.
۳) البته بجا بود ایشان، در این روزهای آخر، توضیح می‌دادند که افتخار به داشتن  بی سابقه‌ترین ذخایر ارزی اسکناس در حال حاضر  به خاطر مقاومت چه کسی و در مقابله با دستورات چه کسانی تحقق یافت؟


مینو محرز گره مسئله واکسن برکت را باز کرد
مینو محرز از انحلال کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا توسط وزیر بهداشت در حدود دو ماه قبل خبر داد و گفت: برایم جای سوال است که چرا وقتی ما وظیفه سنگین تولید واکسن ایرانی را به سرانجام رسانده ایم، برخی افراد این چنین درباره آن حاشیه ایجاد می کنند. بهتر است که از ایجاد حاشیه درباره واکسن های ایرانی دست برداریم و مردم را بیش از این نگران نکنیم. مینو محرز درباره حواشی ایجادشده پیرامون خط تولید واکسن برکت توضیح داد: به هیچ وجه یک میلیون و 200 هزار دُز واکسن برکت در خط تولید از بین نرفته است و علت تاخیر در تولید واکسن برکت نیز این است که چون ما چند هفته نتوانستیم برخی مواد اولیه مورد نیاز برای تولید واکسن ها را از کشورهای اروپایی به علت تحریم های آمریکا وارد کنیم، وگرنه هیچ واکسنی در خط تولید واکسن برکت از بین نرفت و دور ریخته نشد.

کوثری: مجلس باید بر دولت رئیسی نظارت کند نه در پشت پرده زدوبند!
محمد اسماعیل کوثری چهره سیاسی اصولگرا بر این باور است که رئیسی یک شبه نمی تواند همه مشکلات کشور را حل کند. بالاخره در ابتدا، همه باید بیایند و به ترمیم مشکلات کشور بپردازند. کوثری می‌گوید: هم مطالبه گری است چون بالاخره یکی از وظایف اصلی مجلس این است که حتما آن نظارتش را به طور دقیق و جامع و کامل انجام دهد نه اینکه به عنوان نظارت به آنجا رود اما خدایی نکرده در پشت‌پرده زد و بندی انجام دهد، آن که دیگر نظارت نمی شود.حتی خارج از مجلس، فرق نمی کند بالاخره نظارت از مسئول بالاتر بر پایین باید به طوری انجام شود که آن کسی که مسئولیت دارد بداند از بالا کاملا دارد نظارت می شود و دائم نگاه می شود و اینگونه شود که کارش را خوب انجام دهد نه اینکه موقعی که مسئول بالاتر می خواهد بیاید یک ظاهرسازی کند اما زمانی که مسئول بالاتر حضور ندارد به شکلی دیگر کوتاهی کند.

علت انفجار شب گذشته در غرب تهران اعلام شد
ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: انفجار شب گذشته در غرب تهران محله شهران جنوبی، بر اثر نشت گاز شهری بود. ملکی گفت: انفجار در محله شهران خیابان قدس رخ داد. این انفجار به دلیل نشت گاز در طبقه دوم یک ساختمان تجاری ، اداری و مسکونی رخ داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا بحران آب طالبان موج پنجم کرونا بسته ویژه خبری طالبان افغانستان صافی گلپایگانی کرونای دلتا بحران آب طالبان موج پنجم کرونا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر رییس سازمان تبلیغات ریاست جمهوری تولید واکسن حجاب و عفاف بانک مرکزی واکسن برکت رئیس جمهور الله صافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند

به گزارش جماران؛ مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه گفت: یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.

سرلشکر محمدعلی جعفری، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه، گفت: «یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رویت می‌کنند».

وی اضافه کرد: «این دو تذکر در مورد انجام همه ماموریت‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یک امر طبیعی است زیرا ممکن در اجرا یک ماموری اشتباهی کند و با آن تذکر این اشتباه اصلاح شود، بنابراین با این تذکر اصل ماموریت زیر سوال نمی‌رود و باید ماموریت به‌درستی اجرا شود».

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: «بنابر اطلاعی که دارم هم با آن ماموری که خطا کرده برخورد شده و تذکر داده‌اند و هم در دست کنترل است تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد تا این ماموریت درست انجام شود».

حجم ویدیو: 3.99M | مدت زمان ویدیو: 00:04:22 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند