Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@19:47:51 GMT

ایران موضوع رایزنی لودریان و بلینکن

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۳۴۹۲۹

ایران موضوع رایزنی لودریان و بلینکن

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه که در واشنگتن به سر می برد با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیدار و طرفین درباره موضوعات مختلف از جمله ایران، لبنان، چین، روسیه بحث و گفتگو کردند.

وزارت خارجه آمریکا روز پنج شنبه به وقت محلی با اعلام این خبر افزود طرفین در این دیدار که شب گذشته انجام شد، درباره تشکیل دولت متعهد و قادر به اجرای اصلاحات برای مدیریت بحران اقتصادی در لبنان با یکدیگر گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه آمریکا همچنین گفتگوی طرفین در مورد لزوم تلاش های مشترک ایالات متحده و اروپا برای مقابله با "تجاوزات روسیه" و رسیدگی به موارد "نقض حقوق بشر در جمهوری خلق چین" را از دیگر محورهای مطرح در این دیدار بیان کرد.

 بر اساس این گزارش، وزیران خارجه آمریکا و فرانسه همچنین درباره تلاش ها برای بازگشت به اجرای برجام نیز با یکدیگر بحث و گفت و گرده اند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد بلینکن و لودریان همچنین درباره بحران اقلیمی و همکاری دو جانبه در زمینه انرژی پاک، همکاری های فرهنگی به منظور تقویت روابط و ارزش های مشترک دو کشور و همکاری در عرصه فضا با یکدیگر مذاکره کرده اند.

کاخ سفید سه شنبه شب نیز اعلام کرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا با ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در مورد چین، روسیه، ایران و لبنان گفت و گو کرد.

امیلی هورن سخنگوی مشاور امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد دو طرف از نتایج اجلاس سران ایالات متحده و اتحادیه اروپا و اجلاس ناتو در ماه ژوئن (خرداد) استقبال کردند و متعهد شدند که برای اطمینان از سازگاری اتحاد با تهدیدهای مختلف امنیتی با یکدیگر همکاری کنند. 

در ماه گذشته نشست سران ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) با شرکت جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا و دیگر رهبران عضو این سازمان در بروکسل برگزار شد که  نخستین نشست رو در روی رهبران ۳۰ کشور عضو ناتو پس از شروع همه‌گیری کرونا بود./ایرنا

منبع: فردا

کلیدواژه: لودریان و بلینکن وزارت خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه این کشور در ریاض با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش در این دیدار موضوع غزه و گذرگاه رفح و آتش‌بس و ورود کمک‌های انسانی به غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و استمرار جنایات آن به شمار می‌رود، مدعی شد که برای تامین مطالبات انسانی در غزه نیاز به آتش بس وجود دارد. این ادعا در حالی مطرح شده که واشنگتن تاکنون ۳ بار به تنهایی قطعنامه‌های آتش بس مطرح شده در شورای امنیت را وتو کرده است.

وی خواستار تقویت تلاش‌ها برای ایجاد ثبات و منع گسترش درگیری‌ها در منطقه شد و گفت که بهترین کار برای بهبود شرایط انسانی در غزه رسیدن به آتش بس است.

بلینکن ادامه داد که استمرار کمک‌های انسان‌دوستانه طی روزهای آینده محور مذاکرات وی با دیگر طرف ها خواهد بود. وی همچنین از تلاش های نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برای رسیدن به آتش بس تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 6092017

دیگر خبرها

  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • رسانه صهیونیست هدف اصلی سفر بلینکن به ریاض را فاش کرد
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض