Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند خبر کوتاه از المپیک توکیو ۲۰۲۰ را خواهید خواند.

خبرگزاری میزان - از سوی کمیته بین المللی المپیک اعلام شد بنا بر تصمیم دولت ژاپن مراسم افتتاحیه و اختتامیه سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ با حضور تعداد محدودی از مقامات عالی رتبه بین المللی و کشور‌های جهان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ بر اساس تصمیم اعلام شده از سوی دولت ژاپن مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌ها با حضور مقامات عالی رتبه بین المللی به همراه روسا و دبیران کل کمیته المپیک کشور‌های مختلف جهان و بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این تصمیم بر خلاف ادوار گذشته که کلیه افراد داری آی دی کارت می‌توانستند در مراسم افتتاحیه و اختتامیه حضور یابند در این دوره فقط مقامات عالی رتبه بین المللی و روسا و دبیران کل کمیته‌های المپیک امکان حضور دارند و این آئین بدون حضور تماشاگران و تعداد محدودی میهمان برگزار خواهد شد.

تلاقی هنر و ورزش در میدان المپیک ژاپن

میدان المپیک ژاپن (آگورا Olympic Agora) در منطقه نیهونباشی توکیو برای گرامیداشت جشن هنر و فرهنگ متمایز در بازی‌های المپیک توکیو افتتاح شد. این میدان به شکل مجموعه‌ای از آثار هنری است و توسط بنیاد المپیک برای فرهنگ و میراث (OFCH) سازماندهی شده است. آنجلیتا تئو مدیر این مرکز گفت: "در این لحظه بی سابقه، آگورا المپیک نمادی از عزم، غلبه بر چالش‌ها و همکاری بین المللی است و نمادی از قدرت ورزش و هنر برای ادامه راه در مواقع بحرانی. با یادآوری تاریخ و تأثیر ماندگار فرهنگی جنبش المپیک بر جهان، میدان المپیک به عنوان قطب پرورش، اکتشاف و ترویج ارزش‌های المپیک عمل خواهد کرد.

گفتنی است در دوران باستان، آگورا Agora به عنوان محل ملاقات در ایالت‌های شهر یونان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. در نسخه ۲۰۲۱، مجسمه‌ها شامل یک اثر امضا ویژه با عنوان "مخاطب" توسط هنرمند فرانسوی خاویر ویلهان است که پنج چهره انسانی "حاضر در تماشاگری ورزشی" را به رنگ‌های پنج حلقه المپیک به تصویر می‌کشد. ویلهان خالق این اثر گفت: " این مجسمه ادای احترام به مخاطبان بازی‌های المپیک است، فراتر از شاهکار‌های ورزشی که معمولاً جشن گرفته می‌شود و توجه افراد غیر قهرمان را به خود جلب می‌کند تا اهمیت حضور عموم را برجسته کند. " حضور تماشاگران در مسابقات ورزشی المپیک مجاز نیست، اما Agora برای اطمینان از ایمنی کارکنان و بازدیدکنندگان مطابق با قوانین و اقدامات مقابله‌ای با کووید ۱۹ تطبیق شده است و تعداد بازدید کنندگان به همین ترتیب محدود خواهد شد.

دلگرمی باخ به مردم ژاپن

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک اظهارداشت که مردم ژاپن "می توانند به اقدامات مقابله‌ای با کووید ۱۹ در نظر گرفته شده برای بازی‌های معوق المپیک اعتماد کنند. بخش عمده‌ای از مردم ژاپن مخالفت خود را با برگزاری توکیو ۲۰۲۰ در برگزاری بازی‌ها اعلام کرده اند. افزایش اخیر در موارد ابتلا به کووید ۱۹ در پایتخت دولت را مجبور به اعلام وضعیت چهارم اضطراری کرده است که در طول بازی‌ها نیز برقرار خواهد بود و پیرو آن تصمیم منع حضور تماشاگران اتخاذ گردید. قبل از جلسه حضوری، باخ خطاب به رئیس توکیو ۲۰۲۰ گفت: "IOC در کنار شما ایستاده است، ما در یک قایق نشسته ایم و با تمام قدرت در همان جهت قایقرانی می‌کنیم.

هدف مشترک ما یک بازی ایمن برای همه، برای همه ورزشکاران، کاروان‌ها و مردم ژاپن است. مردم ژاپن می‌توانند به فشرده‌ترین و سختگیرانه‌ترین اقدامات علیه شیوع کووید ۱۹ و برنامه واکسیناسیون که در سرتاسر جهان انجام داده ایم، و به همه تلاش‌هایی که ما برای ایمن سازی آن‌ها انجام می‌دهیم اطمینان داشته باشند. " باخ قبل از اینکه اشتباه خود را اصلاح نماید، به طور تصادفی به "مردم چین" اشاره کرده بود.

بیشتر بخوانید: ثبت نام نهایی کاروان ایران در المپیک توکیو انجام شد

انتهای پیام/

برچسب ها: کمیته المپیک المپیک توکیو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کمیته بین المللی المپیک کمیته المپیک المپیک توکیو افتتاحیه و اختتامیه المپیک توکیو بین المللی توکیو ۲۰۲۰ مردم ژاپن کووید ۱۹ خواهد شد بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)گزارش داد که تیم پناهندگان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ نشان خاص خود را خواهد داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرد که تیم پناهندگان برای نخستین بار در المپیک پاریس نشان خود را خواهد داشت و یک قلب در مرکز پرچم وجود دارد.

حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد! + عکس

در بیانیه IOC آمده است: این نشان همه ما را متحد می‌کند. با وجود اینکه همه ما متفاوت هستیم، اما همه ما مجبور شدیم سفری را طی کنیم تا به جایی که هستیم، برسیم. ورزشکاران نماینده کشور خاصی نیستند، آنها نماینده تیم المپیک پناهندگان هستند. داشتن لوگوی خودمان حس تعلق ایجاد می‌کند و به ما این فرصت را می‌دهد که جمعیتی بالغ بر 100 میلیون نفر را نیز نمایندگی کنیم.

بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود. تیم المپیک پناهندگان شامل 36 ورزشکار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داوری بی‌نقص یک ایرانی در بازی ژاپن و ازبکستان
  • مایه دلگرمی آرسنال؛ رکورد بی نظیر بوکایو ساکا در پنج لیگ معتبر اروپایی‌
  • قهرمانی ژاپن در جامی که ما عاشق آن هستیم!
  • حضور فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره ژاپنی
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند + فیلم
  • ژاپن ۱ - ۰ ازبکستان/ سامورایی‌ها بر بام آسیا ایستادند
  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک