Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل فرماندار چابهار بامری اظهار داشت: بارش باران موجب آبگرفتگی معابر، جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، انسداد برخی جاده‌ها، صاعقه، خسارت بر اثر باد شدید موقتی، خیزش گردوخاک می شود که پیش از این نیز جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل و هشدارهای لازم داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هشدارهای هواشناسی سطح قرمز شماره یک درخصوص تقویت بارش‌های موسمی، رعدوبرق، تگرگ، بادشدید لحظه‌ای صادر شده و براساس آن در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی استان سیستان و بلوچستان از امروز بعد از ظهر پنج شنبه تا شنبه احتمال بارش‌ها و شرایط یاد شده وجود دارد.

وی با بیان اینکه تعدادی از صیادان در توفان و باد در دریا مانده‌اند که تلاش‌ها برای نجات آنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه شدت باد به حدی بوده که سقف شیروانی برخی از خانه‌ها و سایبان و تابلوهای شهری و دیوارها به شدت آسیب و دچار خسارت مالی شدید شده و سقف بازار ماهی در رمین نیز ازجا کنده شده است.

فرماندار چابهار گفت: خسارت‌های جدی به زیرساخت‌ها وارده شده که براساس بررسی‌ها و برآوردها اطلاع رسانی خواهد شد.

بامری از شهروندان خواست از تردد در مسیر مسیل‌ها و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری و همچنین از تردد در ارتفاعات به علت احتمال رعد و برق و وزش باد خودداری کنند.

فرماندار چابهار اضافه کرد: سرعت باد هم بین ۶۰ تا ۸۰ کلیومتر در ساعت و بارندگی حدود ۳۵ میلی متر گزارش شده است. همچنین به ابنیه فنی زیرساخت‌های آب و برق، منازل مسکونی، تاسیسات شهری، ادارات و کشاورزی و راه‌ها خسارت وارد شده است.

شهردار پلان نیز گفت: بارش باران در این شهر ۱۲ میلیمتر بوده که به دلیل قطع درختان و افتادن روی سیم های برق موجب پارگی سیم های برق شده که برق و تلفن و اینترنت تا چندین ساعت قطع شده بود.

دادکریم بلوچ گفت: خسارتهایی به زیرساخت ها وارد شده و در این خصوص آماده خدمات رسانی به مردم و بررسی مشکلات هستیم.

گفتنی است، در زمان فعالیت جوی مونسون هند با توجه به وزش توفان‌های دریایی، ورود به آب‌های دریای عمان برای صیادی و ماهیگیری ممنوع است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وضعیت آب و هوا بارش شدید باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۶۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود

سهراب سهرابی گفت: طی سه روز اخیر بارش های سیل آسا در استان های خوزستان، ایلام و فارس داشتیم.

به گفته او، هنوز گزارش تکمیلی از میزان خسارت‌ها  ناشی از سیل و بارش‌ در استان‌های جنوبی نهایی نشده و به‌زودی میزان آن اعلام خواهد شد.

سهرابی از توقف برداشت گندم در استان‌های خوزستان، ایلام و فارس خبر داد و گفت: بنابر پیش بینی های قبلی سازمان هواشناسی، اطلاع رسانی لازم در خصوص انتقال گندم های خریداری شده به فضای مسقف داده شده بود.  

مجری طرح گندم وزارت جهاد با بیان اینکه گندم‌های خریداری شده از بارش‌های اخیر خسارتی ندیدند، در برخی مزارع گندم‌ها در مرحله رسیدگی بودند و در برخی مناطق حجم بارش و باد گندم‌ها را دچار خوابیدگی کرده است که با گرمای هوا مشکل رفع می شود.

او ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۷ استان کشور همچون خوزستان، کرمان، ایلام، فارس، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان  در حال انجام عملیات برداشت گندم هستند و همواره بدلیل بارش‌های سیل آسا برداشت گندم استان‌های خوزستان، ایلام و فارس متوقف شده است‌.

سهرابی گفت: برآوردهای اولیه حاکی از آن است که خرید تضمینی گندم به بالای ۱۳.۵ میلیون تن برسد، البته شرایط آب و هوایی در ادامه اردیبهشت و اوایل خردادماه امسال تعیین کننده تولید و خرید گندم است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • به زودی میزان خسارت سیل به مزارع گندم اعلام می‌شود
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • (عکس) تصاویری باورنکردنی از خسارت تگرگ در یک شهر
  • عکس‌هایی باورنکردنی از خسارت تگرگ در یک شهر
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟
  • بارش باران کم سابقه در اهوا/ شهروندان صبور باشند به زودی شهر به حالت عادی باز می‌گردد
  • بارش باران کم سابقه در اهواز