Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره شائبه‌ها در طراحی سوالات کنکور، مزایای ورود به رشته‌های مهارتی برای دانش‌آموزان و اما واگرها درباره حق اخذ وجه در قبال دریافت کارنامه سپری شد.

مزایای ورود به رشته‌های مهارتی برای دانش‌آموزان

مصطفی آذرکیش، مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب رشته اظهار کرد: با توجه به شرایط بازار کار و تنوع مشاغل خانواده‌ها، دانش آموزان در معرض انتخاب‌های گسترده ای برای انتخاب شغل آینده خود قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به مزایای تحصیل در رشته‌های مهارتی بیان کرد: کسی که وارد رشته‌های مهارتی می‌شود ۷ سال از عمر خود را صرفه‌جویی می‌کند چرا که زودتر وارد بازار کار شده ضمن آنکه تحصیل و مهارت کافی در این زمینه را هم پیدا می‌کند.

آذرکیش افزود: قدرت تصمیم‌گیری در هنرجویان هنرستانی افزایش پیدا کرده است ضمن آنکه در محیطی با نشاط و عملیاتی مفاهیم لازم را می‌آموزند و در نهایت خلاقیت و ریسک پذیری در این افراد افزایش می‌یابد.

ورود ماجرای تعارض منافع به کنکور ۱۴۰۰/ دشواری درس «ریاضی» بهانه یا واقعیت؟!

محی الدین محمدیان رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت  با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش و وزارت علوم تعارض منافع وجود دارد و همین عامل باعث می‌شود با آمدن مصوبه جدید برگزاری کنکور، طراحی سوالات کنکور امسال با چالش‌های متعددی مواجه شود.

او ادامه داد: برای آنکه تاثیر معدل در کنکور عادلانه باشد باید مانند کنکور نمره امتحانات با ضریب متناسب با منطقه اعمال شود ضمن آنکه برای مدارس خاص امتحانات استانداردسازی نهایی در نظر گرفته شود.

رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیان کرد: مرکز سنجش توانایی این را دارد تا با تعارض منافع در این زمینه ها با اتخاذ چنین سیاست هایی جلوگیری کند.

مدارس غیردولتی هم حق اخذ وجه در قبال دریافت کارنامه ندارند

محمد حسین کفراشی مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش درباره مجاری قانونی برای انعکاس اخد وجه اجباری از والدین درحین ثبت نام اظهارکرد: با توجه به اینکه در سطح مناطق و استان‌ها اداره رزیابی داریم همچنین سامانه رسیدگی به شکایات هم داریم که به مدیر مدرسه اطلاع می‌دهیم و اگر تخلفی بارز باشد حتما پیگیری‌های جدی تری انجام می‌شود.

او ادامه داد: حتی در طول سال تحصیلی هم برخورد‌هایی با موارد تخلف شده و می‌شود ضمن اینکه دانش آموزان، اولیا و همکاران در هر زمانی می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی به نشانی shekayat.medu.ir گزارش‌های مردمی را ثبت کنند و ما هم موظفیم تا پاسخ را ظرف مدت ۱۰ روز به شاکیان بدهیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش درباره اخذ وجه هنگام دریافت کارنامه گفت که پرداخت هرگونه وجهی در قبال دریافت کارنامه چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی ممنوع است؛ بار‌ها این موضوع را اعلام کردیم که با توجه به وضعیت کرونا و مشکلات اقتصادی درخواست وجه به طور اجباری و بدون رضایت خانواده‌ها ممنوع است.

تالیف کتاب‌های غیردرسی برای تعمیق آموزش‌های مدرسه

مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره برنامه‌های این مجموعه برای تهیه و تدوین کتاب‌های تالیفی متناسب با سن کودکان و نوجوانان بیان کرد: مخاطبان ما در واقع دانش آموزان هستند و اوقات فراغت و بخشی از فضای زندگی آن‌ها در کانون سپری می‌کنند بنابراین انتظاراتی از ما دارند و بر این اساس با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و ایجاد برنامه‌های مشترک برای غنی کردن اوقات دانش آموزان در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی وارد عمل شدیم.

او ادامه داد: البته همه فعالیت‌های ما به نوعی هماهنگ با آموزش و پرورش است و کانون سعی می‌کند برنامه‌های فرهنگی را در قالب تهیه کتاب‌ها و فیلم‌های متناسب با کودکان و نوجوانان ارائه کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه برنامه‌های درسی از این طریق برای دانش آموزان جذاب می‌شود، بیان کرد: کانون پرورشی از این طریق دانش آموزان را با برنامه درسی هماهنگ می‌کند و معلمان هم باید در شناساندن کانون به دانش آموزان کمک کنند.

او با اشاره به اینکه فیلم‌ها و کتاب‌های منتشر شده توسط کانون با اهداف آموزش و پرورش منطبق است، گفت: در کنار این موضوع کاری مشترک با سازمان پژوهش داریم همچنین برنامه‌هایی جذاب برای تهیه اسباب بازی در راستای برنامه‌های مشترک با آموزش و پرورش قرار گیرد تا نیاز‌های دانش آموزان رفع کند.

آغاز نوبت گیری سنجش نوآموزان پیش دبستانی از هفته آینده

سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از نوبت‌گیری ۴۶ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی تا ۲۰ تیر خبر داد و گفت: از آغاز رسمی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۲۰ روز گذشته است و در این مدت ۶۱۵ هزار و ۳۷۴ نوآموز بدو ورود به دبستان نوبت گیری کردند که از این تعداد ۲۶۳ هزار و ۲۹۵ نوآموز بدو ورود به دبستان بر اساس نوبت ارزیابی شده اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در سال جاری علاوه بر سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، سنجش ۶۰۰ هزار نوآموز بدو ورود به پیش‌دبستانی نیز هدف‌گذاری شده است، گفت: ثبت نام نوآموزان بدو ورود به پیش دبستان، از اوایل هفته در سامانه پادا آغاز شده است و از شنبه هفته آینده با فعال شدن اطلاعات برای مدیران مراکز پیش دبستانی، نوبت گیری نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش آغاز خواهد شد.

زمان اعلام نتایج آزمون ورودی سمپاد مشخص شد

سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان اعلام کرد؛ مطابق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، فهرست اسامی پذیرفته شدگان پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعداد‌های درخشان پس از تصحیح، بر اساس ظرفیت پذیرش تعیین شده برای هر مدرسه در اواسط مرداد ماه در سامانه azmoon.medu.ir منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش کنکور ۱۴۰۰ نوآموزان پیش دبستانی بدو ورود به دبستان کودکان و نوجوانان رشته های مهارتی دریافت کارنامه آموزش و پرورش تعارض منافع دانش آموزان پیش دبستانی پیش دبستان نوبت گیری کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کلام‌الله صفری در دیدار با نماینده ولی فقیه به مناسبت گرامیداشت هفته معلم اظهار کرد: بیش از ۶۰ عنوان برنامه با رویکرد کلی، مردمی کردن برنامه‌های هفته معلم با نقش‌آفرینی خانواده‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام برای تجلیل از معلم دوران تحصیل برای مردم استان اردبیل انجام شده است، افزود: برنامه‌های هفته معلم امسال با شعار «همه مدیون توایم» برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نواخته شدن زنگ سپاس معلم ۱۱ اردیبهشت به صورت هماهنگ در تمام مدارس استان ادامه داد: فضاسازی و تبلیغات محیطی، برپایی نمایشگاه دستاوردها و یادمان شهدا با موضوع وعده صادق در مدارس، عطر افشانی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز از جمله برنامه‌های قابل اجرا در هفته معلم است.

صفری بیان کرد: حضور در نماز جمعه، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در مصلی‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی توسط تشکل‌های دانش آموزی، برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان، برپایی اردوهای نیم روزه درون مدرسه ای نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این هفته خواهد بود.

وی در بخش دیگری گزارشی از اقدامات شاخص آموزش و پرورش ارائه داد و خاطرنشان کرد: برگزاری امتحانات نهایی در راستای تحقق عدالت آموزشی، تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، برگزاری جشن ها تکلیف دینی و سیاسی، احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور با نام دارالفنون و راه‌اندازی نهضت مدرسه سازی، ارتقای سرانه فضای ورزشی دانش آموزی و اجرای دقیق طرح رتبه بندی از اقدامات این اداره کل بوده است.

کد خبر 6092358

دیگر خبرها

  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است