Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@22:56:03 GMT

جولان کرونا در البرز شدت گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۳۶۵۲۲

جولان کرونا در البرز شدت گرفته است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به آغاز شیوع موج پنجم کرونا در استان البرز از هفته گذشته مراکز درمانی و سرپایی این استان نیز شلوغ شده است.

بابایی افزود: در موج چهارم کرونا  حدود یک هزارو ۳۰۰ تخت برای بیماران کووید۱۹ در البرز اختصاس یافت که با فروکش کردن این موج  بخشی از تخت های بیمارستانی در اختیار سایر بیماران قرار گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اکنون با افزایش یکباره  مواردبستری در مراکز درمانی استان  کاهش تخت نیز خودنمایی می کند و می بایست  به تدریج سایر  بیماران  جای خودر را به مبتلایان کووید ۱۹ بدهند.

او با اشاره به گلایه برخی شهروندان البرزی از ازدحام در بیمارستان های استان افزود: این روزها با شروع موج پنجم کرونا شاهد افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ هستیم و باید تخت های بیمارستانی به تدریج در اختیار این بیاران قرار گیرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا البرز  با تاکید بر اینکه اغلب مردم رعایت دستورالعمل ها را نادیده می گیرند، گفت: زمانی که مردم دستورالعمل ها را رعایت نکنند تعداد مراجعات روزانه به مراکز درمانی استان  بالا می رود و در این صورت بیمارستان ها با خیل مبتلایان به کووید ۱۹ مواجه می شوند.

بابایی افزود: زمانی که تعداد مراجعات بالا برود ممکن است که امکانات مراکز درمانی جوابگوی مراجعات کرونایی نباشد ودر نتیجه رسیدگی به بیماران به کندی پیش خواهد رفت .

او با اشاره به این که سرعت سرایت ویروس دلتا بسیار بالا تر از نمونه های دیگر آن است، گفت: در ویروس های کرونای قبلی اگرفردی حدود نیم ساعت در محیط بسته و بدون ماسک قرار می گرفت  احتمال ابتلا به کرونا در وی بالا می رفت اما الان با توجه به تحقیقاتی که در مورد  ویروس دلتا صورت گرفته  قدرت سرایت این ویروس جهش یافته به حدی است که اگر  فردچند لحظه بدون ماسک در محیط بسته قراربگیرد آلوده به ویروس می شود.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: مردم در حدامکان به هیچ وجه به بیرون از منزل نروند و در صورت نیاز می بایست از ۲ ماسک پارچه ای و سه لایه استفاده کنند و حتما رعایت فاصله اجتماعی و شستن مکرردستها رافراموش نکنند.

او گفت: البته  ماسک در فضای سرپوشیده هم ممکن است که تا مدتی جلوی شیوع کرونا را بگیرد اما اگر  فرد مدت زمان بیشتری فرد در محیط بسته و در معرض ویروس قرارگیرد،  آلوده خواهد شد.

بابایی دربخش دیگری ا ز سخنانش بابیان اینکه در کشورمواردی بوده که فرد یا افرادی دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده  اما مبتلا به کووید۱۹ شده اند، افزود:  البته این موارد نادر است ؛کسانی که واکسن می زنند بین چهارتا ۶ هفته پس از دریافت دز دوم واکسن به ایمنی می رسند و تنها با دریافت یک دز نمی توان امیدوار شد که مبتلا نشوند.

او گفت:  جهش های جدید ویروس کرونا تهدیدی برای بی اثر کردن واکسن ها به شمار می رود د و اگر فرد ماسک نزند و ویروس ها  بتوانند دربرابره کسانی که واکسن زده اند مقاوم  شود شاهد بی اثر شدن واکسن در جهان خواهیم شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: کسانی که واکسن زده اند تازمانی که ۷۰ درصد جامعه ایمن نشده اند نباید ماسک راکنار بگذارند.

انتهای پیام/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس ویروس کرونا مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۶۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین

        گزارش کامل از گزیده‌خبرهای امروز «تابناک با تو» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

 

پیشنهاد عجیب و غریب ایلان ماسک به حامیان فلسطین 

خسارات‌ ناشی از شکسته شدن یک سد در کنیا


چند ایده‌ جذاب بهاری برای چیدمان بالکن‌های کم‌جا


۷ نکته مهم برای تهیه بستنی ساده خانگی


یک روش ساده برای از بین بردن سیاهی زیر چشم


نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد
دیشب، آمریکا، قلب یک میلیون‌ ایرانی را شکست!


اطلاعیه مهم برج میلاد در مورد یک ادعای پر سروصدا


سناریوی خودکشی، قتل از آب درآمد
قیمت خودرو


قیمت دلار، سکه و طلا


۱۱ وسیله‌ای که هرگز نباید با جوش شیرین تمیز کرد


مصرف بیش از حد ویتامین D این عوارض را دارد
کنایه نیش‌دار وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
تعیین جنسیت با ivf امکان ‌پذیر است یا خیر؟


تغییرات تیپ و چهره عشق ارسطو در پایتخت ۵


تیپ بهاری و جوان‌‌پسند عمو پورنگ در آستانه ۵۱ سالگی


با این ۶ نشانه، سریعا گوشی‌تان را دور بیاندازید!
طعنه سنگین مجری صداوسیما به ژیلا صادقی

دیگر خبرها

  • اسب تروجان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • (عکس) چهره عجیب محمدرضا گلزار حین انجام ماسک پوست صورت
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید