Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، بازی‌ های المپیک توکیو قرار است از 23 جولای (اول مرداد) آغاز شود این در حالیست که به دلیل شیوع ویروس کرونا این بازی‌ها در شرایط اضطراری و بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه المپیک در طول تاریخ رکوردهای مختلفی را ثبت کرده، در اینجا نگاهی به پیرترین و جوانترین ورزشکاران المپیک توکیو خواهیم داشت:

ورزشکار سوریه جوانترین ورزشکار المپیک

ورزشکار 11 ساله اهل سوریه که در مسابقات تنیس روی شرکت خواهد کرد جوانترین ورزشکار در المپیک توکیو محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ورزشکار با برتری 4 مسابقه از 5 دیدار در مسابقات غرب آسیا که به میزبانی اردن برگزار شد جواز حضور در المپیک را کسب کرد.

فدراسیون جهانی تنیس روی میز تاریخ تولد زارا را اول ژانویه 2009 ذکر کرده است.

بازیکن تیم ملی سوریه که در رده 155 جهان قرار دارد در فینال مسابقات غرب آسیا با نتیجه 4 بر 3 ورزشکار 42 ساله لبنان را شکست داد.

وی بعد از حضور بئاتریس هستیو 11 ساله در مسابقات اسکیت المپیک زمستانی 1968، جوانترین المپین در طول 52 سال گذشته لقب گرفته است.

جوانترین ورزشکاری که تاکنون در المپیک شرکت کرده دمیتروس لوندراس 10 ساله از یونان بود که در مسابقات ژیمناستیک المپیک 1896 شرکت کرد و مدال برنز تیمی را به دست آورد.

هند زارا پنجمین المپین جوان تاریخ خواهد بود. در اینجا ذکر این نکته حائز اهمیت است که هیچ ورزشکار سوری، چه زن و چه مرد تاکنون در مسابقات المپیک در رشته تنیس روی میز شرکت نکرده است.

سوارکار ژاپنی مسن‌ترین المپین

هیروشی هوکتسو با 79 سال سن مسن‌ترین ورزشکاری است که امسال در بازی‌های توکیو حضور خواهد داشت.

این سوارکار ژاپنی در تاریخ 28 مارس 1941 متولد شده و مسن‌ترین ورزشکار سامورایی‌ها در طول تاریخ المپیک این کشور به شمار می‌رود. وی در المپیک ریو به دلیل بیماری اسبش شرکت نداشت اما سابقه حضور در المپیک 1964 و 1988 را دارد. البته هیروشی در المپیک 1988 به دلیل قرنطینه نشدن اسبش نتوانست مسابقه دهد.

 

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: المپیک توکیو کرونا ورزشکار سوریه جوانترین ورزشکار ترین ورزشکار المپیک توکیو مسن ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی کجاست؟

 حسن یزدانی بعد از بازگشت از بازی‌های آسیایی هانگژو کتفش را جراحی کرد و سال ۲۰۲۳ را با نقره مسابقات جهانی و کسب سهمیه المپیک و همچنین طلای بازی‌های آسیایی به پایان رساند.

با وجودی که تا امروز همه مدعیان دوبنده تیم ملی در چرخه حضور داشته و در مسابقات مختلف شرکت کرده‌اند، قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو به دلیل شرایط ویژه‌اش هنوز وارد چرخه نشده و به او این فرصت داده شده است که با حضور در تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان که ۱۷ تا ۲۰ خرداد در بوداپست برگزار می‌شود، بتواند در صورت آمادگی بدنی و شرایط مناسب کتفش؛ حضور در سومین المپیک متوالی را تثبیت کند.

او پیش از این قرار بود از اردوی جاری تیم ملی کشتی آزاد، بعد از ماه‌ها دوری از جمع اردونشینان، به اردو ملحق شده و تمریناتش را زیر نظر کادر فنی تیم ملی دنبال کند، اما طبق هماهنگی با فدراسیون، ترجیح داد این اردو را هم نیاید و کار‌های درمانی و تمرینی‌اش را در شهر و سالن خودش پیگیری کند.

بعد از آن جلسه دو ساعته‌ای که بین حسن یزدانی و رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی در محل فدراسیون برگزار شد، چرخه وزن ۸۶ کیلوگرم رسانه‌ای شد. بر این اساس حسن یزدانی قرار است در تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان کشتی بگیرد و حالا این سؤال مطرح است که آیا با توجه به موضوع مهم انتخاب ملی‌پوش ۸۶ کیلوگرم بعد از مسابقات بوداپست، یزدانی در اردوی بعدی حاضر خواهد شد یا خیر؟

فدراسیون کشتی برای حسن یزدانی به‌عنوان قهرمان ۹ مداله کشتی ایران احترام زیادی قائل است، به همین دلیل این احتمال وجود دارد که اگر حسن یزدانی ترجیح بدهد تمریناتش را همچنان تا پیش از اعزام به مجارستان، در جویبار دنبال کند، با درخواست او موافقت شده و او از اردوی بعدی هم به خانه کشتی نیاید.

چیزی که اکنون اهمیت دارد، وضعیت جسمانی حسن یزدانی است و اینکه بتواند قابلیت‌های فنی خود را بعد از عمل جراحی کتف نیز در مسابقات به نمایش بگذارد.

نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم ایران اعزامی به المپیک پاریس، بعد از بررسی وضعیت حسن یزدانی در تورنمنت مجارستان انتخاب خواهد شد.

حسن یزدانی در دو المپیک ریو و توکیو حضور داشته است و دو نشان طلا و نقره از المپیک و هفت مدال جهانی در کارنامه دارد.

دیگر خبرها

  • حضور ۴ ورزشکار خوزستانی در مسابقات قهرمانی پارادوومیدانی جهان
  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • نتایج دونده در امارات اهمیت نداشت/ حاشیه‌ها را دور می‌کنیم
  • کشتی‌گیران اسرائیلی به دلیل تحریم ترکیه، از حضور در المپیک پاریس محروم شدند
  • کاروان برزیل در المپیک پاریس کوچکترین خواهد شد؛ ۸ دوره افت متوالی!
  • مسابقات کونگ‌فو بانوان استان بوشهر برگزار شد
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • کسب نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی توسط ورزشکار مراغه‌ای
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • نخستین مدال تاریخ بوکس آذربایجان شرقی برگردن ورزشکار مراغه‌ای