Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، ابوالقاسم کریمی عصر دیروز در نشست رئیس کل دادگستری استان یزد با اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: مطابق قوانین جاری کشور، اخذ یک ریال عوارض بر خلاف مقررات، موجب مسئولیت شرعی و قانونی همه اعضا خواهد بود.

وی افزود: وقتی دیوان عالی کشور بر اساس قوانین و مقررات حاکم، با اخذ یک نوع عوارض مخالفت می کند دیگر نباید با تغییر عنوان یا اسم باز هم اقدام به اخذ آن عوارض از شهروندان نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضایی دادگستری استان یزد حرکت شهرداری به سمت درآمدهای پایدار را خواستار شد و گفت: توسعه و پیشرفت شهر نیازمند ایجاد درآمد های مستمر و پایدار قانونی است و باید با شفافیت کامل و بر موازین قانون و شرع درآمد ها را استوار کرد.

کریمی تصریح کرد: دفترچه عوارض سالیانه شهرداری در روزهای آخر سال به هیئت تطبیق ارسال می شود و در شرایطی که فرصت مناسبی برای بررسی آن وجود ندارد تصویب می شود، لذا انتظار است در رویکرد جدید شورا، این دفترچه زودتر تهیه گردد و در تنظیم آن فرصت بیشتری برای اخذ مشاوره از مقام های قضایی ایجاد گردد تا تطبیق با موازین قانونی به صورت کامل صورت پذیرد.

وی تأکید کرد: نباید از جهل مردم نسبت به قوانین استفاده کرد و بار مضاعفی را بر مردم در این شرایط سخت اقتصادی آوار کرد که این اقدام هم ضمان شرعی و هم ضمان قانونی دارد و موجب نارضایتی مردم نیز می شود.

معاون دادگستری یزد از عدم اتخاذ رویه واحد در کمیسیون های شهرداری به عنوان یکی دیگر از آسیب های موجود یاد کرد و گفت: شهرداری باید زمینه تشکیل جلسات هماهنگی بین کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری را فراهم نموده تا با تبادل نظر، رویه‌های واحدی اخذ و جریمه و اِعمال مقررات قانونی اتخاذ گردد و اینگونه نباشد که در یک منطقه از یک تخلف جریمه و در منطقه دیگر یا حکم تخریب مواجه شود و یا در بعضی از موارد اختیار جریمه به شهرداری واگذار گردد.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: عدالت ورزی تنها مسئولیت مقام های قضایی نیست و هرکس در هر مسند و پستی که هست باید بر اساس عدالت مسائل را پیگیری کند چراکه مردم از برخورد های دو گانه سرخورده و ناراضی می شوند.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون قضایی دادگستری یزد عوارض شهرداری استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر

رییس جمعیت هلال‌احمر، از تصویب ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ هلال‌احمر در مجمع عمومی جمعیت هلال احمر خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیرحسین کولیوند، در ششمین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر گفت: ماده واحده بودجه سال ۱۴۰۳ جمعیت هلال‌احمر پس از بررسی‌های جزئی و کارشناسی مورد بحث در مجمع عمومی جمعیت هلال‌احمر قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته شاهد همراهی مجلس و دولت با جمعیت هلال‌احمر هستیم و ثمره این همراهی خدمت بهتر به مردم است و این روند می‌تواند منجر به توسعه فعالیت‌های بهداشتی، امدادی، درمانی و آموزشی توسط هلال‌احمر شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: نظارت و بازرسی امروز در هلال‌احمر جایگاه ویژه‌ای دارد، زیرا اولویت اول ما عملکرد شفاف است. این عملکرد شفاف کمک می‌کند تا اعتماد عمومی‌به هلال‌احمر هر روز بیش از گذشته شود. نباید فراموش کرد که دارایی اصلی هلال‌احمر همین اعتماد مردم به جمعیت است و باید در حفظ و ارتقای آن کوشید.

کولیوند خاطرنشان کرد: بر همین اساس صورت‌های مالی و تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ جمعیت هلال‌احمر پس از تحلیل و بررسی تصویب شد تا امورات هلال‌احمر به صورت شفاف در مقابل نگاه نمایندگان مردم پیش برود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد