Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس در شهر پاریس با معترضان علیه طرح کرونایی دولت ماکرون رئیس جمهور فرانسه درگیر شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بر اساس طرح پیشنهادی دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که قرار است از ماه آینده اجرا شود، کلیه افرادی که قصد ورود به رستوران ها، کافه ها سینماها را دارند، باید واکسن کرونا زده باشند یا آزمایش منفی پی سی آر خود را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشدار وزیر بهداشت فرانسه درباره موج چهارم کرونا

 

بر اساس این گزارش هزاران نفر از مردم فرانسه در سراسر این کشور علیه طرح ماکرون در اجباری کردن واکسن کرونا و داشتن روادید بهداشتی تظاهرات کرده اند و پلیس با استفاده از گاز اشک آور سعی در متفرق نمودن آنها کرده است.

این تظاهرات در روز باستیل یعنی جشن ملی فرانسه در شهر پاریس به درگیری شدید با نیروهای پلیس منجر شده است.

این اعتراضات در حالی در پایتخت فرانسه شکل گرفت که رژه نظامی سالیانه به مناسبت روز باستیل در خیابان شانزه لیزه و با حضور ماکرون در حال برگزاری بوده است.

ماکرون دوشنبه از طرحی رونمایی کرد که بر اساس آن واکسیناسیون همه کارکنان بخش بهداشت و درمان اجباری خواهد شد و افرادی که قصد حضور در اماکن عمومی را دارند باید روادید و پاسپورت بهداشتی به همراه داشته باشند.

وزارت کشور فرانسه نیز اعلام کرده است که روز گذشته 53 تظاهرات در سراسر این کشور برپا شده است.

برخی معترضان با سر دادن شعار "مرگ بر دیکتاتوری" و "مرگ بر پاسپورت بهداشتی"، اعلام کردند که اجباری کردن پاسپورت بهداشتی به معنای تبعیض نژادی است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران

به گزارش خبرآنلاین، آنان خواستار اختیاری شدن اضافه‌کار و افزایش عادلانه‌ حق‌الزحمه آن هستند؛ در حال حاضر برای هر ساعت اضافه کار پرستاران، رقم ناچیز ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان بعد از تاخیر بسیار به آن‌ها پرداخت می‌شود.

شماری از پرستاران بیمارستانی در گرگان با بیان اینکه نسبت به اضافه‌کار اجباری اعتراض داریم، اظهار داشتند: «مدتی‌ست که به اضافه کار اجباری و شیفت‌های طولانی اعتراض داریم؛ برخی از همکاران‌مان تصمیم گرفته‌اند تن به اضافه‌کار اجباری ندهند، اما در مقابل واکنش مسئولان و مقامات مثبت نبوده است.»

به گزارش ایلنا، یکی از این پرستاران گفت: به یکی از همکاران مرد ما گفته شده اگر تن به اضافه‌کار اجباری ندهی، باید بخش‌ات را عوض کنی یا از کارت استعفا بدهی!

به گفته این پرستار، اجبار در اضافه‌کار یا ایستادن در شیفت‌های طولانی، خلاف قانون است، اما پرستاران برای اینکه شغل خود را از دست ندهند، به این اجبار تن می‌دهند.

پرستاران گرگان، خواستار اختیاری شدن اضافه‌کار و افزایش عادلانه‌ی حق الزحمه آن هستند؛ در حال حاضر برای هر ساعت اضافه کار پرستاران، رقم ناچیز ۱۲ تا ۲۰ هزار تومان بعد از تاخیر بسیار به آن‌ها پرداخت می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901037

دیگر خبرها

  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران
  • واکنش پرستاران گرگان به اضافه‌کار اجباری
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!