Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا و فساد پذیری میوه و ازدیاد عرضه، قیمت در تمامی اقلام میوه، صیفی و فرنگی جات ۱۵ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از فراوانی میوه های وارداتی خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو انبه ۲۵ هزار تا ۲۹ هزار تومان، موز هندی ۱۷ هزار تا ۱۹ هزار تومان و موز اکوادور ۲۰ هزار تومان است. همچنین به علت گرمای هوا و مدت زمان طولانی آناناس در راه تقاضایی در بازار نیست‌.

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو آلبالو را ۹ هزار تا ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گیلاس ۲۰ هزار تا ۳۳ هزار تومان، زردآلو ۲۰ هزار تا ۳۷ هزار تومان، آلو قطره طلا ۸ هزار تا ۱۴ هزار تومان، آلو سانتریزه ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان، هلو ۵ هزار تا ۱۲ هزار تومان، شبرنگ ۸ هزار تا ۱۶ هزار تومان، سیب گلاب ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان و انگور یاقوتی ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی قیمت کنونی هر کیلو هندوانه را ۳ هزار تا ۴ هزار تومان، طالبی ۶ هزار تومان، خربزه ۷ هزار و ۵۰۰ تومان، گرمک ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان و جانا ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد.

وی قیمت کنونی هر کیلو خیار در میدان را ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلو گوجه فرنگی با نرخ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، هویج ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان، بادمجان ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، فلفل ۹ هزار تا ۱۳ هزار تومان و پیاز ۲ هزار تا ۴ هزار تومان در میدان مرکزی و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در مغازه ها عرضه می شود.

دارایی نژاد از کاهش قیمت سیب زمینی در بازار خبر داد و گفت: امسال ۵ میلیون تن سیب زمینی در استان های گلستان، زنجان، کرمانشاه، آذربایجان و اصفهان تولید می شود که هم اکنون با کیفیت ترین سیب زمینی با نرخ ۴ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی عرضه می شود.

این مقام مسئول واردات انبه و موز را عامل کاهش قیمت مابقی اقلام دانست و افزود: افزایش واردات این ۲ کالا بر تعادل قیمت میوه های داخل تاثیر بسزایی دارد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در پایان تصریح کرد: با توجه به اقلیم ۴ فصل کشور پیش بینی می شود که قیمت تمامی اقلام میوه و صیفی در هفته آتی به سبب ازدیاد عرضه ۵ درصد دیگر کاهش یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار میوه واردات موز واردات آناناس قیمت کنونی هر کیلو هزار و ۵۰۰ هزار تومان ۵ هزار تومان میدان مرکزی ۲۰ هزار ۴ هزار ۸ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 746288

دیگر خبرها

  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول