Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از مسکو، روزنامه روسی گازیتا روز جمعه نوشت: که چین از روسیه خواست تا برای مقابله با سیاست زدگی بیماری کووید-۱۹ با هم همکاری کنند که با تایید طرف روسی مواجه شد.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در تاشکند گفت: باید دو طرف همکاری در زمینه واکسن ها را برای مبارزه با ویروس کرونا تقویت کنند و همچنین به طور مشترک با سیاست زدگی کووید-۱۹ مخالفت و مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وزیر خارجه چین، همکاری های بین المللی برای مبارزه با شیوع بیماری همه گیر(اپیدمی) کرونا «راهی طولانی در پیش دارد».

وی تصریح کرد: «هر دو طرف باید همراه با جامعه بین المللی برای مبارزه قاطع با این دو ویروس همکاری کنند: اول، تقویت همکاری در مورد واکسن ها برای مبارزه با ویروس کرونا. دوم، تقویت انسجام و همکاری در مبارزه با ویروس سیاسی. ما باید با همکاری یکدیگر در برابر انگ و سیاست زدگی بیماری هم گیر و مسئله منشا ویروس مقابله کرده و در کنار هم از قدرت علم حمایت کنیم. »

پیشتر «تدروس ادهانوم» رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO)، گفته بود که تئوری ارتباط احتمالی بین ویروس همه گیر کووید-۱۹ و نشت آن از آزمایشگاهی در چین منتفی است.

در عین حال ادهانوم از مقامات چین خواست که خصوصاً در مورد اطلاعات و داده هایی که در روزهای ابتدایی همه گیری درخواست شده بود به طور شفاف و باز همکاری کنند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز روز پنجشنبه از برخورد سیاسی و ایجاد مانع ازسوی برخی کشورهای غربی در مسیر پیشبرد واکسن های روسی کرونا انتقاد کرد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: پیشبرد واکسن های روسی کرونا در خارج از روسیه با برخوردهای سیاسی مواجه می شود که آن را بسیار منفی ارزیابی می کنیم.

به گزارش ایرنا از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف و وانگ یی روز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس «آسیای مرکزی و جنوبی: ارتباط منطقه ای، چالش ها و امکانات» در تاشکند پایتخت ازبکستان دیدار کردند.

برچسب‌ها ویروس کرونا روسیه سرگئی لاوروف چین وانگ یی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روسیه سرگئی لاوروف ویروس کرونا روسیه سرگئی لاوروف چین وانگ یی برای مبارزه سیاست زدگی کووید ۱۹ واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو