Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مدیکال اکسپرس، در تحقیقات جدید دانشگاه آلبرتا که بر روی بیش از ۴۰۰ نوزاد انجام شد، نشان داد پسر بچه‌های یکساله‌ای که میزان بیشتری از باکتروئید درون روده داشتند پس از گذشت یک سال مهارت‌های شناختی و زبانی پیشرفته‌تری داشتند، البته این یافته‌ها تنها مختص پسر بچه‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنیتا کوژیرسکی پروفسور اطفال در دانشگاه آلبرتا، می‌گوید: نوزادان دختر در سنین اولیه مهارت‌های شناختی و زبانی بهتری نسبت به پسر‌ها دارند، اما هنگامی که به بررسی باکتری‌های روده می‌پردازیم ارتباطی قوی بین این باکتری‌ها و مهارت‌های شناختی و زبانی در پسر‌ها دیده می‌شود.

براساس این گزارش؛ با توجه به داده‌ها دختر‌ها در سنین پایین میزان بیشتری باکتروئید در روده خود دارند و ممکن است علت تفاوت میان پسر‌ها و دختر‌ها نیز همین باشد.

محققان به رهبری کوژیرسکی و پیوش ماندهان استادیار بیان کردند باکتری‌های موجود در مدفوع نوزادان شامل سه گروه مختلف باکتری می‌شود، آن‌ها سپس رشد سیستم عصبی نوزادان را بررسی کردند و دریافتند تنها نوزادان پسری که باکتروئید دارند نشانه‌هایی از بهبود رشد در سیستم عصبی آنها موجود است.

به گفته‌ کوژیرسکی، باکتروئید‌ها یکی از معدود باکتری‌هایی هستند که متابولیتی به نام اسفنگولیپید تولید می‌کنند، متابولیت به ترکیبات واسطه یا محصول سوخت و ساز سلول گفته می‌شود که اسفنگولیپید‌ها نقش مهمی در شکل‌گیری و ساختار سلول‌های عصبی مغز ایفا می‌کنند.

او افزود: دریافت میزان بیشتری از این ماده می‌تواند به بهبود اتصالات نورون‌ها در مغز کودکان کمک کند و مهارت‌های شناختی و زبانی آنها را به شدت ارتقا دهد.

این متخصص گفت: سزارین یکی از عواملی است که باعث از بین رفتن این نوع از باکتری‌ها می‌شود و عواملی که تاثیر مثبتی بر این باکتری‌ها دارند شامل شیردهی، داشتن رژیم غذایی با فیبر بالا و قرار گرفتن در طبیعت است.

 محققان در تحقیقات بعدی خود قصد دارند به پیش‌بینی اوتیسم یا نقص ایمنی با این باکتری توجه کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهارت باکتری روده باکتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، محققان، ابزاری آزمایشگاهی کشف کردند که از طریق آن می‌توانند بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را شناسایی کنند.

این ابزار جدید با روش یادگیری ماشینی و مبتنی بر هوش مصنوعی، محصولات جانبی سوخت و ساز در نمونه خون را تجزیه و تحلیل می‌کنند و می‌توانند در نهایت سه سرطان لوزالمعده، معده و روده بزرگ را تشخیص دهد.

کد خبر 848656 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها سرطان خبر مهم خون بیماری - بیمارستان

دیگر خبرها

  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • علائم سندروم روده تحریک پذیر (فیلم)
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • سریع‌ترین راه‌های از بین بردن بوی سیر دهان
  • چرا ارتش‌ها نمی‌توانند به هوش مصنوعی اعتماد کند؟
  • چرا ارتش‌ها نمی‌تواند به هوش مصنوعی اعتماد کند؟
  • چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند