Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان می‌گویند افرادی که میوه و سبزیجات فراوان مصرف می‌کنند تا ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به موارد شدید کرونا قرار دارند.

خبرگزاری میزان _ ایرنا به نقل از دیلی میل نوشت: محققان «کالج کینگ لندن» به همراه محققان دانشکده پزشکی «هاروارد» در این مطالعه از ۶۰۰ هزار نفر خواستند تا مواد غذایی را که قبل از شروع همه گیری کرونا مصرف می‌کردند، یادداشت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



داوطلبان بر اساس میزان سالم بودن رژیم غذایی به پنج گروه تقسیم شدند. آن‌ها همچنین به مدت ۹ ماه تحت پیگیری قرار گرفتند و از آن‌ها خواسته شد که در صورت ابتلا به ویروس کرونا، به محققان اطلاع دهند و میزان بیماری خود را ثبت کنند.

نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که بیشترین میزان سبزیجات را مصرف می‌کردند، ۴۰ درصد کمتر در بیمارستان بستری بودند و در صورت آلودگی به ویروس کرونا کمتر به اکسیژن نیاز داشتند. همچنین این افراد ۱۰ درصد کمتر احتمال داشت که در مرحله اول به ویروس کرونا آلوده شوند.

محققان سالم‌ترین افراد را افرادی تعریف کردند که روزانه دو قطعه میوه و سه نوع سبزیجات مختلف مصرف می‌کردند. این افراد همچنین هفته‌ای ۲۰۰ گرم ماهی روغنی مانند قزل آلا و ساردین می‌خورند و میزان مصرف هفتگی غذا‌های فرآوری شده، چرب و شیرین آن‌ها حداقل بود.

از طرف دیگر، ناسالم‌ترین افراد، افرادی بودند در طول یک هفته کمتر از دو قطعه میوه مصرف می‌کردند و بعضی روز‌ها را بدون مصرف سبزیجات می‌گذراندند.

در همین زمینه: ایران از کدام کشورها واکسن وارد کرده است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: کرونا سبزیجات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا سبزیجات مصرف می کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۷۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان از مصرف ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان مصرف نسبت به سال گذشته با کاهش ۲۹ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی اظهار کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان مصرف شده که از این میزان ۲۰ میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است.

وی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل‌ونقل فراورده‌های نفتی منطقه که با توجه به شرایط کوهستانی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی استان نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می‌کنند، افزود: راستی‌آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل کاهش نفت سفید در استان کردستان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه شش هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آن‌ها، خاطرنشان کرد: ۲۷۹ باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان فعالیت می‌کند.

کد خبر 748654

دیگر خبرها

  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن