Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به نبود قاچاق چوب در حد قابل ذکر در استان، گفت: هدایت و اطلاع رسانی جوامع از ظرفیت و امکان استفاده از عرصه‌های منابع طبیعی در بحث زراعت چوب از جمله پیشنهادات برای جلوگیری از قاچاق چوب است.

علیرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به طور کلی در مقایسه با سایر استان‌های شمالی و غربی در حد قابل ذکر قاچاق چوب نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این حوزه  راهکار مدیریت این آسیب حتی در حد بسیار کم نیز اخذ مجوز هرس درختان خشکیده باغی توسط متقاضی از جهاد کشاورزی و سپس مجوز حمل چوب از منابع طبیعی است.

نصرآبادی با تاکید بر اخذ مجوز حمل چوب از منابع طبیعی سایر استان‌ها برای عبور از استان، افزود:  چرخه مدیریت شده قطع و برش عرصه‌های مرتعی آسیب دیده از آفت در قالب طرح مدیریت جنگل‌های دست کاشت و مزایده و صدور مجوز حمل چوب آلات برش خورده نیز راهکار قابل توجهی است.

وی با اشاره به گشت و مراقبت نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان، بیان کرد: همکاری و همراهی یگان حفاظت سایر دستگاه‌ها مانند محیط زیست، امور اراضی و راه و شهرسازی و کمک و همراهی پاسگاه‌های ایست بازرسی و گشت نیروی انتظامی نیز از منله راهکارهای مدیریت قاچاق چوب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج، تشکل‌های مردمی، NGOها در قالب دیده بان و استفاده از ظرفیت همیاران طبیعت تصریح کرد: کد ارتباطی ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در دسترس مردم برای ارائه گزارش است.

نصرآبادی، پیشنهادی نیز در این حوزه داشت و ادامه داد: هدایت و اطلاع رسانی جوامع از ظرفیت و امکان استفاده از عرصه‌های منابع طبیعی در بحث زراعت چوب از جمله پیشنهادات است.

وی افزود: اطلاع رسانی رسانه‌ها به مردم در خصوص اهمیت عرصه‌های منابع طبیعی و جلوگیری از قطع، حمل و تولید غیرقانونی زغال نیز از جمله پیشنهادات برای جلوگیری از قاچاق چوب است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قاچاق چوب خراسان جنوبی منابع طبیعی قاچاق چوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۷۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: سرجنگلبان و مأمورین سرجنگلبانی امام‌زاده عبداله در جریان گشت و سرکشی از حوزه استحفاظی، موفق به کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق شدند.

متخلف که اقدام به قطع درختان ارزشمند جنگلی و حمل چوب آلات مقطوعه بوسیله دواب می‌نمود، شناسایی و پس از تنظیم پرونده تخلف، به مرجع قضایی معرفی خواهد شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل