Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش سنجابی نویسنده و کارگردان نمایش «بووگی ووگی برادوی» که از ۲۲ تیرماه اجرای خود را در عمارت نوفل لوشاتو آغاز کرده است درباره از سرگیری فعالیت‌های تئاتری در تماشاخانه‌های خصوصی به خبرنگار مهر گفت: معتقدم اولین گروهی که سر تعظیم در مقابل قانون فرود آورده جامعه تئاتری بوده است که پذیرفتند با ۵۰ درصد ظرفیت اجرا بروند؛ این یعنی پذیرش قانون.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در شرایطی که اماکن، رستوران‌ها، پاساژها و بازار تهران بسته باشد خود من به عنوان یک تئاتری اجرا نمی‌روم اما معتقدم وقتی که مجبور شویم اجرایی را با این همه هزینه و تنها با ۵۰ درصد بلیت فروشی که آن هم معلوم نیست چقدر از همین ظرفیت خریداری شود، به این بهانه که شهر قرمز است تعطیل کنیم در حالی که هیچ صنفی مقررات آن را رعایت نمی‌کند، دچار بی قانونی شده‌ایم. تا همین جا هم اجرای نمایش «بووگی ووگی برادوی» یک هفته به تعویق افتاده است و همین یک هفته ۱۵ میلیون تومان در زمینه تبلیغات به من ضربه زد.

وی درباره انتخاب نام نمایشنامه توضیح داد: بووگی ووگی یک رقص آمریکایی است که توسط سیاهپوستان انجام می‌گیرد و «بووگی ووگی برادوی» نیز تابلوی معروف پیت مندریان است که وقتی به نیویورک می‌آید همزمان هم شیفته این ریتم موسیقایی می‌شود و هم شیفته برادوی و تلفیق این ۲ منجر به خلق یک تابلو نقاشی می‌شود که شامل خطوط خاص افقی و عمودی و مربع و مستطیل‌هایی در کنار یکدیگر است.

این کارگردان تئاتر درباره مضمون و ویژگی‌های نمایش بیان کرد: این نمایش نیز مثل کارهای دیگر من در فضای رئالیسم جادویی مشرق زمین روی صحنه می‌رود. نمایش ۸ بازیگر اصلی و ۳ بازیگر فرم دارد اما نکته مورد توجه این است که نمایش در فضای بین مدرن و کلاسیک حرکت می‌کند و در طراحی‌ها و بازی‌ها و خود متن مدام بین این ۲ فضا حرکت می‌کنیم تا جایی که در هم تلفیق می‌شوند و دیگر نمی‌توان آنها را از هم تشخیص داد.

سنجابی ادامه داد: در این اثر نمایشی گروه بوکوحرام که یک گروه افراط گرا و شورشی نیجریه هستند جمعی از دختران را ربوده‌اند و این دختران در موقعیتی که زیاد قصه گو نیست و فضایی مدرن دارد راوی داستان هستند و از جایی به بعد این مردها هستند که جلو این دختران کم می‌آورند. این گروه، دخترانی را در مکانی تخیلی به نام بووگی ووگی برادوی اسیر می‌کنند و داستان نمایش در آنجا اتفاق می‌افتد.

کارگردان نمایش «جیرجیرک: نسخه پاراجانف» در پایان درباره گروه بازیگران نمایش که برخلاف دیگر آثارش کمتر شناخته شده هستند، بیان کرد: من همیشه بازیگرانم را حسی انتخاب می‌کنم. حتی در شرایط فعلی باز هم برایم سخت نبود که بخواهم از نام‌ها استفاده کنم چون دوستان آنقدر به من لطف دارند که ارتباطم با بازیگران هیچگاه بر پایه قرارداد نبوده است. در همین نمایش نیز من نادر فلاح را در کنار خودم دارم اما در این کار به دنبال جنس بازی متفاوتی بودم که در بازیگرانی که انتخاب شده‌اند، وجود دارد. همچنین اتفاقاً تعدادی از بازیگران نمایش مثل صبا ایزدپناه ۱۵ سال است که سابقه بازیگری دارد. هانیه مقدم و سهیل بابایی و نازنین صلح جو نیز سال‌هاست که در تئاتر فعال هستند. در نهایت تفکر من برای انتخاب بازیگر در این نمایش این بود که بازیگری را دعوت به همکاری کنم که به دردم بخورد و مناسب ایفای نقش‌هایی مدنظرم باشد.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: خیانت مردها روی ماه اثر می‌ذاره؛ خسته و ضعیف و کدرش می‌کنه!

بازیگران نمایش به ترتیب حروف الفبا صبا ایزدپناه، سهیل بابایی، پردیس زارع، علی زندی، نازنین صلح جو، بهزاد عبدی، نادر فلاح، پریسا محسنی، هانیه مقدم هستند.

کد خبر 5256827 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: آرش سنجابی نادر فلاح کارگردان تئاتر نوفل لوشاتو جشنواره فیلم کن فیلم کوتاه موسیقی ایرانی اصغر فرهادی برنامه تلویزیونی تئاتر ایران آلبوم موسیقی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویروس کرونا شبکه پنج سیما هنرمندان تئاتر نقاشی حضور هنر ایران در جهان فراخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: برای ایران چارچوب زمانی تعیین نکردیم

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک نشست خبری در وین تأیید کرد که رایزنی‌ها با ایران برای رسیدن به توافق با این کشور ادامه دارد، اما این نهاد بین‌المللی اقدام به تعیین یک چارچوب زمانی با ایران بر سر انجام «اقدامات ملموس» نکرده است.

به گزارش فارس، او تصریح کرد گفتگو‌ها با ایران در سه مقوله ادامه دارند: مسائل پیرامون اجرای بازرسی‌ها، مسائل باقی‌مانده و اقدامات داوطلبانه اضافی که ایران باید انجام دهد.

مدیر کل آژانس گفت که خواستار آن است که «به زودی» شاهد انجام برخی اقدامات ملموس از سوی ایران باشد.

او گفت: «وزیر خارجه ایران به من گفت آماده تعامل در خصوص اقدامات بسیار ملموس است. البته ما از این استقبال می‌کنیم.»

وی اضافه کرد: «اکنون بایستی روی آن کار کنیم، اما اظهارات در این زمینه بسیار روشن بودند. ایران درک می‌کند که لازم است ما رو به جلو برویم. وضعیت کنونی بسیار غیررضایت‌بخش است. ما تقریباً در یک بن‌بست قرار داریم که هیچ‌چیزی غیر از بازرسی‌های نرمال و سنتی پیش نمی‌رود. این وضعیت بایستی عوض شود.»

او گفت چارچوب زمانی مشخصی برای انجام اقدامات ملموس تعیین نکرده، اما بسیار خوب خواهد بود اگر ایران نخستین گام‌ها را قبل از نشست شورای حکام آژانس اتمی در ماه ژوئیه بردارد.

گروسی گفت: «من دوست ندارم ضرب‌الاجل تعیین کنم. من فکر می‌کنم تعیین ضرب‌الاجل ایده خوبی نیست. اما برای من و می‌توانم بگویم برای جامعه بین‌المللی مهم است که ما هر چه زودتر به نتایجی دست پیدا کنیم و این چیزی است که من خیلی روشن در تهران و در اصفهان بیان کردم.»

وی اضافه کرد: «فکر می‌کنم این درک در تهران وجود دارد که این مسئله چیزی نیست که بتواند تا ابد ادامه داشته باشد؛ بنابراین انتظار من این است که به زودی نتایجی ملموس داشته باشیم.»

گروسی اذعان کرد قبل از آنکه ایران گام‌های مد نظر آژانس را بردارد به رایزنی‌های بیشتری نیاز خواهد بود. او گفت که حسین امیرعبداللهیان به او گفته ایران آماده همکاری در خصوص انجام اقدامات ملموس است.

مدیر کل آژانس اتمی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که کلید حل برخی مشکلات مربوط به ایران از جمله رفع تحریم‌ها در دست او نیست.

گروسی تصریح کرد: «برخی مسائل سیاسی [مربوط به ایران]وجود دارند. پاره‌ای از آن‌ها در حیطه اختیارات من هستند و پاره‌ای دیگر نه. هنگامی که بحث به رفع تحریم‌ها و چیز‌هایی نظیر آن می‌رسد که برای ایران خیلی مهم است من فردی نیستم که کلید حل مشکلات را در دست داشته باشد.»

وی اضافه کرد: «من می‌گویم ایران انتظاراتی دارد همان‌طور که من دارم، اما تا وقتی که یک بسته توافق نداشته باشیم نمی‌توانم بگویم تا کجا می‌توانیم پیش برویم.»

رافائل گروسی تصریح کرد: «در پایان، چنانچه آن‌ها واقعا با ما تعامل کنند ما قادر خواهیم بود مسائل را حل و فصل کنیم.»

دیگر خبرها

  • گروسی: برای ایران چارچوب زمانی تعیین نکردیم
  • ابزارهای قانونی برخورد با اخلالگران بازار مسکن تدوین شد
  • هشدار جدی رئیسی؛ موشک جواب موشک | ببینید
  • عملیات وعده صادق احساس غرور ملی و اجماع‌ساز بود/ میز مذاکره را هیچ‌گاه ترک نکردیم
  • فصل اول جادویی جود بلینگام در رئال مادرید، بهتر از این هم می‌شد؟ / فیلم
  • تن‌هاخ: در حد نام منچستر یونایتد بازی نکردیم
  • راهکار بیژن نوباوه برای حرکت فرهنگی برای حجاب؛ از سخت‌ترین کار شروع کردیم | فیلم
  • صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید
  • استایل و پوشش متفاوت بازیگران زن در پشت‌صحنه یک تئاتر | تصویر
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم