Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود فروزنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه هدف سازمان تامین اجتماعی امنیت خاطر و تامین زندگی برای بیمه‌شدگان است گفت: سازمان تامین اجتماعی در دو بخش خدمات و درمان به بیمه شدگان ارائه خدمت می‌کند.

سرپرست مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: در سال گذشته بالغ بر ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد ارائه خدمت در استان داشتیم که از این تعداد ۲ میلیون در بخش مستقیم و ۳ میلیون و ۴۰۰ مورد در بخش ارائه خدمات غیرمستقیم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال گذشته ۴۷ هزار مورد بیمار در بخش بستری و سرپایی داشتیم که از این تعداد ۱۰ هزار مورد در بیمارستان امام علی(ع) و ۳۷ هزار مورد در سایر مراکز درمانی در سطح استان بوده است که با توجه به بار مراجعات بالا خدمت‌رسانی به بهترین شکل صورت گرفته است.

فروزنده با اشاره به درگیر شدن مردم به کرونا گفت: در این مدت بیش از یک هزار و 500 مورد بستری در بیمارستان امام علی(ع) داشتیم و هزینه‌های بیمه‌شدگان تامین اجتماعی آسیب‌دیده کرونا 100 درصد رایگان بوده است.

افزایش تجهیزات به مراکز درمانی تامین اجتماعی

وی با اشاره به اینکه مرگ و میر کرونایی نسبت به میانگین کشور در استان ما پایین‌تر بوده است خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر بیش از 200 میلیارد ریال تجهیزات جدید به مراکز درمانی اضافه و یک دستگاه اکسیژن‌ساز نیز به بیمارستان افزوده شد تا مشکل افت اکسیژن و دستگاهی نداشته باشیم.

فروزنده با اشاره به اینکه در استان کمبود نیروهای تخصصی و فوق‌تخصصی وجود دارد افزود: نیروهای بومی نیز پس از کسب تجربه به استان‌های دیگر می‌روند چرا که استان ما جذابیتی ندارد و اخیرا تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسیده است تا بتوانیم از ظرفیت نیروهای تعهد خدمتی استفاده بیشتری کنیم و کمبود نیرو را جبران کنیم.

ارائه خدمات رایگان به بیماران بالای 65 سال

وی با بیان اشاره به حرکت سازمان تامین اجتماعی به سوی عدالت درمانی بیمه‌ای بیان کرد: در شهرستان‌هایی که بیمارستان ملکی تامین اجتماعی وجود ندارد افراد با مراجعه به بیمارستان‌های دولتی 100 درصد تحت پوشش تامین اجتماعی قرار می‌گیرند و تقریبا رایگان بستری می‌شوند و این خدمت رایگان برای افراد 65 سال به بالا در سراسر استان است.

فروزنده گفت: طرح الکترونیکی شدن نسخه‌ها از دی ماه 1397 به صورت کشوری رقم خورد و در استان از اسفند ماه 99 کلید خورد که در ابتدا با مشکلات زیر ساختی زیادی رو به رو بود اما به صورت گسترده اصلاحات صورت گرفت و ایرادات رفع شد در حال حاضر 98 درصد نسخ پزشکان خصوصی، 100 درصد نسخ درمانگاه‌های خصوصی و بالغ بر 50 درصد نسخ درمانگاه‌های دولتی الکترونیکی است.           

وی با تشکر از همکاری پزشکان و پرسنل درمانی که با وجود مشکلات از این طرح حمایت کردند افزود: برای پزشکانی که نسخ خود را به صورت الکترونیکی صادر کردند ابزارهای تشویقی از جمله بالا بردن تعرفه ویزیت الکترونیک و پرداخت سریع‌تر حق بیمه استفاده شد.

فروزنده با اشاره به این که از ابتدا طرح بیش از 300 هزار نسخه الکترونیکی توسط پزشکان در سطح استان صادر شده اظهار داشت: مشکلات سیستم و نبود برق وجود داشته اما درمان را مختل نکرده چرا که سیستم کاغذی با سر نسخه پزشک به عنوان برگ دفترچه بر مدار خود باقیست.

چرا پزشکان به بخش خصوصی روش خوش نشان می‌دهند؟

وی در پاسخ به این سوال که چرا پزشکان وارد سیستم غیر دولتی می‌شوند بیان کرد: تفاوت زیاد تعرفه خصوصی و دولتی و مقررات استخدامی جذب پزشک در تامین اجتماعی باعث شده پزشکان به بخش خصوصی روی آورند.

وی خاطر نشان کرد داروهایی که اثر بخشی آن‌ها در سازمان بیمه به اثبات رسیده با تعرفه 30 درصد و داروهای خواص شیمی درمانی ام.اس پیوندی بالا  90 درصد تحت پوشش هستند که به دلیل نوسانات قیمتی در بازار این درصد 5الی 10 درصد متغیر است .

انتهای پیام/68035

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تامین اجتماعی حذف دفترچه های کاغذی سازمان تامین اجتماعی مراکز درمانی هزار مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری آثار صبح سه‌شنبه در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور اتمام پروژه بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی در حال ساخت شهرستان رزن اهتمام و پیگیری های لازم را انجام دهد که در دهه مبارک فجر بتوانیم از این پروژه برای خدمت رسانی به مردم بهره‌برداری کنیم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در شهرستان و نگاه ویژه ایشان به بهره‌مندی مردم شهرستان رزن از خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان به بیان نیازهای درمانی شهرستان رزن پرداخت و گفت: نیاز شهرستان به پزشک متخصص و جراح از ضروریات و مطالبات اساسی شهرستان است که لازم است به این مسأله توجه ویژه شود.

فرماندار رزن ادامه داد: در سطح شهرستان صرفاً یک پزشک به مدت ۸ روز از ماه داریم که نیازمند حضور پزشک ثابت در تمامی روزهای هفته هستیم.

غفاری آثار افزود: در بخش رادیولوژی و سونوگرافی فقط یک پزشک به مدت ۱۵ روز از ماه داریم و ضرورت دارد تا به این مهم نیز توجه شود.

غفاری‌آثار با بیان اینکه فقط یک پزشک بیهوشی در مدت ۱۵ روز از ماه داریم اضافه کرد؛ پزشک متخصص چشم، متخصص گوش، حلق و بینی نداریم و متخصص اورولوژی فقط یک روز در هفته در سطح شهرستان در حال خدمت رسانی است که پاسخگوی نیاز مردم نیست.

فرماندار رزن همچنین ضمن بیان اینکه فقط یک پزشک عمومی داریم خواستار افزایش پزشک عمومی به سه پزشک عمومی شد و گفت: بخش آزمایشگاه بیمارستان ولیعصر عج شهر رزن نیاز به تامین دستگاه اتوآنالایزر دارد.

وی در پایان از دکتر مجذوبی درخواست کرد تا به منظور اتمام و تکمیل مراکز جامع سلامت روستاهای چایان و سورتجین تا هفته دولت اقدامات و حمایت‌های لازم را انجام دهند.

دکتر محمد مهدی مجذوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی در این دیدار نیز گفت: شهرستان رزن یکی از شبکه‌های پرتلاش و فعال در بیشتر شاخص‌های استان است.

وی افزود: مرکز بهداشت و درمان این شهرستان در بسیاری از شاخص‌ها رتبه اول و دوم را به خود اختصاص داده و در حوزه درمان نیز با بهره برداری از بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی و افزایش چشمگیر تخت‌های بستری و همچنین بخشهای پاراکلینیکی و تجهیزات تشخیصی و درمانی که منجر به افزایش خدمات درمانی بهتری در این شهرستان رقم خواهد خورد و امیدوارم با حمایت‌های شخص فرماندار و تعامل سایر دستگاه های مرتبط، همکاران حوزه سلامت با بهره برداری از بیمارستان در حال احداث شهرستان رزن بتوانیم در خدمت رسانی به مردم شهرستان موفق تر عمل کنیم.

کد خبر 6092561

دیگر خبرها

  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • شلیک به یک پزشک در خوزستان
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • خدمات پزشکی رایگان به ساکنان محمد شهر کرج
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی