Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه سفر یک روزه خود به قم با آیت‌الله‌العظمی‌ جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد.

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: قضاوت نیازمند علم و حلم و نفس زکیه است تا قاضی تحت تاثیر لغزش ها قرار نگیرد.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای افزود: امروز مردم مسائل نوظهور و پیچیده‌ای دارند که نیازمند اجتهاد مستمر و نظریه فقهی‌ علماست‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه قضا متذکر شد: با آن‌که سال‌ها در حوزه تحصیل کردم و سال‌هاست در دستگاه قضا خدمت می‌کنم اما گاهی با برخی مسائل پیچیده‌‌ای مواجه می‌شویم که تکلیف آنها را از طریق استفتاء روشن می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس از مراجع و علما خواست که با ارائه نظر فقهی خود درباره موضوعات جدید و پیچیده‌، دستگاه قضا را یاری دهند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: دستگاه قضا با هماهنگی و همکاری دولت و مجلس تلاش می‌کند تا مشکلات عرصه اقتصادی برای کارآفرینان و تولید کنندگان با کمک خودشان حل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان‌ این‌که عده‌ای به خاطر شرایط بازار متضرر شده و عده‌ای نمی‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا از این دسته افراد حمایت خواهد کرد آنچنان که با مفسدانی که برای سقوط بازار برنامه ریزی می‌کنند، مانند کسانی که اقدام‌ به جنگ اقتصادی می‌کنند برخورد خواهد کرد‌‌.

 

جلوگیری از اطاله دادرسی

آیت‌الله‌العظمی سبحانی نیز در این دیدار به ذکر توصیه‌هایی به‌ رئیس‌ دستگاه قضا پرداخت و گفت: باید مباحث فقهی برای قضات گفته شود تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

این مرجع تقلید با استقبال از تلاش‌های دستگاه قضا برای حمایت از تولید، خاطر نشان کرد: باید سرمایه‌های خارج کشور را به سمت داخل جذب کنید و امنیت قضایی و اقتصادی را در کشور فراهم کنید.

آیت‌الله‌ سبحانی گفت: ما سعی می کنیم به سوالات فقهی شما پاسخ دهیم تا شما هم شب و روز برای رفع مشکلات معیشتی و امنیتی کار کنید.

این مرجع تقلید عظام در پایان از رئیس جدید دستگاه قضا خواست که مسیر تحول را با قدرت ادامه دهد و از خود یادگاری ارزشمند به جا بگذارد که موجب رضایت و خرسندی عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محسنی اژه ای علم اژه ای محسنی اژه ای حجت الاسلام دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۸۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان

حجت الاسلام حمیدی گفت : در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای برنامه ریزی این نهاد از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است.

وی افزود: از این تعداد ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

او اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آن‌ها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد : ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه