Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا زالی اظهار داشت: در صورت وجود واکسن مکفی آمادگی و ظرفیت افزایش واکسیناسیون در برخی از مراکز تجمیعی را داریم اما باید توجه داشت که پروسه توزیع واکسن به تهران و مراکز محیطی زمان بر است.

وی در جلسه شورای فرماندهی ستاد عملیات مدیریت بیماری در کلانشهر تهران، مراجعه افراد بدون اخذ نوبت و ارسال پیامک به غیر از بازه سنی اعلام شده را برخی از چالش‌های مربوط به سیستم نوبت دهی واکسیناسیون برشمرد و با اشاره به واکسیناسیون گروه‌های مختلف در مراکز تجمیعی، افزود: در حال حاضر در مراکز ما واکسیناسیون نوبت دوم کادر درمان، دوز اول ۷۰ سال به بالاهای جامانده، دوز دوم ۷۰ سال به بالا و بیماران خاص جامانده انجام می‌شود که آمار قابل توجهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با توجه به افزایش احتمالی روند واکسیناسیون در روزهای آتی به پیشنهاد معاونان بهداشتی سه دانشگاه تعدادی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون در اختیار نیروهای مسلح برای تسریع این امر قرار گرفته است.

وی هدف از مشارکت نیروهای مسلح در این فرایند را آزادسازی ظرفیت نیروهای انسانی حوزه بهداشت دانشگاه‌ها برای توسعه و راه اندازی مراکز تجمیعی جدید ذکر کرد.

زالی با تاکید بر ضرورت تأمین واکسن مکفی برای تسریع فرایند واکسیناسیون در تهران افزود: در صورت وجود واکسن مکفی آمادگی و ظرفیت افزایش واکسیناسیون در برخی از مراکز تجمیعی را داریم اما باید توجه داشت که پروسه توزیع واکسن در تهران و مراکز محیطی زمان بر است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا کرونا در کلانشهر تهران ضمن تقدیر از همکاری و حمایت نیروهای مسلح از روزهای اولیه پاندمی کرونا به نقش پررنگ بیمارستان‌های این نهاد در خدمت رسانی به بیماران کرونایی اشاره کرد و حضور ناظران فنی حوزه‌های بهداشتی دانشگاه‌ها در مراکز تجمیعی را لازم برشمرد.

وی ضمن تقدیر از همکاری‌های بسیج استان تهران به ویژه در اجرای طرح شهید سلیمانی به نتایج ارزنده این طرح ملی بزرگ در کاهش سیر بیماری اشاره کرد و خواستار تداوم این طرح موفق و عالی و تأمین ملزومات آن شد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: واکسن واکسیناسیون زالی مراکز تجمیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان