Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت گفت: در لاستیک‌های سیمی سنگین نیاز کشور یک میلیون و ۱۰۰ هزار حلقه است و برای خودکفایی ۶۰۰ هزار حلقه کمبود تولید داریم.

محسن صفدری مدیر دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت درباره میزان تولید لاستیک در سال گذشته گفت: ما در کشور ۱۱ واحد صنعتی تولید کننده تایر و تیوپ با ظرفیت اسمی تولید ۴۵۰ هزار تن در سال داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واحدها حدود ۳۰۰ هزار تن تولید واقعی دارند و بر اساس مجوز‌های صادره از وزارت صمت ۱۵ هزار اشتغال در این صنعت داریم.

او ادامه داد: در کل منطقه‌ای که ایران در آن قرار گرفته حدود ۲۷ واحد صنعتی تولید کننده تایر وجود دارد و این به معنای سهم ۴۱ درصدی ایران در کارخانجات تولید تایر در منطقه است. در کل دنیا ۵۱۰ تولید کننده لاستیک وجود دارد و این آمارها نشان می‌دهد کشور ما نقش زیادی در تولید لاستیک در دنیا دارند اما هنوز راه زیادی برای توسعه صنعت تایر داریم.

صفدری با تاکید بر این که هنوز نیاز کشور به طور کامل در تولید تایر برطرف نشده است، گفت: در لاستیک‌های سیمی باری و اتوبوسی نیاز کشور یک میلیون و ۱۰۰ هزار حلقه است که تولید داخل آن به یکی از واحدهای تولید لاستیک با تولید ۳۰۰ هزار تن محدود می‌شود. واحد دیگری هم با ظرفیت اسمی ۳۰۰ هزار حلقه در سال احداث شده است. در مجموع امروز حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار حلقه لاستیک در کشور کمبود داریم. لاستیک و تایر اتوبوسی سیمی یا اصطلاحا رادیال جزو اولویت‌های سرمایه گذاری ماست.
 

قیمت لاستیک خودرو باید تک نرخی باشد

مدیر دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت تصریح کرد: در تولید لاستیک نخی یا به اصلاح بایاس که نسل قدیم لاستیک‌های باری و اتوبوسی محسوب می‌شود هیچ کمبودی نداریم‌. تکنولوزی ساخت این لاستیک‌ها قدیمی‌‌تر است که باعث می‌شود عمر کوتاه تر و استهلاک بیشتری داشته باشند. لاستیک بایاس به میزان کافی در کشور تولید می‌شود و حتی قابلیت صادرات آن در کشور وجود دارد.

او گفت: اخیرا مصوبه‌ای را در ستاد تنطیم بازار گذراندیم که اجازه صادرات برخی اقلام لاستیک را به واحدهای تولیدی می دهند. صادرات با ۱۰ تا ۱۵ درصد تولیدات آغاز خواهد شد و در صورت کشش بازار ادامه پیدا خواهد کرد. امروز نیازی به سرمایه گذاری جدید در حوزه تولید لاستیک بایاس نداریم.

صفدری بیان کرد: مجموع تولید لاستیک بایاس و رادیال ما در سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار حلقه بود. ۱۶۴ هزار تن ظرفیت اسمی تولید لاستیک سواری کشور است که معادل ۲۵ میلیون حلقه لاستیک سواری خواهد بود.

سال گذشته رکورد جدیدی در تولید زده شد و در لاستیک سواری با در نظر گرفتن تعداد حلقه‌ها لاستیک ۱۸ درصد و با در نظر گرفتن وزن تولید ۲۱ درصد افزایش تولید داشته‌ایم. از ۱۶۴ هزار تن ظرفیت اسمی موجود حدود ۲۲ میلیون حلقه، یعنی ۱۶۰ هزار تن لاستیک سواری تولید کردیم./ باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تولید لاستیک لاستیک سواری ظرفیت اسمی وزارت صمت هزار حلقه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۸۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با افزوده‌شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود. نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، گفت: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین