Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده‌ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز گفت: تاکنون بیش‌ از ۱۸۰۰ مقاله‌ ژورنال، ۲۱۰۰ مقاله‌ کنفرانس و ۲۰۰ طرح پژوهشی از سوی اعضای هیئت علمی این دانشکده ارائه شده است.

فرزاد مهاجری، رئیس دانشکده‌‌ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: دانشکده‌ی مهندسی برق و کامپیوتر در حال حاضر ۱۳۳۳ دانشجو دارد که در سه بخش مخابرات و الکترونیک (۳۹۴ دانشجو)، قدرت و کنترل (۳۶۲ دانشجو) و مهندسی و علوم کامپیوتر و فن‌آوری اطلاعات (۵۷۷ دانشجو) مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دانشکده دانشجویان در ۶ گرایش کارشناسی، ۱۲ گرایش کارشناسی ارشد و ۸ گرایش دکتری تحصیل می‌کنند.

مهاجری مطرح کرد:  تعداد اعضای هیئت علمی دانشکده‌ مهندسی برق و کامپیوتر ۴۷ نفر است که ۱۷ نفر از ایشان در رتبه استادی، ۲۱ نفر دانشیاری و ۹ نفر استادیاری مشغول به خدمتند. از این تعداد ۱۹ نفر شاغل در بخش مخابرات و الکترونیک، ۱۳ نفر قدرت و کنترل و ۱۵ نفر کامپیوتر هستند و این دانشکده دارای ۲۰ آزمایشگاه آموزشی است.


رئیس دانشکده‌ مهندسی برق و کامپیوتر در ادامه به عملکرد این دانشکده در حوزه‌ پژوهش و فناوری و ارتباط با صنعت اشاره کرد و گفت: اساتید و دانشجویان دانشکده فعالیت بسیار خوبی در این زمینه دارند؛ به‌طوری‌که تاکنون بیش‌از ۱۸۰۰ مقاله‌ی ژورنال، ۲۱۰۰ مقاله‌ی کنفرانس و ۲۰۰ طرح پژوهشی ازسوی اعضای هیئت علمی این دانشکده ارائه شده است.

وی افزود: این دانشکده ۲۵ آزمایشگاه تحقیقاتی دارد که ۵ مورد از آن جمله به خارج از دانشکده و دانشگاه هم خدمت‌رسانی می‌کنند و بیشترین ارتباط همکاران در این دانشکده با صنایع نظامی و دفاعی، اداره‌ی برق، شرکت توزیع برق، شهرداری شیراز و... است.

مهاجری اظهار داشت: در این دانشکده ۵ انجمن علمی و ۴ گروه دانشجویی فعال وجود دارد که اغلب در جشنواره‌هایی مانند جشنواره‌ی حرکت، رتبه‌های بسیار خوبی کسب کرده‌اند. در دوران شیوه بیماری کرونا نیز، طرح همیار دانشجو، ازسوی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشکده، با همکاری کارشناسان و اساتید هر بخش به نحواحسن انجام گرفت. همچنین به‌همت انجمن‌های علمی دانشکده‌ی مهندسی برق و کامپیوتر، دوره‌های مخصوصی به‌منظور درآمدزایی اختصاصی آن‌ها نیز برگزار می‌شود.

رئیس دانشکده‌ی مهندسی برق و کامپیوتر با پرداختن به حوزه‌ کارآفرینی و نوآوری و اقدامات انجام شده در راستای حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم، بیان کرد: در این زمینه همکاری بسیار نزدیکی با مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه انجام گرفته است. همچنین ایجاد و تجهیز بسیار از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی حاصل همکاری با صنایع مختلف بوده و هست.

وی تصریح کرد: وجود برخی گروه‌ها و انجمن‌های علمی و دانشجویی مثل گروه رادیوآماتوری و مرکز حمایت از ایده‌های برتر نیز، باهدف کمک به کشف استعداد‌های جدید دانشجویی و هدایت آن‌ها به سمت کارآفرینی است.

مهاجری در ادامه گریزی به همکاری‌های علمی-بین‌المللی دانشکده‌ی مهندسی برق و کامپیوتر نیز زد و بیان کرد: تعداد زیادی از اساتید دانشکده ضمن انجام تحقیقات مشترک با اساتید خارجی اقدام به چاپ مقاله‌های مشترک کرده‌اند و این دانشکده ضمن همکاری مشترک با دانشگاه در سدن آلمان اقدام به اعطای مدرک مشترک کرده است. همچنین گروهی تشکیل شده است که در آن گروه اساتید قدیمی‌تر دانشگاه شیراز که در حال حاضر در دانشگاه‌های معتبر خارجی فعالیت می‌کنند حضور داشته و از نقطه‌نظرات ایشان بهره‌مند می‌شویم.


مهاجری به اقدامات صورت‌گرفته درزمینه‌ تقویت جذب درآمد اختصاصی دانشکده‌ مهندسی برق و کامپیوتر نیز اشاره کرد و توضیح داد: وجود آزمایشگاه‌های تحقیقاتی متعدد در دانشکده، منجر به جذب پروژه‌های مختلف از صنعت می‌شود، ضمن آنکه بسیاری از این مراکز با سرویس‌دهی به خارج از دانشگاه درآمدزایی دارند. همچنین بسیاری از همکاران دانشکده با صنایع و سازمان‌های مختلف همکاری دارند. همچنین برگزاری کنفرانس‌ها، ارائه‌ی طرح‌های بدیع و نوظهور و برگزاری آزمایشگاه‌های مربوط به دانشکده‌ی آموزش‌های الکترونیکی نیز موجب کسب درآمد اختصاصی دانشکده می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شیراز دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر وزارت علوم دانشکده ی مهندسی برق و کامپیوتر اعضای هیئت علمی دانشگاه شیراز رئیس دانشکده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۸۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند که از دیروز آغاز شده بود با ارائه مقالات برگزیده و برگزاری پنل‌های تخصصی به کار خود پایان داد.
سجاد خوشه چین دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند گفت: در حاشیه این همایش ، دو تفاهم نامه امضا شد که اولی با هدف شناسایی و برنامه ریزی برای رفع مشکلات سازمان انرژی اتمی و اقدامات فناورانه، آزمایشگاهی، دانشی، پژوهشی و علمی بین دکتر علی نوروزی، معاون سازمان انرژی اتمی و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.
از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه ایجاد ظرفیت فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت و فرصت مطالعات دانشگاهی برای خبرگان صنعتی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی و راه اندازی دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی نیروی انسانی است.
خوشه چین افزود: همچنین تفاهم نامه دیگری بین دکتر محمد حسن زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.

گسترش همکاری‌ها و استفاده بهینه از منابع و امکانات،  تبادل تجربیات علمی و پژوهشی  و برگزاری دوره‌های آموزشی از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه است.

به گفته دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند ۱۰۱ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۵۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: از این میان، ۳۳ مقاله به صورت پوستری و ۲۰ مقاله به صورت ارائه حضوری و مجازی و ۴ مقاله در دو پنل تخصصی ارائه شد.
دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند با حمایت سازمان انرژی اتمی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، شرکت پتروشیمی نوری، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه تفرش و برج علم و فناوری لارستان به مدت ۲ روز به میزبانی مرکز آموزش عالی لارستان برگزار شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال