Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رستم، حجت الاسلام حسینی بوشهری، در ابتدای خطبه‌های نماز جماعت این هفته شهرستان، ضمن تبریک ایام پیش رو اظهار داشت: به تصریح قرآن ایجاد اختلاف، دشمنی و تفرقه، یکی از اصلی‌ترین توطئه‌های شیطان علیه انسان و جامعه انسانی است و نکته مقابل ایجاد وحدت، رفاه، همدلی دوستی، مدارا، محبت، مهرورزی، ‌اتصال و پیوستگی و پیوند، توافق و همبستگی و برادری، از رؤوس برنامه‌ای هدایت و همراهی رهبران الهی و حضرات معصومین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز یکی از مهمترین جلوه‌ها و نشانه‌های وحدت اسلامی مسلمین و امت اسلامی، مراسم حج می‌باشد؛ با اینکه این فریضه اعمال بسیار، شرایط مختلف و فروع فقهی فراوان دارد، اما با این وجود مسلمانان در تمام اعمال اساسی حج متفق هستند، مثلاً در حال حاضر تمام مسلمانان بر پنج میقات بزرگ اتفاق نظر دارند؛ در یک مکان آن را برگزار می‌کنند در حالی که اگر در میقات اختلاف وجود داشت معلوم نبود که مسلمانان که چه هرج و مرجی بر مسلمانان حاکم می‌شد، مسلمانانی که در وضو اختلاف نظر دارند اگر در حج هم این‌گونه اختلاف داشتند اختلاف و شکاف بزرگی در میان آنها واقع می‌شد.

امان جمعه رستم خاطرنشان کرد: این وحدت به برکت وجود امام باقر (ع) بو، زیرا در صحاح اهل سنت، روایتی از امام باقر (ع) نقل شده است که از زمانی که ایشان شیوه حج رسول خدا(ص) را که از جابربن عبدالله روایت می‌کند، باعث شده همه مسلمانان آداب حج و جزئیاتش را از امام باقر(ع) فرا بگیرند.

وی بیان داشت: اینکه امروز ما می‌بینیم نظام جمهوری اسلامی، به رهبری امامین انقلاب داعیه‌دار وحدت بین مسلمان‌هاست، به توصیه امام باقر (ع) عمل می‌کند و حج اسلام ناب محمدی را از حج وهابیت و آمریکایی جدا می‌کند.

امام جمعه رستم اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی بر اساس این ماموریت، ابتکار کنفرانس وحدت اسلامی، تقویت و گسترش رویکردهای تقریبی، ابتکار نام‌گذاری هفته وحدت، ابتکار برگزاری مراسم برائت از مشرکان در حج و دفاع تمام و کمال از آرمان فلسطین و روز قدس را در مقابله با جریان‌های تکفیری و نفی رسمی تشیع انگلیسی و وهابیت آمریکایی را داشته و این‌ها تنها بخشی از ماموریت‌های امامین انقلاب در این مسیر خطیر برای حل معضلات اساسی جهان اسلام است و  با این بیان شهید حاج قاسم سلیمانی، مصداق شاخصی از راهبرد امام باقر(ع) در این عصر به شمار می‌رود.

حسینی بوشهری در ادامه با تبریک اعیاد پیش‌رو افزود: در آستانه دهه ولایت و امامت قرار داریم، از عید قربان تا غدیر یعنی رسیدن به مقام خلیفه اللهی و امامت، مستلزم گذشت از تعلقات دنیوی خواهد بود و داستان حضرت ابراهیم یک دوره خداشناسی و معرف و تسلیم را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام حسینی بوشهری گفت: اگر چه روز عرفه عید نیست اما می‌تواند زمینه توبه و بازگشت به سوی حق و حقیقت و مهر و آشتی با خداوند را فراهم نماید.

وی با گرامی‌داشت ۲۶ تیرماه و سالروز تاسیس شورای نگهبان با حکم حضرت امام(ره) یادآور شد: شورای نگهبان جایگاه بی‌بدیل و راهبردی اساسی در نظام جمهوری اسلامی دارد و از همین جهت نیز بیشترین هجمه دشمنان با توجه به اهمیت و مسؤولیت حساس و جایگاه خاص آن، به سمت این نهاد روانه می‌شود.

او دقت نظر و احساس مسؤولیت و تلاش همراه با دلسوزی از مهمترین ویژگی‌های کارکنان شورای نگهبان خواند و از زحمات آقای زارعی و همکارانشان در شهرستان تقدیر کرد.

امام جمعه رستم در ادامه با اشاره به ۲۷ تیرماه و سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ بیان داشت: یکی از مسائل خطیری که بر عهده ماست این است که با روایت درست و هنرمندانه، پذیرش قطعنامه را به نسل آینده منتقل کنیم و بگوییم پذیرش این قطعنامه نماد عقلانیت و تدبیر حضرت امام راحل بود و بیان کنیم که، پذیرش ما از سر عجز نبود بلکه پایان دادن به جنگ راه حلی برای گذار از مشکلات داخلی و اقتصادی موجود در جامعه بود که ادامه جنگ را غیرممکن می‌کرد.

گرامی‌داشت سالروز تأسیس نیروی انتظامی در ۲۷ تیر سال ۶۹ و تشکر از فعالیت‌های مستمر این نهاد در برگزاری امنیت و بزرگداشت هفته بهزیستی و روز تامین اجتماعی و همچنین بزرگداشت سالروز شهادت زائران خانه خدا در سال۶۶ و تشکر از تلاش‌های شورای اداری و کارکنان اداره برق شهرستان در مسیر رفع مشکلات اخیر،  از دیگر نکات بیان شده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان رستم بود.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: حج وحدت رستم امام باقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد

مولوی عبدالرحمان ترنج زر امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب اظهار داشت: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی باعث ناامیدی و رسوایی همه افرادی شد که می‌گفتند ایران نمی‌تواند به اسرائیل حمله کند.

وی تصریح کرد: حمله ایران به اسرائیل کاملاً قانونی و حق مسلم آن بود و باعث خوشحالی تمام مسلمانان از کوچیک تا بزرگ شد.

مولوی ترنج زر گفت: انتقام ایران برای حفظ فلسطین و قدرت بخشیدن به جبهه مقاومت بود که بصیرت رهبری و سپاه پاسداران باعث درخشش جهان اسلام شد.

امام جمعه اهل سنت مسجد زین العابدین چابهار ابراز داشت: وقتی متوجه حمله ایران به اسرائیل شدیم خیلی خوشحال شدیم تا به حال چنین خوشحالی را تجربه نکرده بودیم حتی در جشن‌ها و عروسی‌هایمان اینقدر خوشحال نبودیم.

وی افزود: این وعده الهی است که یهودیان جنایتکار به دست مسلمانان نابود می‌شوند. در انتقام ایران از اسرائیل هم کمک خداوند متعال کاملا مشهود بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)