Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@18:29:03 GMT

کدام مناطق شمال شهر تهران روی گسل هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۳۹۵۱۲

کدام مناطق شمال شهر تهران روی گسل هستند؟

به گزارش تابناک، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان تهران با اشاره به اینکه باید از نظر فنی ساخت و سازهای موجود در ایران مانند کشور ژاپن دارای ابعاد علمی باشد، گفت: ایران از نظر علمی و فنی دست کمی از سازندگان و طراحان کشور ژاپن ندارد و باید مقاومت واحدهای مسکونی که در این مناطق می‌سازیم مانند این کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر توضیح داد: مناطقی از جمله آجودانیه و سعادت آباد بر گسل قرار دارند و در سال‌های گذشته میزان ساخت و ساز در این مناطق در مقایسه با سایر مناطق تهران به دلیل بالا بودن ارزش زمین افزایش یافته است.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران اظهار کرد: اسکلت‌هایی که در ساختمان‌ها قرار دارند و به صورت ضربدری نصب می‌شوند و همچنین نصب پنجره‌های دوجداره و استفاده از بتن‌های با کیفیت از جمله موارد موجود در آیین‌نامه است.

رهبر به وارد شدن مصالح ساختمانی و همچنین مسکن به بورس اشاره کرد و گفت: بسیاری از مصالح ساختمانی مانند فولاد از سال‌های گذشته واردبورس شده، اما وارد شدن این بخش‌ها نتوانسته کمکی به کاهش قیمت مصالح ساختمانی کمک کند.

کدام مناطق شمال شهر تهران روی گسل هستند؟

او یادآور شد: وارد شدن مصالح ساختمانی به بحث بورس تنها به سازندگانی که اقدام به ساخت و سازهای واحدهای مسکونی عمده می‌کنند کمک می‌کند چرا که در این خصوص نمی‌توانیم با مصالح ساختمانی خرد خرید و فروش کنیم.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران با اشاره به اینکه در بورس باید خرید و فروش مصالح ساختمانی در قالب پکیج باشد، ادامه داد: خرید و فروش مصالح ساختمانی در قالب خرد و یا کم برای بسیاری از سازندگان امکان پذیر نیست بنابراین وارد شدن آن تاثیر چندانی بر بازار مسکن ساختمانی ندارد.

رهبر با اشاره به اینکه بورس‌ دارای قوانین و مقررات خاص خود است، افزود: امکان خرید مصالح ساختمانی از بورس وجود ندارد بنابراین باید کنترل و نظارت‌های دقیقی در این حوزه انجام شود که شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن باشیم.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران با اشاره به اینکه سازوکار بورس با ساز و کار مسکن هماهنگ نیست، افزود: اگر سهام مسکن وارد بازار بورس شود تبدیل به بازار سرمایه گذاری می‌شود که نتیجه آن افزایش قیمت خواهد بود.

او توضیح داد: در طول سال‌های گذشته تلاش بسیار زیادی انجام شده تا بازار مسکن از بازار سرمایه فاصله بگیرد این در حالی است که وارد شدن مسکن به بورس تمامی برنامه‌های بازار مسکن را برای ثبات و کاهش قیمت برهم می‌زند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بحران آب طالبان موج پنجم کرونا حمیدرضا صدر ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان گسل های تهران بحران آب طالبان موج پنجم کرونا حمیدرضا صدر دبیر انجمن انبوه سازان مصالح ساختمانی بازار مسکن وارد شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس تهران بازار سرمایه در اولین روز هفته ثبات نسبی داشت. امروز (شنبه) شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۶۵۲ واحد افزایش یافت و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحد رسید تا بازار سرمایه به روند کج‌دار و مریز هفته‌های اخیر ادامه داده باشد.

شاخص هم‌وزن نیز ۱۳۹۵ واحد رشد کرد و در عدد ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد ایستاد.

امروز بیش از ۳۶۹ هزار معامله در بورس انجام شد که ارزش آن ۵۵۹۱ میلیارد تومان بود.

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت اما شپنا و شستا تاثیر منفی ایجاد کردند. ذوب، کاما و خزامیا نیز از نمادهای پرتراکنش بودند.

روز شنبه فرابورس ایران ۸۵ واحد افت کرد و به ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس بیش از ۲۲۵ هزار فقره به ارزش ۶۷۶۳ میلیارد تومان بود.

آریا و شگویا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند اما تجلی تاثیر مثبت ایجاد کرد. خاور، کرمان و کرومیت نیز از نمادهای پرتراکنش بودند که همگی قرمز به کار خود پایان دادند.

کد خبر 847484 برچسب‌ها شاخص کل بورس خبر مهم بورس تهران بورس - فرا بورس

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟