Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال صالحی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با وجود فعالیت موسسات، دارالقرآن و مراکز قرآنی در تیران و کرون  اطلاعات کامل و جامع از سیمای فعالیت‌های قرآنی نداریم و این مشکل به سبب نبود ساختار هماهنگ و منسجم است.

وی نبود سامانه و مرکزی مشخص و واحد برای ساماندهی و شناسایی ظرفیت‏، استعداد و امکانات قرآنی در کشور و به ویژه در شهرستان‌ها را چالشی برای برنامه ریزی در این حوزه بیان کرد و گفت: وجود آمار و اطلاعات صحیح برای برنامه ریزی هدفمند لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون ادامه داد: در عرصه قرآن و عترت موازی کار و پراکندگی فعالیت زیادی وجود دارد و نبود انسجام در این حوزه بسیاری از ظرفیت‌ها را مغفول گذاشته است.

وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‏، اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و کانون‌های مساجد در زمینه‌های مختلف قرآنی فعالیت می‌کنند اما چشم انداز و هم افزایی بین سازمانی برای هدایت برنامه‌ها وجود ندارد.

صالحی اضافه کرد: هر منطقه باید چشم انداز مشخصی از فعالیت‌های قرآنی داشته باشد اما به دلیل نبود آمار و اطلاعات این برنامه ریزی محقق نخواهد شد.

وی با بیان اینکه سه موسسه قرآنی در تیران و کرون فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: فرآیند اخذ مجوز برای این دسته از مراکز بسیار سخت و مشکلی دارد در حالی که تسهیل شرایط به رونق این دسته از فعالیت‌ها کمک خواهد کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه یکی از موسسات قرآنی این شهرستان جز ۱۰ موسسه برتر کشور قرار گرفته است، اظهارداشت: این نهاد مردمی قرآنی در روستای قهریزجان قرار گرفته و به ۱۰ روستای پیرامونی خود خدمات می‌دهد.

به گفته وی، با توجه به زیرساخت و امکاناتی مرکز رهروان نورالثقلین قهریزجان‏، شرایط برای تبدیل این نهاد به قطب فرهنگی و قرآنی در این منطقه وجود دارد.

تیران و کرون دارای ۶ موسسه فرهنگی و هنری‏، ۵۴ کانون فرهنگی و هنری مسجد و چهار آموزشگاه هنری است.

برچسب‌ها تیران وکرون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیران وکرون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تیران وکرون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان قرآن کریم فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود

فاطمه شیرازی، حافظ، قاری و داور مسابقات قرآن با حضور در نمایشگاه دستاوردهای وقف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: اولین سالی است که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنم و مشتاق هستم تا بدانم عرصه‌های فعالیت سازمان اوقاف در بخش‌های مختلف به چه صورت است. البته با فعالیت قرآنی سازمان از سال ۱۳۷۴ آشنا هستم از چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن همراه اوقاف بوده ام و کاملاً به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سازمان اشراف دارم.

وی اظهار کرد: اما در زمینه حمایت اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و اهدافی که برای وقف بیان شده که موقوفه حفظ شود و در راستای نیت واقف باشد، مسلماً در اقداماتی که در عرصه علمی صورت می‌پذیرد به عنوان مثال در حوزه تولید وسایل پزشکی که تکنولوژی آن در دست کشورهای اروپایی است مانند فیلتر دیالیز که در دوران تحریم به مشکل برخوردیم و در این نمایشگاه مشاهده کردیم که یکی از شرکت‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند و باعث خرسندی است اگر اوقاف در این زمینه سرمایه گذاری کند. قطعاً واقفان نیز خشنود خواهند شد.

شیرازی بیان کرد: امید است اوقاف در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی مستدام باشد. در عرصه کمک به فناوری و هر آنچه باعث شود ایران ما یک پله بالاتر رود ارزشمند است و باید مردم مشارکت داده شوند. ما مردم خالص و مخلص و جوانان نخبه داریم که باید به کار گرفته شوند و مسئولان اهتمام داشته باشند که بتوانیم ایران را ارتقا دهیم و در دنیا بدرخشد.

وی تصریح کرد: یکی از مسایلی که جای کار دارد بحث تأمین دارو است که با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و حمایت سازمان اوقاف می‌توانیم در این زمینه به خودکفایی برسیم. البته قبل از هر اقدامی باید حول محور پیشگیری فعالیت شود و اوقاف نیز می‌تواند در این زمینه ورود کند.

کد خبر 6092189 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود