Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاووس کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج گفت: تنها هنرستان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ با همکاری اداره‌ کل آموزش وپرورش استان در دو رشته کشت گیاهان دارویی و  شیلات تاسیس شد.

وی با بیان اینکه  این هنرستان به شکل شبانه روزی  با کادری مجرب و توانمند اداره می‌شود، افزود: این هنرستان سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱  در پایه دهم هنرجو می‌پذیرد

رئیس مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد  به موفقیت‌های این هنرستان در سال‌های گذشته اشاره و عنوان کرد:
کسب رتبه اول جذب دانش آموز در میان هنرستان‌های کشور ، راهیابی بیش از ۱۷ نفر از اولین فارغ‌التحصیلان این هنرستان  به دانشگاه‌های فنی وحرفه ای کشور و کسب رتبه در مسابقات فرهنگی در کشور بخشی از جمله این موفقیت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشاورز افزود: ۱۲ نفر از دانش‌آموزان هنرستان‌ کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج در سال تحصیلی گذشته به مشهد مقدس اعزام  شدند و ۴ نفر از دانش آموزان این هنرستان  در جشنواره  رضوی در میان هنرستان‌های کشور موفق به کسب رتبه شدند.

همچنین مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی یاسوج  به فارس گفت: هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی روزهای  شنبه تا چهارشنبه  پذیرای  ثبت نام دانش آموزان پایه دهم در دو رشته کشت گیاهان دارویی و شیلات از اقصی نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد است.
سید ولی موسوی ارتقا کیفیت آموزشی و مهارتی را از برنامه‌های این هنرستان عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده‌ از کادر آموزشی ، اساتید مجرب و فراهم کردن امکانات خوابگاهی زمینه را برای  تحصیل دانش‌آموزان خوب این دیار در رشته های کشاورزی  همراه با آموزش  باکیفیت  ایجاد کنیم .

وی افزود: هنرستان کشاورزی حضرت آیت‌الله ملک حسینی یاسوج در میدان جهاد ابتدای بلوار کشاورز واقع شده است که با تعامل خوب متولیان کشاورزی استان و آموزش و پرورش زیرساخت‌های آن برای آموزش تخصصی دانش آموزان در دو رشته کشت گیاهان دارویی و شیلات فراهم شده است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: گیاهان دارویی کشاورزی آموزش دانش آموزان کشت گیاهان دارویی آیت الله ملک حسینی هنرستان کشاورزی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش پارس نیوز، حمید طریفی حسینی، درباره ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است که این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی؛ پیش شرط ثبت‌نام پایه اول

طریفی حسینی یادآور شد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به عنوان پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول است و از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست می‌کنم، نسبت به این امر اقدام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت‌نام اتباع نیز تابع ضوابط و مقررات خاص خود است که پس از ابلاغ شیوه نامه مربوطه ثبت‌نام آن‌ها آغاز خواهد شد.

طریفی حسینی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی منازل توضیح داد: نحوه محدوده بندی جغرافیایی مدارس در دستورالعمل ثبت‌نام به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی مدارس گفت: به منظور توزیع متوازن دانش آموزان، محدوده بندی جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنان لحاظ می‌شود و ثبت‌نام از دانش‌آموزانی که والدین آنان هر دو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، منعی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ثبت‌نام موردی دانش آموزان ساکن در محدوده مدارس مرزی مناطق آموزش و پرورش به ویژه در کلانشهر‌ها با هماهنگی و نظارت ستاد‌های ثبت نام مناطق آموزشی همجوار امکان پذیر است.

وی درباره زمان ثبت‌نام و طرح سنجش سلامت دانش آموزان، یادآور شد: آموزش و پرورش تقویم اجرایی مرتبط با فعالیت مدرسه از جمله سنجش، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش کتاب درسی و ثبت‌نام دانش آموزان را به عقب کشیده و ساماندهی این موارد باید تا مرداد انجام شود تا فرصت برنامه‌ریزی آموزشی به مدارس داده شود.

منبع : دانشجو

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش