Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، محمود عباس‌زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات معاون پارلمانی رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه برجام امری اجرایی است و مجلس نباید در این موضوع دخالت می‌کرد، گفت: «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» منطبق بر قانون اساسی بود، شورای نگهبان به عنوان مرجع تطبیق مصوبات مجلس با قانون اساسی و شرع این قانون را منطبق با قانون اساسی تشخیص داد و تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهور می‌تواند نظرات کارشناسی خود را مطرح کند، اما به عنوان رئیس قوه مجریه موظف به اجرای قوانین مصوب مجلس است.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس ادامه داد: «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» موضع مذاکره‌کنندگان در وین را از موضع منفعل به فعال تغییر داد و برگ برنده تیم مذاکره‌کننده برای گرفتن امتیاز در وین بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در سالگرد برجام گفت: باید به برجام واقع‌بینانه نگاه کرد، دستاوردتراشی برای برجام عقلانی و منطقی نیست. «قانون راهبردی لغو تحریم‌ها» تعرضی به اختیارات رئیس‌جمهور در برجام نداشت.

عباس‌زاده مشکینی با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در مورد اصل ۶۰ قانون اساسی گفت: نباید عجولانه و سیاست‌زده در مورد برجام صحبت کرده و به دنبال فرافکنی باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امنیت ملی تحریم ها رئیس جمهور لغو تحریم ها رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۳۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد

به گزارش ایرنا، عباس علی آبادی روز سه شنبه به همراه رئیس جمهور در بازدید از ایرانخودر و سی‌وپنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه ابراز امیدواری کرد که ناترازی ها در صنعت خودرو رفع شود.

وی افزود: حال تولید خوب است و امیدواریم بهتر از این ها شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت 1403 در سی‌وپنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه حضو یافت.

رئیس‌جمهور با همراهی عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدای لوح و تندیس ویژه از جمعی از کارگران نخبه و گروه‌های کارگری تقدیر کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی