Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ اعتمادآنلاین نوشت: آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری که اخیراً در قوه قضائیه به تصویب رسیده باعث انتقاد بخش زیادی از وکلا و فعالان حوزه قضایی در کشور شده است. این موضوع در بیانیه‌ای از جانب جبهه اصلاح‌طلبان ایران نیز به نقد گذاشته شده است.

محمود صادقی، نماینده سابق مجلس و عضو جبهه اصلاح‌طلبان، به بیانیه این تشکل سیاسی درباره آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری اشاره کرد و گفت: در این بیانیه ضمن انتقاد از این اقدام قوه قضائیه از رئیس این قوه درخواست شده است تا دستور توقف هرچه سریع‌تر اجرای این آیین‌نامه را صادر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این آیین‌نامه از چند لحاظ ایراد دارد، نخست اینکه اصل تهیه این آیین‌نامه به عنوان قانون است؛ در حالی که در ماده ۲۲ لایحه قانونی، تدوین آیین‌نامه منحصراً بر عهده و در اختیار کانون وکلا قرار گرفته، در حال حاضر قوه قضائیه این آیین‌نامه را تنظیم و منتشر کرده است.

صادقی با اشاره به اینکه از سال ۹۸ این بحث در میان و انتقادات در جریان بوده است گفت: طی این مدت کانون‌های وکلا طی تعامل با قوه قضائیه یک مشی مرضی‌الطرفین را در پیش گرفتند اما قوه قضائیه به نظرات کانون‌های وکلا بی‌توجهی کرده است.

نماینده سابق مجلس این آیین‌نامه را خدشه بزرگ به استقلال کانون وکلا خواند و گفت این آیین‌نامه حق انتخاب وکیل مستقل را از مردم سلب می‌کند.

او تاکید کرد: این آیین‌نامه امکان عدم تمدید پروانه وکلا را به مقام قضایی داده است و به این ترتیب به حق مردم برای گرفتن وکیل مستقل لطمه می‌زند.

نماینده سابق مجلس در پایان گفت: در بیانیه آمده است که وکیل مستقل و قاضی مستقل ۲ رکن عدالت قضایی و لازمه دادرسی عادلانه‌اند و برخورداری جامعه از حق انتخاب وکیل مستقل نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه سیاسی اجتماعی و اقتصادی کشور دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 اصلاح طلبان قوه قضائیه محمود صادقی آیین نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 آیین نامه قوه قضائیه کانون وکلا وکیل مستقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۰۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی

رئیس قوه قضائیه صبح امروز از بندر شهید رجایی و انبارهای اموال تملیکی بازدید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، صبح امروز در اولین برنامه‌های سفر حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای رییس قوه قضاییه به استان هرمزگان، وی از بندر شهید رجایی و انبارهای اموال تملیکی بازدید کرد.

رئیس قوه قضائیه در سفر به بندرعباس برنامه‌های مختلفی از جمله حضور در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه، بازدید از اسکله شهید رجایی و اموال تملیکی، دیدار با کارگران، دیدار با روسای مناطق آزاد و کارآفرینان و صنعتگران، شرکت در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دستگاه قضایی استان هرمزگان در محل دادگستری کل استان هرمزگان ، شرکت در جلسه شورای عالی قوه قضاییه در محل دادگستری کل استان هرمزگان و مصاحبه پایانی با خبرنگاران و اصحاب رسانه خواهد داشت.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر و مجری، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • نامه ۴۸ دفتر اتحادیه مستقل به دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • استقرار تیم‌های دائمی اعضای مرکز وکلا در شهرک‌های صنعتی
  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • خبرگزاری قوه قضاییه جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی منتشر کرد
  • برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • افشاگری درباره تقسیم استان تهران
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان