Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پاک فطرت ظهر روز جمعه در جمع خبرنگاران بیان کرد: استان فارس بالغ بر ١۵٢ پروژه ناتمام داشته و اگر تمام اعتبارات عمرانی یک سال کشور به این طرح‌ها اختصاص یابد این طرح‌ها به بهره برداری می‌رسد.

به گفته نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی برای به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های ناتمام استان فارس بالغ بر ١٠٠ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است این در حالی است که بالغ بر پنج هزار پروژه ناتمام کوچک و متوسط در استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا پاک فطرت در ادامه بیان کرد: در سال ٩٩ بودجه کل کشور ۵٧١ هزار میلیارد تومان بود که بودجه نفتی حدود ۱۰ درصد یعنی ۵۷ هزار میلیارد تومان در بودجه تخصیص یافت این در حالی است که کسری بودجه ١٢۵ هزار میلیارد تومان در سال گذشته بود و باعث شد تورم در جامعه ۴٠ درصد باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس ادامه داد: بودجه امسال بر اساس برنامه ریزی ها ٨۶٠ هزار میلیارد در نظر گرفته شده بود اما مجلس با توجه به طرح‌های مختلف کلان در کشور نظیر همسان سازی حقوق بازنشستگان این اعتبار به ١٠٠٠هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی در ادامه این نشست خبری یادآور شد: با توجه به اینکه دولت در کشور بسیار بزرگ است در بودجه سال ١۴٠٠ دارای ٣۵٠ هزار میلیارد تومان کسری بودجه در بودجه جاری است و ١٠ درصد از بودجه کل کشور نیز برای بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است.

شهرداری و بدهی پنج هزار میلیاردی

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و شهردار سابق شیراز در خصوص مدیریت شهرداری شیراز در دوره پنجم گفت: شهرداری شیراز پنج هزار میلیارد تومان بدهی دارد و باید مدیران شهری شیراز پاسخگوی مطالبات مردمی باشد که چرا این میزان بدهی در شیراز ایجاد کرده است.

پاک فطرت ادامه داد: طی چهار سالی که از عمر مدیریت شهردار شیراز در دوره پنجم گذشته است ١۵ هزار میلیارد تومان از مردم پول دریافت کرده است اما شاهد این هستیم که در پایان عمر مدیریتی خود پنج هزار میلیارد تومان بدهی ایجاد کرده است.

او تاکید کرد: شهردار باید فردی اجرایی و عملیاتی باشد نه اینکه مدیر حزب و سیاسی باشد اگر می‌بینیم اکنون شهر شیراز وضعیتش اینگونه است نتیجه انتخاب یک مدیر سیاسی است.

شهردار سابق شیراز گفت: در زمان مدیریت من در شهرداری شیراز یک هزار میلیارد تومان بدهی برای دوره بعدی ایجاد شد و همزمان با تغییر مدیریت شهری برخی از رسانه‌های همگرا با شهرداری شیراز اینگونه القا کردند که شیراز یک شهر سوخته است اما اکنون هیچ شخصی پاسخگوی این میزان بدهی در شهرداری شیراز نیست.

پاک فطرت در ادامه خاطرنشان کرد: اگر در دوره ششم شهردار شیراز سیاسی انتخاب شود حاصلی جز دستاوردهای که در دوره چهارم شورای شهر شیراز رخداد حاصل می‌شود بلکه باید شهردار از میان افراد بومی شهر شیراز انتخاب شود و فردی عملیاتی و اجرایی باشد

کد خبر 5259163

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز شهرداری شیراز مجمع نمایندگان استان فارس ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا واکسن کرونا بوشهر ایلام حجاب و عفاف اردبیل گرگان خطبه های نماز جمعه عکس استانها اراک شیوع کرونا قوه قضاییه هزار میلیارد تومان شهرداری شیراز پاک فطرت پنج هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ فاطمه منعمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگاه طرح سوالی از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری می شویم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای ثبیت جایگاهش شبیه است.

وی افزود: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورا از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالبتر است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، به تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود اما با اینگونه انتصابات سیاسی ، قطعاً منجر به تاخیر در اجرای پروژه یا اجرای با سطح کیفیت نامتعارف می گردد لذا تاکید دارم شهردار کرج به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضا شورای اسلامی شهر است و در جهت اهداف مجموعه مدیریت شهری که همان خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان است، گام بردارد.

فاطمه منعمی افزود: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضا است؟

فاطمه منعمی در خاتمه افزود: جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالتی در جابجایی‌های مدیران ندارند اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد و ادامه داد: رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899875

دیگر خبرها

  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • بیش از ۲۰۰۰ پروژه در شهرداری شیراز فعال است
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار