Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@03:53:39 GMT

امام جمعه رشت: شیعه تکیه‌گاه دنیا شده

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۰۳۸۴

امام جمعه رشت: شیعه تکیه‌گاه دنیا شده

آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر رشت در مصلای این شهر با اشاره به سالروز شهادت جمعی از زائران خانه خدا که آل‌سعود با همکاری آمریکایی‌ها آن‌ها را به شهادت رساندند، اظهار کرد: مکه و مدینه حرم امن خدا بوده و کسی در این دو شهر حق کشتن هیچ موجودی را ندارند اما آل‌سعود زائران خانه خدا را به شهادت رساند که باید تاوان بدهند، البته پادشاه آل‌سعود در همان سال با به درک واصل شدن تاوان داده و باقی هم تاوان خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تنش میان امارات و عربستان و باتلاق خونی که در یمن ایجاد کرده و درحال خفه شدن است آل سعود را در شرایط تنهایی قرار داده، گفت: آمریکایی‌ها ذلیلانه در حال خالی کردن منطقه هستند و آل‌سعود تنها شده، خود می‌دانند که در چه شرایطی سختی قرار گرفته چرا که کسی به کمک او نخواهد آمد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه امروز شیعه در سایه رهبری امام و هدایت رهبری تکیه‌گاهی برای همه فرق اسلامی شده است، افزود: شیعه عاقل است و این چهل‌وسه سال انقلاب در سایه تلاش‌های مردم و رهبری امام (ره) وآیت‌الله خامنه‌ای تکیه گاه دنیا شده است.

امام جمعه رشت با اشاره به شهادت حضرت مسلم سفیر امام حسین علیه‌السلام بیان کرد: این روزها روزهای ذلت آمریکایی‌ها در عرصه بین الملل است و بایدن هم همواره در حال چرت زدن است و به اعتراف سیاستمداران غربی، ریاست جمهوری برای بایدن دیر بوده است.

فلاحتی با اشاره به ساخت محل استراحت دویست هزار سرباز در قطر توسط آمریکا افزود: حدود سه هزار میلیارد دلار برای این منطقه خرج کرده تا تسلط بر منطقه داشته باشند اما امروز مفتضحانه در حال خارج شدن است اما کارهای خاموش و تلخی از جمله در افغانستان انجام می‌دهند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به وضعیت دولت مرکزی و طالبان در افغانستان تصریح کرد: افعانستان امروز میدان تاخت‌وتاز شده و دولت مرکزی آن‌ها هم دلداده آمریکا است خیلی از شهرهای‌ آنان به دست طالبان افتاده و ایران اگر بتواند در عرصه بین الملل یک وفاق بین دولت مرکزی و طالبان‌ ایجاد کند می‌تواند در آسیب ندیدن مردم تاثیرگذار باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز شاهد ذلت خوی استعمار در منطقه هستیم، گفت: این سیاست جمهوری اسلامی است تا غرب آسیا میدان تاخت‌وتاز استکبار جهانی نباشد و این مهم در سایه تلاش حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم رقم خورده است.

وی با بیان اینکه شناخت امام یکی از موضوعات مهم از نگاه اسلام است، افزود: هرچه ما انسان‌ها در دنیا آسیب می‌بینم در عدم شناخت درست حجت خداست.

خطیب جمعه رشت با اشاره به گله‌مندی مردم از جمله روستاییان از برخی سازمان‌ها بیان کرد: یک فرد روستایی در زمین خود برای فرزندش خانه می‌سازد و همه مجوزها را گرفته و با درآمد کم خود خانه را به نتیجه می‌رساند که به یکباره سازمان دیگر، آن را تخلف تلقی کرده و حکم تخریب خانه را می‌گیرد.

فلاحتی با ابراز تعجب از عدم اطلاع دستگاه‌ها از قوانین واحد و اذیت کردن مردم گفت: عدم هماهنگی یعنی ادارات هنوز از قوانین هم مطلع نبوده و به مردم آزار می‌رسانند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه به این سازمان‌ها هشدار می‌دهم تا به مردم و روستایی ها آزار نرسانند، گفت: به سازمان‌ محیط زیست و منابع طبیعی تاکید می‌کنم که به روستایی آزار نرسانید و اُف مردم را شامل حال خود نکنید اما این عزیزان روستایی علی‌غم داشتن همه مجوزها، قربانی عدم‌همگرایی مسؤولان می‌شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آیت الله رسول فلاحتی مذهب شیعه امام جمعه رشت جمعه رشت آل سعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند

شورای علمای شیعه هرات، شخصیت‌ها و برخی نهادها در بیانیه‌ای از حکومت کابل خواستند تا هرچه زودتر عوامل کشتار نمازگزاران در حمله تروریستی شهرستان «گذره» مجازات شوند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای سراسری علمای شیعه هرات در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در مسجد امام زمان(عج) با صدور بیانیه‌ای از حکومت طالبان خواست هرچه زودتر عوامل این جنایات را شناسایی نموده و آنها را به اشد مجازات برساند.

در این بیانیه آمده است: «بار دیگر عوامل جنایت پیشه و مزدور اجانب با اقدام تروریستی در مسجد امام زمان(عج) واقع در شهرک اندیشه شهرستان گذره ولایت هرات عده‌ای از نمازگزاران مظلوم و بی دفاع کشورمان را شهید و مجروح ساختند».

بیانیه می‌افزاید: «این اقدام وحشیانه که قلوب هموطنان عزیز و تمامی آزادگان جهان را جریحه دار کرده است، نشانگر نهایت ددمنشی و پست فطرتی عاملان و آمران پشت پرده این جنایت است که از سر استیصال و عجز، چشم دیدن افغانستانی باثبات، آرام و در حال پیشرفت را ندارند و دست به این قبیل جنایات می‌زنند».

شب گذشته هنگام نماز مغرب و عشا افراد مسلح ناشناس به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج ) حمله کردند که در نتیجه آن 7 نفر شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.

«نثاراحمد الیاس» سخنگوی والی هرات نیز با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت این حمله گفت: تلاش‌های نیروهای امارت اسلامی جهت دستگیری عاملین این حمله جریان دارد و هرچه زودتر آنها را پیدا و به دست خواهند سپرد.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان نیز در بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی به نمازگزاران در مسجد امام زمان(عج) در شهرستان «گذره» هرات گفت: این عمل تروریستی خلاف تمام موازین دینی و بشری است.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی دولت سابق افغانستان نیز در پیامی ضمن محکومیت این حمله اظهار داشت: «در حالیکه حمله بزدلانه بر هموطنان بی‌دفاع ما را مخالف موازین اسلامی و انسانی می‌دانم، از بارگاه ایزد متعال برای شهدای این حادثه بهشت برین و برای مجروحین شفای عاجل استدعا دارم».

دفتر هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان نیز در شبکه ایکس نوشت: «تحقیقات و پاسخ‌گویی برای عاملان و اقدامات حفاظتی برای جامعه‌ شیعه افغانستان به فوریت مورد نیاز است».

سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کردحمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • این شهید حتی موقع به‌ دنیا آمدن فرزندش هم حاضر نشد به خانه برگردد!
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • «با مردم»، نماهنگ جدید مهدی رسولی منتشر شد + دانلود
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد