Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - بازدید معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، ازسه مرکز تحت پوشش سازمان بهریستی کشور
بازدید معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، ازسه مرکز تحت پوشش سازمان بهریستی کشور
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با بیان اینکه بیش از 90 مرکز خانه امن با همکاری سازمانهای مردم نهاد و بهزیستی مشغول به کار هستند، گفت: امیدوارم زمینه برای توسعه این مراکز فراهم شود و دولت آینده هم با همین نگاه این مراکز را توسعه دهد و از بخش غیر دولتی و سازمان مردم نهاد حمایت کند، این فرصت فراهم باشد که به شکل اساسی با آسیب ها در حوزه های مختلف از جمله آسیب‌های زنان و کودکان مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معصومه ابتکار معاون رییس جمهور طی بازدید خود از دو خانه امن "راه نوین" و "آتنا" و یک مرکز اورژانس اجتماعی به همراه وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: بخش مهم و ارزشمند کار سازمان بهزیستی و سازمان اورژانس اجتماعی در موضوع زنان و کودکان و آسیب ها است؛ چه زنان و کودکان در معرض آسیب و چه آسیب دیده، این یک واقعیت در جامعه ما است که سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی کارهای خوبی را با هم پیمانی خوب و اعتماد خوبی که با سازمانهای مردم نهاد وجود دارد، انجام داده‌اند.
وی با اشاره به مرکز خانه امن "راه نوین"، گفت: در اینجا سرمایه اجتماعی واقعا مردم هستند و سازمانهای مردم نهادی که عاشقانه و فداکارانه می‌آیند و با انگیزه معنوی که دارند اثر بخشی کارشان از دولت بالاتر است. محور بحث‌ مراکزی که در زمنیه زنان در معرض آسیب کار می‌کنند، همیشه توان افزایی و آگاهی بخشی و ایجاد جریان خوب امید و اعتماد سازی با مردم محلی است که بیش از 90 مرکز با همکاری سازمان مردم نهاد و سازمان بهزیستی کار می‌کنند و این خیلی با ارزش است. همچنین این مراکز با اورژانس اجتماعی پیوند دارند.
ابتکار افزود: قطعا بخشی از این مراکز باید حاکمیتی باشند و بخشی باید از حمایت قوه قضاییه و اگر مداخله لازم باشد از نیرو انتظامی برخوردار باشند، اما بخشی از کار هم به مردم واسپاری شده که خیلی مهم است که این بخش بیشتر جنبه توان افزایی و آموزش و کاهش آسیب ها و افزایش مهارت ها و مهارت زندگی دارد.
وی با اشاره به خانه امن آتنا، فعالیت در زمینه خانه‌های امن را کاری مهم، ارزشمند و پر دردسر دانست و تصریح کرد: این مجموعه موفق، ازحدود دو سال قبل فعالیت می کند ولی از قبل هم فعالیت‌های ارزنده ای داشت که مورد حمایت سازمان بهزیستی است که خیلی خوب است چون توانسته کار خود را توسعه دهد.
وی ادامه داد: کار این خانه امن بسیار تخصصی است و مددکارهای تخصصی در حوزه روانشناسی و حقوقی و ... دارد. مساله اول آنها بازگشت به خانواده در صورت امکان است که از تلاش و کار ارزشمند آنها تشکر می‌کنم. خانه امن آتنا از جمله ایستگاه‌هایی است که در شرایط موجود جامعه نیاز به چنین ایستگاه‌هایی داریم. شاید مدتی این نیاز انکار می‌شد اما برای جلوگیری از آسیب‌ها نیاز به کمک، مددکاری و مشاوره این ایستگاه‌ها داریم. امیدوارم دولت بعد، مسئولین و دست اندرکاران به وجود چنین ایستگاه هایی توجه داشته باشند.
وی ادامه داد: امیدوارم خیرینی که در این زمینه گام بر می‌دارند موفق باشند، کار مهم و ارزشمند و پر دردسری است. کار آسانی نیست چراکه سر و کله زن با افراد آسیب دیده‌ای است که پیچیدگی زیادی دارد. معاونت زنان دوره تخصصی با همکاری سازمان بهزیستی در ماه های اخیر برای تشکل‌هایی که علاقمند هستند در حوزه زنان آسیب دیده کار کنند برگزار کرد که تشکل‌ها تجربه خانه آتنا را آنجا از نزدیک دیدند و اتفاق خوبی بود. امیدوارم این دوره‌ها ادامه پیدا کند و تشکلهایی که می‌خواهند در این زمینه فعالیت کنند با نگاه علمی وارد موضوع شوند و تجربه تشکل‌های دیگر را ببینند.
در بخش دیگر این بازدید، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زنان آسیب دیده اجتماعی که راه نوین را انتخاب کنند و تغییر مسیر دهند و راه بازگشت به خانواده و جامعه را انتخاب کنند می‌توانند از مشوق‌های ایجاد اشتغال پس از حرفه آموزی در مراکز استفاده کنند، این وام از محل وام اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی به مبلغ 100 میلیون تومان است که از محل بند ب تبصره 16 اختصاص پیدا می‌کند و به صورت قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال پایدار می‌تواند برایشان در نظر گرفته و وسیله ای شود تا زنان آسیب دیده اجتماعی راه جدیدی را در بستر خانواده و جامعه تجربه کنند.
اورژانس اجتماعی یکی از شبکه های بسیار موفق مداخله در بحران های اجتماعی 
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، دربازدید از خط 123 اورژانس اجتماعی گفت: اورژانس اجتماعی یکی ازشبکه های بسیار موفق و یکی از ساختارهای شکل گرفته و اصولی مداخله در بحران های اجتماعی در کشور است که در مقایسه با خیلی از کشورهای دیگر دنیا براساس گزارش‌ها و بازدیدهای که داشتیم ازیک ساختار نسبتا پیشرفته و موثر برخوردار است که بسیار اهمیت دارد.
ابتکار افزود: معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، از ابتدای دولت دوازدهم یکی از راهبردهای کاری خود را حمایت از اورژانس اجتماعی به دلیل آشنایی با آن قرار داد.
وی با اشاره به اینکه از دوره آقای خاتمی تشکیل این مجموعه با موانع و مشکلاتی روبرو بود بیان داشت: اما با این حال به توجه به اهمیت مسئله معتقد بودیم که چقدر این مجموعه می تواند نقش آفرین باشد.
وی با بیان اینکه حدود 43 مرکز اورژانس اجتماعی کشوردرطول این دوره چهارساله را از نزدیک بازدید کرده است خاطر نشان کرد: ساختار این مجموعه، بسیار ساختار خوب است ولی متاسفانه مشکلاتی مثل مشکل استخدامی دارد که در این زمینه مکاتباتی صورت گرفته است ولی با موانعی مواجه شدند که خوشبختانه لایحه‌ای را ارایه دادند که انشالله این لایحه موانع را برطرف خواهد کرد.
ابتکار با تاکید براینکه این ساختار باید تقویت و حفظ شود گفت: زحماتی که در دوره دولت دوازدهم برای اورژانس اجتماعی انجام شده بسیار ارزشمند است ما هم در معاونت زنان و خانواده، علاوه بر نشست های تخصصی، جلساتی برای حمایت از تشویق کارشناسان اورژانس اجتماعی با همکاری سازمان بهزیستی برگزار کردیم که خیلی مهم است چراکه باید به خود مراقبیتی و خود شکوفایی کارشناسان توجه داشته باشیم چون آنها درخط اول مواجهه با آسیب ها هستند و اگر قوی باشند، به طورقطع آثارو نتایج خوبی خواهد داشت. وی افزود: این که مجموعه توانسته کاررا برروی نت بیاورد واز فرصت‌هایی که اینترنت فراهم کرده استفاده کند خیلی ارزشمند است چراکه باید از فناوری‌ها استفاده کرد تا خدمات در بهترین شکل خود به مردم ارائه شود.
اختصاص مبلغ 100 میلیون تومان وام اشتغال ای برای مددجویان سازمان بهزیستی
وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور نیز با بیان اینکه، ما شاهد بودیم که معاون رییس جمهوردرامورزنان و خانواده در سفرهای استانی خود به اورژانس اجتماعی توجه ویژه ای داشتند ودر مراکز اورژانس اجتماعی و در مراکز مربوط به زنان و خانواده حضور داشتند گفت : این معاونت، موجب امید و انگیزه دادن به همکاران ما در بخش دولتی و غیردولتی بودند و همیشه راهنمای مجموعه سازمان بهزیستی در حوزه زنان و خانواده بوده وهستند.
وی افزود: زنان آسیب‌دیده اجتماعی که راه نوین را انتخاب و تغییر مسیر دهند برای بازگشت به جامعه وخانواده می توانند از مشوق‌های ایجاد اشتغال بعد ازحرفه آموزی که در اینگونه مراکز خواهد داشت استفاده ‌کنند.
وی از اختصاص مبلغ 100 میلیون تومان وام اشتغال ای برای مددجویان سازمان بهزیستی از محل بند "ب" تبصره 16 به صورت قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال پایدارخبر داد و خاطرنشان کرد: امیدوارم که این امروسیله ای باشد برای اینکه کمک کند تا زنان آسیب‌های اجتماعی بتوانند راه جدیدی را برای زندگی در درون خانواده و در بستر جامعه تجربه کنند.







منبع: ایسنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور سازمانهای مردم نهاد همکاری سازمان اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی زنان آسیب دیده ایجاد اشتغال ایستگاه ها راه نوین خانه امن آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۰۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی شامگاه دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: امروز می‌بینیم صفحات زرین تاریخ پرافتخار کشورمان به نام کردستان و مردمانش مزین است و مردمی که در پای نظام و انقلاب اسلامی و کشور خود بایستند و به توطئه دشمن اهمیتی ندهند سرمایه اصلی نظام اسلامی محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حضور باشکوه مردم حرف زیادی برای گفتن داشت و وفاق، همدلی و هم افزایی مثال‌زدنی بین مسوولان عالی این استان بسترساز توسعه استان است.

عظیمی محقق شدن برخی از مطالبات دهه گذشته مردم در این دولت را ترسیمی از توجه دولت به مردم خواند و گفت: این مهم بازتاب خوبی در سطح کشور داشته است.

فعالیت ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی در کشور

وی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در دل این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی و ۱۳ هزار همکار متخصص و متعهد در سطح کشور فعالیت دارند.

رییس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با اشاره به شعار امسال با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، تصریح کرد: واگذاری امور و رسالت و وظایف ذاتی سازمان به مردم از افتخارات قابل توجه این سازمان است که می‌تواند در زمینه تحقق شعار سال آن را الگوی خود قرار دهد و به سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها عرضه کند.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی که در شعار امسال بر آن تاکید شده است، در دولت سیزدهم که خود را با کلیدواژه مقدس مردمی بودن معرفی کرده با هوشمندی مورد توجه قرار گرفته و خوشبختانه در این راستا حرکت‌های خوبی انجام شده است.

۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور فعال است

عظیمی اعلام کرد: بیش از ۳۰ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح کشور مجوز خود را از این سازمان دریافت کردند و هم‌اکنون بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آن فعال است.

وی تصریح کرد: ۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش توسط این مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد و ۴ هزار و ۱۶۲ آموزشگاه جوار کارگاهی در سطح کشور در کنار صنایع بزرگ فعال است.

رییس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور اذعان کرد: آموزش کارکنان شاغل در راستای ارتقای توان و تخصص و آموزش کارکنان جدید در کنار خط تولید هدف اصلی فعال‌سازی این کارگاه‌های جوار کارگاهی است.

رییس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: ما در حوزه آموزش مهارت حرف برای گفتن داریم.

۴۰ هزار مربی توانمند فنی حرفه‌ای در کشور فعالیت دارند

عظیمی اذعان کرد: ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش، بیش از ۸ هزار کارگاه آموزشی ظرفیتی است که در کنار اینکه می‌تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد می‌تواند توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به تمام دنیا صادر کنند.

معاون وزیر کار تصریح کرد: یکی از راهبردهای جدی سازمان فنی و حرفه‌ای در سالجاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است و اقدامات خوبی در وزارتخانه در سطح کلان در حال انجام است که این اقدامات در راستای تحقق و پاسخگویی مطالبه به حق مردم یعنی موضوع اشتغال دنبال می‌شود.

عظیمی کاهش بی‌سابقه نرخ بیکاری را جز افتخارات دولت عنوان کرد و گفت: در دیدار کارگزاران با رهبر معظم انقلاب رییس جمهور تشریح و رهبری این مهم را تائید فرمودند.

وی تصریح کرد: توانمندسازی دهک‌های ضعیف جامعه نیز از دیگر اقدامات و توفیقات دولت و این وزارتخانه بوده که این روند به خوبی جلو می‌رود.

رییس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در وزارتخانه در قالب یک قرارگاه در راستای تحقق منویات و مطالبات مقام معظم رهبری تلاش می کنیم، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های مختلف در قالب این قرارگاه شاهد تحقق منویات رهبری و پاسخگویی به مطالبات مردم عزیز ایران باشیم.

کد خبر 6092536

دیگر خبرها

  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!