Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،روزنامه فرانسوی لوفیگارو با انعکاس خبر سفر آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به واشنگتن، نوشت: اگرچه تعاملات بین مرکل و بایدن، در مقایسه با دوران «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، «دوستانه» بوده است، اما برای رفع اختلاف نظرات اساسی بین برلین و واشنگتن کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه فرانسوی تصریح کرد: دیدار روز پنج شنبه (۱۵ ژوئیه/۲۴ تیر) طرفین در کاخ سفید که با توجه به پایان دوره قدرت مرکل از مقام صدر اعظمی آلمان، احتمالاً آخرین ملاقات آن ها باشد، نتایج چندان ملموسی به دنبال نداشت.

دوران ۱۶ ساله حضور آنگلا مرکل در مقام صدر اعظمی آلمان، ۲۶ سپتامبر/۴ مهر سال جاری با برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور و انتخاب صدراعظم جدید، به پایان خواهد رسید.

لوفیگارو افزود: با توجه به کانون اصلی اختلافات دو جانبه یعنی خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ و جستجوی رویکرد استراتژیک مشترک برای مقابله با تهدیدات امنیتی چین، هیچ پیشرفت خاصی ملاحظه نشده است.

همچنین به گزارش رویترز، جو بایدن و آنگلا مرکل اعلام کرده اند به دنبال احیای روابطی هستند که در دوران دونالد ترامپ خدشه‌دار شده بود اما مواضع واشنگتن و برلین در یکسری مسائل مهم مورد توجه طرفین همچنان با یکدیگر فاصله داشته است.

به گزارش تلویزیون آلمان، مرکل و بایدن پیش از این سفر نیز بر سر ضرورت کار جدی تر روی امور مشترک ترانس آتلانتیک به توافق هائی رسیده اند. حدود یک ماه پیش، این دو مقام در جریان نشست گروه هفت در کورنوال انگلستان دیداری حضوری داشتند. تا پیش از آن، به خاطر کرونا گفت و گو ها به صورت تلفنی یا اینترنتی انجام گرفته بود.

مرکل مخالفت آمریکا و یکسری کشورهای شرق اروپا نسبت به تکمیل پروژه خط لوله نورد استریم ۲ را رد کرده است. برخی نگرانند روسیه بخواهد از این خط لوله با هدف متوقف کردن فعالیت اوکراین به عنوان یک مسیر ترانزیتی گاز استفاده کند و کی‌یف از در اختیار گرفتن درآمد ناشی از این مسیر ترانزیتی محروم شود.

نورد استریم ۲ پروژه مشترک بین شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت انرژی اروپای غربی است که تاکنون ۱۱۰۰ کیلومتر از این خط لوله از میان دریای بالتیک احداث شده و تنها ۱۰۰ کیلومتر آن باقی مانده است. انتقال گاز روسیه به اروپا تا پیش از این صرفاً از مسیر اوکراین صورت می گرفت و درآمد زیادی نصیب این کشور می شد، اما متعاقب پروژه نورد استریم ۲، گاز روسیه به آلمان و از آنجا به سایر کشورهای اروپائی انتقال خواهد یافت.

جوبایدن به رغم عدم تمایل نسبت به ازسرگیری احداث خط لوله نورداستریم ۲، بر خلاف سلف خود، دونالد ترامپ، سیاست تحریم ها علیه آن را کنار گذاشته و باب مذاکره را باز کرده است.

مرکل در دوران رهبری خود شاهد ورود چهار رئیس جمهوری به کاخ سفید واشنگتن بوده است: جورج دبلیو بوش، باراک اوباما، دونالد ترامپ و جو بایدن. مرکل خود از رهبران حزب دموکرات مسیحی آلمان است که راست و میانه رو شناخته می‌شود، اما دیدگاه های او در ۱۶ سال گذشته همواره به دموکرات‌های آمریکا نزدیک تر بوده و با باراک اوباما به ویژه مناسبات عمیقی داشته است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بایدن مرکل نورد استریم ۲ دونالد ترامپ خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید