Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه به همراه حجت الاسلام والمسلمین میر مطلبی مسئول مرکز امور طلاب حوزه‌های علمیه کشور به نمایندگی از آیت الله اعرافی،مدیر حوزه های علمیه با حضور  در منزل طلبه جانباز مشکوری نجفی با وی دیدار و گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این دیدار جانباز  مشکوری به بیان خاطرات مجروحیت خود و بستری شدن در کنار آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در بیمارستان قائم مشهد پرداخت و با بیان این کهپ از ناحیه پا به شدت مصدوم شده بود، گفت: پس از جنگ به درس و بحث مشغول بودیم و در حال حاضر نیز با اخذ مدرک دکتری علوم سیاسی به تدریس در مقاطع علمی عالی مشغول هستم.

او افزود: پس از اخذ دیپلم از تهران به قم آمدم و پس از دو سال از تحصیل در قم، به جبهه اعزام شدیم. اولین مدرسه بنده در قم، مدرسه قدیری قم بود. بنده در سال ۶۱ در جبهه مجروح شدم.

استاد و جانباز حوزوی دفاع مقدس بیان کرد: مسایل مرتبط به جبهه و جهاد و رزمندگان به فراموشی سپرده شده است و همین نفس حضور مدیران عالی حوزه لطف بزرگی است.

او گفت: سعی داریم در لابلای بحث‌های تبلیغی و حوزوی، مباحث انقلاب اسلامی را به شکلی مطرح کنیم که بتوانیم مباحث اصیل انقلاب را به نسل جوان آموزش دهیم.

مشکوری اظهارکرد: سطح تحلیل بسیاری از اساتید از انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها باید مورد تحلیل بیشتر قرار گیرد. نسل جوان باید با حضور اساتیدی این دروس را بیاموزد که نگاه آن‌ها را به انقلاب جهت دهی کند و در مسیر اصیل خود قرار دهد.

معاون تبلیغ نیز در این مراسم گفت: از مهم ترین مسائلی که در مدیریت آینده حضور نقش آفرین است، حضور مدیرانی است که نگاه انقلابی دارند و بازماندگان دفاع مقدس دراین عرصه تعیین کننده است.

او  عنوان کرد: شکل گیری مجمع نمایندگان حوزه و منشور روحانیت با هدف توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه‌های علمیه شکل گرفته است و  امروزه طلاب حاضر در مجمع نمایندگان، بسیار پرشور و انقلابی هستند.

منبع:خبر حوزه

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه های علمیه آیت الله اعرافی دفاع مقدس حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند، گفت: این دانشگاه نباید در موضوع دیگری هضم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در جلسه هیئت مدیره دانشگاه حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در صحنه رویارویی تمدنی انقلاب با استکبار، زن و خانواده یکی از موضوعات کلیدی است.

وی با اشاره به اینکه در این موضوع صاحب‌نظر هستیم، بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در مسئله زن با نگاه جامع نقش فعال دارد و این موضوع از لبه‌های تمدنی دنیای جدید است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه این مبانی انقلاب اسلامی دارای منطق است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، دانشگاهی مانند دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند یک هویت تمدنی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان این دانشگاه نیز وظیفه حساسی دارند، تصریح کرد: سامانه اخلاقی، علمی و تربیتی این دانشگاه باید در سطح کشور الگو باشد.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند، افزود: این دانشگاه نباید در موضوع دیگری هضم شود.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید به روز نگه داشته شود، بیان کرد: باتوجه به سندی که نوشته شده است، این دانشگاه باید به یک مرکز بین المللی تبدیل شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید در مرزهای اثرگذاری حرکت شود، اظهار داشت: موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، نانو و ژنتیک جزو موضوعات اصلی آینده هستند که باید از امروز به آن‌ها توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه در این دانشگاه هویت زن مسلمان مدنظر است، بیان کرد: برای این موضوع باید اقدامات مطالعاتی از این جنس دیده شود.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه ظرفیت انقلاب اسلامی در دنیا بی‌نهایت است، تصریح کرد: فکر انقلاب اسلامی در دل ملت‌های دنیا اگر به درستی بیان شود، حامیان بسیاری دارد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است