Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر جمعه  ایرنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» امروز در حاشیه کنفرانس آسیای مرکزی و جنوبی به میزبانی دولت ازبکستان در تاشکند با «زلمای خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان دیدار کرد.

این دیدار همزمان با تشدید اختلاف های اسلام‌آباد و کابل به ویژه تداوم فضای بی اعتمادی در روابط پاکستان با آمریکا است، موضوعی که مشاور امنیت ملی پاکستان آن را یک مساله آشکار و چالش برانگیز برای دو کشور تعبیر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«معید یوسف» روز گذشته  در گفت‌وگو با شبکه پاکستانی "جیو نیوز" به تداوم اختلافات و بی اعتمادی در روابط با آمریکا اذعان کرد و افزود: واشنگتن در حال فراهم کردن فضایی برای دریافت پایگاه نظامی در پاکستان بود و ما آن را احساس کردیم و به‌ همین دلیل قبل از هر چیزی، ما قاطعانه مخالفت خود را با ارائه هرگونه پایگاه نظامی یا هوایی به ایالات متحده در پاکستان اعلام کردیم.

براساس اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان، وزیر امور خارجه این کشور طی دیدار با خلیلزاد در تاشکند آخرین تحولات افغانستان و روند صلح را مورد بررسی قرار داد.

قریشی تاکید کرد: پاکستان به نقش داوطلبانه خود برای صلح افغانستان و مساعی در این مسیر ادامه خواهد داد و معتقد است که تنها گروه‌های افغانستانی می‌توانند در کنار یکدیگر برای آینده خود و کشورشان تصمیم گیری نمایند.

وی افزود: برقراری صلح و آشتی در پاکستان برای امنیت منطقه‌ای، همگرایی اقتصادی و تجارت مشترک اجتناب ناپذیر است.

پاکستان قرار بود با هدف کمک به پیشبرد روند صلح افغانستان فردا شنبه کنفرانس صلح را در اسلام‌آباد با حضور رهبران گروه‌های مختلف افغانستان برگزار کند اما این برنامه پس از دیدار سران دو کشور در تاشکند و توافق مشترک، به بعد از عید قربان موکول شد.

برچسب‌ها پاکستان زلمی خلیلزاد ایالات متحده آمریکا تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان زلمی خلیلزاد ایالات متحده آمریکا پاکستان زلمی خلیلزاد ایالات متحده آمریکا تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۰۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان

وزارت کشور حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «سراج الدین حقانی» ریاست این وزارتخانه با هیئت اعزام مالزی در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

«داتو شازلینا» نماینده ویژه نخست وزیر مالزی در این دیدار تاکید کرده است کشورش آمادگی دارد تا تجربیات و ظرفیت‌هایش را در زمینه امنیت سایبری و جرائم دیجیتالی با حکومت طالبان افغانستان به اشتراک بگذارد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور حکومت طالبان، طرفین در این دیدار بر مبارزه مشترک با مواد مخدر نیز تاکید کردند.

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمنماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیمگسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

حقانی نیز در این دیدار اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار روابط حسنه و همکاری با کشورهای اسلامی است.

بیانیه اظهار کرد نمایندگان دفتر نخست‌وزیر و وزارت‌های دفاع و کشور مالزی نیز در ترکیب هیئت اعزام این کشور حضور داشتند.

این نخستین سفر هیئت نظامی و امنیتی مالزی به افغانستان از زمان سقوط حکومت پیشین در این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد