Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت: ۹۰ درصد عرصه های طبیعی، ۸۵ درصد اراضی کشاورزی، ۲۷ درصد تولید ناخالص ملی و ۱۸ درصد اشتغال در بخش روستایی قرار دارد.

علی قربانی روز جمعه در نشست دهیاران استان ایلام افزود: تا سال ۱۳۳۵ جمعیت ساکن در روستاها ۷۰ درصد و جمعیت شهری ۳۰ درصد بود اما اکنون این نسبت برعکس شده ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دهه های اخیر رشد مهاجرت روستاییان به شهرها بیشتر از قبل شده است، یادآور شد: هرچند در سال های اخیر مهاجرت معکوس از شهر به روستا با انجام کارهای اصلاحی، رونق محسوس داشته است.

معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: توسعه همه جانبه روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در همه کشورهای جهان یک اولویت اساسی و مهم است.

قربانی تاکید کرد: توسعه پایدار روستاها در واقع به توسعه کل کشور منجر می شود چرا که روستاییان جامعه مولد هستند و بنابراین توجه به مطالبات روستاییان و همکاری دستگاه های اجرایی با دهیاران یک ضرورت است.

وی اضافه کرد: شوراهای اسلامی روستا و دهیاران بزرگترین تشکل منسجم و رسمی در کشور است که باید همه دستگاه های  اجرایی و خدماتی در خدمت این تشکل باشند.

اهمیت کار دهیاران در زمان بحران ها مشخص می شود

مدیرکل هماهنگی امور عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور هم گفت: اهمیت نقش دهیاران در زمان بحران هایی چون سیل و زلزله مشخص می شود که مدیریت و جمع آوری اطلاعات و آمار اولیه را باید به مسوولان ارائه دهند و پیگیر مطالبات ساکنان روستا از مسوولان باشند.

اشکان کریمی افزود: دهیاران، مدیران عمومی و اصلی روستاها و محل رجوع ساکنان هستند بنابراین دستگاه های مختلف نیز باید مکلف و موظف به رسیدگی مطالبات و خواسته های دهیاران باشند.

وی اظهار داشت: آب شرب بهداشتی پنج هزار روستای کشور به عنوان یکی از خواسته های مهم روستاییان، در دست اعضای شوراهای روستایی است که باید باتوجه به مسائل بهداشتی و نظارتی توسط شرکت آب و فاضلاب تامین شود.

وی تاکید کرد: اعضای جدید شوراهای اسلامی روستاها باید از تجارب اعضا و دهیاران پیشین در زمینه مدیریت روستای خود بهره گیری کنند و از محل ماده ۵۸ باید شرایط آموزش کوتاه مدت قبل و حین خدمت برای دهیاران و اعضای جدید شوراهای روستایی فراهم شود.

به گزارش ایرنا، این نشست به ریاست معاون عمرانی استاندار ایلام، جمعی از مدیران دستگاه ها و تعدادی از دهیاران استان برگزار شد و دهیاران در این نشست به برخی مشکلات و خواسته های حوزه کاری خود اشاره کردند.

استان ایلام دارای ۵۹۳ روستا، ۲۹۷ دهیار مرد و ۳۸ دهیار زن است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دهیاری ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولان امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به عمران روستاها می‌شود اظهار داشت: در این راستا اعتبار عمران روستایی در حوزه‌های مختلف افزایش یافته است.

وی با اشاره به استقرار دهیاری در روستاها خاطرنشان کرد: از ۶۱۹ روستای استان بوشهر، ۳۹۳ روستای آن دارای دهیاری است.

استاندار بوشهر از صدور مجوز استخدام نیروی جدید در دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: با پیگیری انجام شده مجوز بکارگیری و استخدام ۲۰۲ نفر نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صادر شد.

محمدی‌زاده افزود: این نیروها قرار است با تخصص‌های مختلف از جمله کارشناس امور اداری و فناوری اطلاعات، مسئول فنی، عمرانی و خدمات روستایی، کارشناس حقوقی و امور قراردادها، امور مالی، خدمات روستایی، کارشناس اقتصادی و سرمایه‌گذاری همچنین آتش‌نشان، راننده و کارگر خدماتی در دهیاری استان مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه آخرین بکارگیری نیرو در دهیاری‌های استان مربوط به سال ۱۳۹۸ بوده است افزود: بکارگیری نیروهای متخصص و تازه نفس تأثیر بسیار مطلوبی بر کیفیت خدمات دهیاری‌ها به مردم روستانشین استان بوشهر خواهد داشت.

استاندار با قدردانی از خدمات و فعالیت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر بیان کرد: فعالیت این مجموعه در بخش‌های مختلف روستایی درخور تحسین است.

کد خبر 6094643

دیگر خبرها

  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد